
Különleges állat vadászik Budapest belvárosában - sikerült lencsevégre kapni!
Ez a madárfaj ritka vendég a budapestiek körében.
1972-ben nyílt meg a Deák Ferenc tér és Moszkva tér között az addigi legmodernebb közlekedési lehetőség, a metró új szakasza. Az M2-es metró már 1970 óta működött az Örs vezér térig, az új szakasszal a Duna alatt is elérhetővé vált a gyors athaladás Pestről Budára és vissza.
Az M2-es metró Deák tér és Moszkva tér (ma Széll Kálmán tér) közötti Duna alatti szakaszát 1972. december 22‑én adták át hivatalosan az utazóközönség számára, amely új korszakot nyitott a városi közlekedés történetében. Budapest új földalatti útvonala gyors, kényelmes és modern összeköttetést biztosított a főváros két fontos pontja között, és alapot teremtett a további bővítésekhez.

Budapest tömegközlekedése a 20. század közepére már komoly kihívásokkal nézett szembe. A város gyors növekedése, az egyre zsúfoltabb utcák és az autóforgalom bővülése miatt sürgetővé vált egy új, nagy kapacitású közlekedési rendszer kiépítése, hiszen 1972-ben Budapest lakossága nagyjából 1,9 millió fő körül mozgott. A korábbi, legendás 1-es metróvonal (Millenniumi Földalatti Vasút) már régóta a fővárosiak egyik kedvenc tömegközlekedési eszköze volt, de a hetvenes évekre ez kevésnek bizonyult. Új, korszerű földalatti közlekedési eszközre volt szükség. Az M2-es metró első körben a Deák Ferenc teret és az Örs vezér teret kötötte össze, de hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a Duna alatt is meg kell oldani a földalatti közlekedést.

1972-ben a budapesti metró Duna alatti szakaszának építése komoly kihívást jelentett a mérnökök számára. A laza, vízzel telített talaj és a folyó víznyomása miatt az alagút folyamatosan vízbetörésnek volt kitéve. Logisztikai nehézségekkel is szembesültek az építők, hiszen a belvárosban kis építési területek álltak csak a rendelkezésre, de új ötletekkel megoldották a feladatokat, ezek a tapasztalatok a későbbi metró építéseknél komoly előnyt jelentettek.

Az új vonal, nem csak közlekedési eszközként vált legendássá, de a megállók belső kialakítása is évtizedekre meghatározta a metrózó közönség Budapestről kialakított képét. A modern, világos terekben, jól megtervezett rendszerek irányították a napi százezres utasforgalmat, így téve kényelmessé a gyors közlekedést és átszállást egyik vonalról a másikra.

Az átadás utáni fejlődés és változások:
Az M2-es metró 1972-es átadását követően a vonal folyamatosan fejlődött: újabb állomásokkal bővült, a kocsipark modernizálódott, és az átszállási lehetőségek folyamatosan javultak. A budapesti metróhálózat azóta is dinamikusan fejlődött, az M2-es vonal kapacitása nőtt, és a környező városrészek fejlődését is elősegítette. A modernizáció során megújultak az állomások belső terei, a biztonsági és informatikai rendszerek, így a 70-es évek élménye és az utasok kényelme ma is jól szolgálja a fővárosi közlekedést.
Nézd meg a kapcsolódó galériát!

Ez a madárfaj ritka vendég a budapestiek körében.

Baba Vanga jóslatai közül több is valóra vált.

Kapás Boglárka a férjével közösen nyitott kávézót.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.