Kovács Kázmér: Kapjon végre észbe a főváros! – betelt a pohár az autósoknál
Betelt a pohár az autósoknál! A Magyar Autóklub pontokba szedve mutatja be, hogyan lehet élhetőbb város Budapest. A demokráciát hirdető Karácsony Gergely egyáltalán nem veszi figyelembe döntéseinél az érintettek szavát, döntései közlekedési káoszhoz vezetnek, ami az újabb és újabb, közlekedést érintő döntésekkel csak egyre nagyobb.
A Lánchíd lezárása; az M3 metrópótló buszsávok kerékpársávvá alakítása; a pesti alsó rakpart kétütemű lezárása; a Nyugati téri és más felüljárók elbontása; két közúti sávos Rákóczi út – sorolja a Magyar Autóklub azokat a jelenleg napirenden lévő fővárosi elképzeléseket, amelyeket Karácsony Gergelyék belengettek. Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnökeszerint az újabb és újabb bejelentéseknek se szeri se száma, az intézkedések együttes nagyságát és forgalmi hatását viszont sem az előterjesztő, sem a lakosság nem ismeri. Itt az idő, tenni kell valamit!
A szervezet 14 pontban gyűjtötte össze, milyen döntéseket és kompromisszumokat kellene hoznia Karácsony Gergelynek ahhoz, hogy valóban élhetővé váljon Budapest és a közlekedés se sérüljön, ahogyan eddig. Dr. Kovács Kázmér szerint azért volt szükség a 14 pontos nyilvános üzenetre, mert a Városháza nem vette elég komolyan a Magyar Autóklubtól érkező javaslatokat, Budapest zöld és közlekedési kérdéseit pedig egyoldalúan és kontraproduktívan kezeli.
A főváros hétről hétre jelent be zöldesítést vagy olyan felújítást, ami jelentősen kihat a budapesti közlekedésre. Az Autóklubbal csak formális egyeztetéseket bonyolítanak Karácsony Gergelyék, ezeken sem árulják el szándékaikat. Rendszeresen a sajtóból értesülünk az elképzeléseikről. Ilyen volt például a Nyugati téri felüljáró elbontásának felvetése
– mondta el a Metropolnak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke hozzátette: „A felüljáró elbontása drasztikus torlódásokat idézne elő, amelynek jelentős környezetkárosító hatása lenne. Érthetetlen, hogy ha a Városháza zöld szempontokat követ, ezt hogyhogy nem méri fel. Mert hiába lesz egy szép parkjuk a Nyugati téren, ha a szmog megnő. Folyamatosan azt feltételezik, akik ezeket az autósokkal szembeni lépéseket megvalósítják, hogy majd ezzel el lehet érni azt, hogy kevesebb autó legyen a városban. Nem veszik figyelembe, hogy a legtöbben kényszerből használják a gépkocsijukat. Az ő mindennapjaikat keserítik meg ezekkel az egyoldalú lépésekkel, miközben a P+R parkolók létesítéséről szó sem esik, holott azzal lehetne elérni a személygépkocsi-forgalom legalább részleges csökkentését.”
A Magyar Autóklub szakmai válaszokat vár Karácsony Gergelyéktől
Azért is szedtük össze ezeket a pontokat, hogy végre a Fővárosi Önkormányzatnál kapjanak észbe. Fontolják meg, gondolják végig egy komoly szakmai apparátussal a magyar autósok által előterjesztett javaslatot.
– hangsúlyozta Kovács Kázmér.
Ezt szeretnék Karácsony Gergelytől a magyar autósok
A Magyar Autóklub üzenetében közös, kompromisszumos megoldásokra szólítja fel a Városházát. Tervezettséget szeretne a fejlesztésekben, közlekedési szolgáltatásokat hiányol, napirendre venné az autósok számára hiányzó körutak és hidak pótlását. Fontosnak tartják, hogy a zöldszempontok érvényesítése ne jelentse a közlekedés visszafejlesztését. Dugóplafon létrehozását szorgalmazzák, társadalmi viták bevezetését kérik a fővárostól a nagyobb horderejű közlekedési kérdésekben. Fontosnak tartják, hogy a közösen megjelölt célok illetve projektek határideje teljesíthető legyen, azok műszaki tartalma pedig egy nyílt térképen legyen követhető.
Íme a 14 pont, amely betartásával élhetőbbé válna Budapest
A kiemelt jelentőségű közlekedési kérdésekre közös kompromisszumos megállapodást!
A közterületek funkcióváltásának legyen fokozatosságot és tervezettséget biztosító ütemterve!
A funkcióváltások egy-egy új közlekedési szolgáltatás rendszerbe lépéséhez kapcsolódjanak!
A hiányzó körutak, hidak megvalósítását napirendre kell venni!
A környezettudatos közlekedésfejlesztés eszköztárát ne csak a visszafejlesztés jelentse!
Legyen rögzítve egy „dugóplafon”, ami garancia az elfogadható forgalomlefolyásra!
Budapest közlekedési felszereltsége legyen összevetve hasonló adottságú nagyvárosok közúti, tömegközlekedési, kerékpárúti és parkolási ellátottságával!
A döntéseket előzze meg valódi változatelemzés és független szakmai bizottság által menedzselt társadalmi vita!
Készüljenek modellszerű hatásvizsgálatok a számítható közgazdasági, környezeti hatásokról!
Kerüljön sor a közúti kapacitások megszüntetése által okozott torlódások előrebecslésére!
Budapestnek legyen XXI. századi forgalmi hatásmodellje!
A forgalmi előrebecslések hatásmodellje legyen képes kezelni a forgalomgenerálódást és a kívánatos módválasztási hatásokat!
A projektek műszaki tartalma folyamatosan legyen megtekinthető nyílt elérésű térképi adatbázison!
A közösen meghatározott célok elérése legyen teljesíthető határidőhöz kötve.