Kovács Kázmér: Kapjon végre észbe a főváros! – betelt a pohár az autósoknál
Betelt a pohár az autósoknál! A Magyar Autóklub pontokba szedve mutatja be, hogyan lehet élhetőbb város Budapest. A demokráciát hirdető Karácsony Gergely egyáltalán nem veszi figyelembe döntéseinél az érintettek szavát, döntései közlekedési káoszhoz vezetnek, ami az újabb és újabb, közlekedést érintő döntésekkel csak egyre nagyobb.
A Lánchíd lezárása; az M3 metrópótló buszsávok kerékpársávvá alakítása; a pesti alsó rakpart kétütemű lezárása; a Nyugati téri és más felüljárók elbontása; két közúti sávos Rákóczi út – sorolja a Magyar Autóklub azokat a jelenleg napirenden lévő fővárosi elképzeléseket, amelyeket Karácsony Gergelyék belengettek. Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnökeszerint az újabb és újabb bejelentéseknek se szeri se száma, az intézkedések együttes nagyságát és forgalmi hatását viszont sem az előterjesztő, sem a lakosság nem ismeri. Itt az idő, tenni kell valamit!
A Magyar Autóklub szerint a fővárosi önkormányzat a biciklis közlekedésre és a zöldítésre hivatkozva számos rossz döntést hozott. Ideje lenne ezeknek megálljt parancsolni! – Fotó: Keresztesi Balázs
A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen döntéseket és kompromisszumokat kellene hoznia Karácsony Gergelynek ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. Dr. Kovács Kázmér szerint azért volt szükség a 14 pontos nyilvános üzenetre, mert a Városháza nem vette elég komolyan a Magyar Autóklubtól érkező javaslatokat, Budapest zöld és közlekedési kérdéseit pedig egyoldalúan és kontraproduktívan kezeli.
Karácsony Gergely szerint nem érdemes felújítani, inkább elbontanák a felüljárót és parkosítanák a Nyugati teret – Fotó: Bors
A főváros hétről hétre jelent be zöldesítést vagy olyan felújítást, ami jelentősen kihat a budapesti közlekedésre. Az Autóklubbal csak formális egyeztetéseket bonyolítanak Karácsony Gergelyék, ezeken sem árulják el szándékaikat. Rendszeresen a sajtóból értesülünk az elképzeléseikről. Ilyen volt például a Nyugati téri felüljáró elbontásának felvetése
– mondta el a Metropolnak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke hozzátette: „A felüljáró elbontása drasztikus torlódásokat idézne elő, amelynek jelentős környezetkárosító hatása lenne. Érthetetlen, hogy ha a Városháza zöld szempontokat követ, ezt hogyhogy nem méri fel. Mert hiába lesz egy szép parkjuk a Nyugati téren, ha a szmog megnő. Folyamatosan azt feltételezik, akik ezeket az autósokkal szembeni lépéseket megvalósítják, hogy majd ezzel el lehet érni azt, hogy kevesebb autó legyen a városban. Nem veszik figyelembe, hogy a legtöbben kényszerből használják a gépkocsijukat. Az ő mindennapjaikat keserítik meg ezekkel az egyoldalú lépésekkel, miközben a P+R parkolók létesítéséről szó sem esik, holott azzal lehetne elérni a személygépkocsi-forgalom legalább részleges csökkentését.”
Fotó: saját
A Magyar Autóklub szakmai válaszokat vár Karácsony Gergelyéktől
Azért is szedtük össze ezeket a pontokat, hogy végre a Fővárosi Önkormányzatnál kapjanak észbe. Fontolják meg, gondolják végig egy komoly szakmai apparátussal a magyar autósok által előterjesztett javaslatot.
– hangsúlyozta Kovács Kázmér.
Ezt szeretnék Karácsony Gergelytől a magyar autósok
A Magyar Autóklub üzenetében közös, kompromisszumos megoldásokra szólítja fel a Városházát. Tervezettséget szeretne a fejlesztésekben, közlekedési szolgáltatásokat hiányol, napirendre venné az autósok számára hiányzó körutak és hidak pótlását. Fontosnak tartják, hogy a zöldszempontok érvényesítése ne jelentse a közlekedés visszafejlesztését. Dugóplafon létrehozását szorgalmazzák, társadalmi viták bevezetését kérik a fővárostól a nagyobb horderejű közlekedési kérdésekben. Fontosnak tartják, hogy a közösen megjelölt célok illetve projektek határideje teljesíthető legyen, azok műszaki tartalma pedig egy nyílt térképen legyen követhető.
Íme a 14 pont, amely betartásával élhetőbbé válna Budapest
A kiemelt jelentőségű közlekedési kérdésekre közös kompromisszumos megállapodást!
A közterületek funkcióváltásának legyen fokozatosságot és tervezettséget biztosító ütemterve!
A funkcióváltások egy-egy új közlekedési szolgáltatás rendszerbe lépéséhez kapcsolódjanak!
A hiányzó körutak, hidak megvalósítását napirendre kell venni!
A környezettudatos közlekedésfejlesztés eszköztárát ne csak a visszafejlesztés jelentse!
Legyen rögzítve egy „dugóplafon”, ami garancia az elfogadható forgalomlefolyásra!
Budapest közlekedési felszereltsége legyen összevetve hasonló adottságú nagyvárosok közúti, tömegközlekedési, kerékpárúti és parkolási ellátottságával!
A döntéseket előzze meg valódi változatelemzés és független szakmai bizottság által menedzselt társadalmi vita!
Készüljenek modellszerű hatásvizsgálatok a számítható közgazdasági, környezeti hatásokról!
Kerüljön sor a közúti kapacitások megszüntetése által okozott torlódások előrebecslésére!
Budapestnek legyen XXI. századi forgalmi hatásmodellje!
A forgalmi előrebecslések hatásmodellje legyen képes kezelni a forgalomgenerálódást és a kívánatos módválasztási hatásokat!
A projektek műszaki tartalma folyamatosan legyen megtekinthető nyílt elérésű térképi adatbázison!
A közösen meghatározott célok elérése legyen teljesíthető határidőhöz kötve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.