Hoppá! Karácsony Gergely csinált valamit: újra felfestette a balesetveszélyes bringautat...





Lekopott, de visszafestették a József körúton a bringasávot a járdán. Az arra járók anyáznak, mert életveszélyes az egész...



Megosztás
Szerző: E.Zs.
Létrehozva: 2023.05.06.
Módosítva: 2023.05.10.
Karácsony Gergely József körút biciklisáv káosz

Mégiscsak „van gazdája” Budapestnek? A napokban „boldog reggelre” ébredhettek a józsefvárosiak, Karácsony Gergely ugyanis tett valamit: újrafestette a József körúti bringaút egy szakaszát. Nem a korábban autósoktól elvett sávban, hanem a járdán. A főpolgármester gyakorlatilag egyetlen saját „fejlesztését” még a csődhelyzet mellett is volt ideje megcsináltatni. A szakasz régóta teljesen elkopott, így durván balesetveszélyessé vált. Persze sajnos újrafestve is az a budapestiek szerint...    

Az biztos, hogy most látszik a felfestés, de balesetveszélyes az út. Főként, hogy a futárok, de mások is sorra szabálytalankodnak a nagy forgalmú József körúton – Fotó: Bánkúti Sándor / Metropol

Balesetveszélyes bringautak  

A József körút járdáján lévő bicikliút kifejezetten veszélyes a járókelők számára, még így is, hogy messziről látszik. Abban a félórában, amíg a Metropol a helyszínen várt, legalább hat olyan szabálytalankodás történt, ami könnyen végződhetett volna balesettel.

Miután zöld lámpát kaptak Karácsonytól a biciklisek, jóval többen is vannak. Ezzel nem is lenne baj, ha betartanák a szabályokat.

Balesetveszélyesen közel van a járda széléhez és a zebrához a bicikliút – Fotó: Bánkúti Sándor / Metropol

Jellemző például, hogy sok biciklis „menetből”, lendületből hajt át a járdán a járókelők között, hogy ráhajtson a bicikliútra. Sokan egyáltalán nem használják a felfestett sávokat és a járókelők között szlalomoznak, a járókelők pedig anyáznak.

A frissen átfestett bicikliutak a zebrák előtt vannak, tehát minden gyalogosnak át kell mennie rajtuk – a babakocsit toló kismamáknak és időseknek is. Ha nem figyelnek eléggé, vagy nem tudnak eléggé gyorsan menni, könnyen elsodorhatják őket a biciklisek. A bicikliutak túl közel vannak a járda széléhez, azaz a zebránál várakozókhoz, akik így kiszorulnak a járda szélére. Ez akkor gond, ha sok ember vár egyszerre a zöldre a zebránál, márpedig ez a József körúton mindennapos helyzet. Láttunk olyat is, hogy a járda szélére szorult egy pár, a szintén gyorsan suhanó autók mellé...

Karácsony Gergely legnagyobb saját budapesti „fejlesztése” a pár vödör festék árán káoszos közlekedéshez vezető, kitalálatlan, ötletszerű „bringaúthálózat”. Minden más nagy beruházás Tarlós István nevéhez kötődik – Fotó: Bánkúti Sándor / Metropol

„Nem tetszik ez a megoldás, balesetveszélyes” – ez a helyiek véleménye 

„Nem örülök, mert ha véletlenül nem figyel az ember, elüthetik. Amit ez a Karácsony csinál, az nem igaz. Miért nem azt csinálja, amit az elődje?” – mondta el véleményét egy járókelő a József körúton újrafestett bringaútról. Egy másik így vélekedett: „Nem tetszik, ahogy kinéz, nem tetszik ez a megoldás, balesetveszélyes is lehet. Ha tehetem, elkerülöm.”

„Én Pestnek az összes festett bicikliútját veszélyesnek találom. Ezért nem is biciklizem, mert nap mint nap látni baleseteket” – mondta egy fiatal lány a Metropolnak. „Nem tudom, Karácsony Gergely hogy gondolta ezt. Ő még biztosan nem tekert végig rajta” – mutatott rá egy hölgy a frissen festett útra.

Karácsony elintézte: visszakerült a lekopott, életveszélyesnek tartott bringaút – Fotó: Bánkúti Sándor / Metropol

Karácsony Gergely irreális világában minden tökéletes, de...

Már Tarlós István korábbi főpolgármester célja is az volt, hogy a kétszázalékos kerékpárhányadot az ötszörösére növelje. Karácsony Gergely saját bevallása szerint „csak folytatja legjobb tanítványként” a projektet – de sajnos nem rendes bicikliutakat csináltatott, mint Tarlós, hanem a legolcsóbb módon, koncepciótlanul, egyszerűen felfestette őket pár helyre a városban... Hogy ezt a „zöld” főpolgármester megtehesse, sávokat vett el az autósoktól, amellyel megnövelte a dugókat, ezáltal a szmogot. 

Biciklisáv, Budapest
Nem figyelnek eléggé a bringások: fél óra alatt legalább hat szabálytalanságot láttunk – Fotó: Markovics Gábor

Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke már többször felemelte a szavát, legutóbb úgy vélekedett: „A fővárosi önkormányzat a biciklisközlekedésre és a zöldítésre hivatkozva számos rossz döntést hozott. Ideje lenne ezeknek megálljt parancsolni!” A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen kompromisszumokat kellene hoznia Karácsony Gergelynek ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. 

Tarlós István szerint Karácsony Gergely nehezen megmagyarázható helyszíneken jelölt ki bicikliutakat – Fotó: Nagy Zoltán

Tarlós Istvánt a Metropol nemrég megkérdezte, mit szól ahhoz, hogy Karácsony Gergely a közelmúltban a korábbi főpolgármester legjobb tanítványának nevezte magát. Tarlós így fogalmazott: „Nem vagyunk összehasonlíthatók. Másként értelmezzük a főpolgármester szerepét. Ha csak a bicikliutak példáját vesszük: a kerékpár-közlekedés fejlesztése számunkra is cél volt, de az autósok folyamatos bosszantása, ellehetetlenítése, észszerűtlen döntések sora nem. Ezenkívül mi valóban kerékpárutakat építettünk, nem pedig felfestéseket készítettünk, nehezen magyarázható helyszíneken.”

Karácsony 2030-ra ígérte az úgynevezett bringasztráda-hálózat kialakítását, ezt egyelőre nem létező uniós források felhasználásával valósítaná meg... Fotó: Nagy Zoltán

A nagy terv: a Váci úton és az Üllői úton a buszsávok átalakulnak biciklisávokká

Legalábbis Karácsony Gergely azt állítja, hogy a mintegy 6 kilométernyi új kerékpársáv kijelölése forgalmi fennakadást nem akadályoz majd, mert hat év alatt már úgy is hozzászoktak ehhez a rendhez a járművezetők. Biztos? 

 





 





A dosszié további cikkei

Top hírek







Hírlevél-feliratkozás