Ismét egy átgondolatlan terv – ez a véleménye dr. Kovács Kázmérnak, de megkérdeztük a budapestieket is, mit szólnak Karácsony Gergely legújabb hirtelen támadt ötletéhez, miszerint lebontatja a Nyugati téri felüljárót, minden további fejlesztés nélkül.
A Nyugati tér felújításáról éppen egy évvel ezelőtt hallottunk, amikor a Budapesti Fejlesztési Központ elkészítette az átalakítási látványterveket. A terület eszerint nagyszabású átalakuláson menne keresztül. A többi között a felszín teljesen zölddé válik, a föld alatt pedig egy 6 vágányos mélyállomás épül. Azonban Brüsszel szankciós politikája és a háború következtében kialakult gazdasági helyzet miatt elhalasztották a munkát. Karácsony Gergely – aki egyébként tagja volt a munkacsoportnak – most szokásához híven hirtelen posztolt egyet azzal, hogy ő mégsem vár, elbontatja a felüljárót, minden további fejlesztés nélkül.
A főpolgármester semmi egyebet nem tervez a zöldesítésen és a villamospályák összekötésén túl ahhoz, hogy a tér megújuljon és korszerű, új funkciót kaphasson. A fővárosnak ugyanis nincs pénze, ahogyan ezt Karácsony Gergely gyakran panaszolja. Így joggal merül fel a kérdés, hogy érdemes-e a nagyszabású felújítás helyett a budapestieknek beérniük egy elkapkodott kis, az autós közlekedést jelentősen akadályozó munkálattal, azaz a felüljáró elbontásával.
„Ez a terv illeszkedik abba a folyamatosan érzékelhető, a körülmények figyelembevételét nélkülöző ötletelésbe, melynek valós célja, akár környezetkárosítás árán is, az autósok fővárosból történő kiszorítása” –mondta el dr. Kovács Kázmér ügyvéd a Metropolnak arra reagálva, hogy Karácsony Gergely Terézváros polgármesterével együtt, a Népligeti felüljáró után a Nyugati térit is górcső alá venné, és még idén nekifognának a bontás előkészítésének. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke rámutatott arra, hogy ismét úgy döntenének valamiről a Városházán, hogy azt nem előzi meg szakmai felmérés.
Nincsenek előzetes felmérések, amelyek bemutatnák azt, hogy az új elrendezés mennyivel fogja lassítani a környék forgalmát és ezáltal milyen többletkárosanyag-kibocsátáshoz fog vezetni
– hangsúlyozta a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke, hozzátéve: „Ez az elképzelés ismét figyelmen kívül hagyja azt a körülményt, hogy nem mindenki kényelmi okokból használja az autót. Van, aki vidékről vagy az agglomerációból érkezik, van olyan, aki idős, aki beteg, akinek a foglalkozásánál fogva gépkocsit kell használnia. Ezen embereknek a mindennapjait nehezíti Karácsony Gergely, a tehetőseket pedig úgyse riasztja vissza a többletköltség, ami a kerülővel vagy a várakozással jár.
A két baloldali politikus azt is közölte: nem várnak a kormányra, a főváros és a kerület összefog a terület rendezéséért.
Ez megint csak tervezgetés, a konkrét munkavégzésről és a főváros feladatairól hallgat
– így reagált a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője Karácsony bejelentésére. Wintermantel Zsolt emlékeztetett: „Nem a főpolgármesternek jutott eszébe a Nyugati tér, benne a felüljáró kérdésének rendezése és nem a baloldali vezetés készített rá előzetes terveket, hanem a kormány által létrehozott Budapesti Fejlesztési Központ. Most, hogy Brüsszel pénzvisszatartó zsarolása és az elhibázott szankciók okozta gazdasági nehézségek miatt át kell gondolni, hogy mire jut és mire nem jut pénz, Karácsony Gergely saját feladatainak elvégzése helyett ismét csak a kormányt támadja. A Nyugati tér közlekedésének és térrendezésének feladata 10 százalékban a főváros feladata. Karácsony Gergely 3 év szövegelés után elkezdhetne dolgozni.”
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke szerint Karácsony Gergely és a kerületi polgármester bejelentése csak megúszós mellébeszélésnek tekinthető és a népeket hülyének nézi.
Ernő: „Ez elég szomorú, megmondom őszintén, nem tartom jó ötletnek. Szerintem fel kéne inkább újítani. Én Karácsonnyal abszolút nem értek egyet semmiben sem, amióta megválasztották, borzasztó a fővárosban a közlekedés. Nem lehet autózni, le vannak zárva a sávok, a biciklisávban a rolleresek úgy mennek, ahogy akarnak.”
György: „Azt hallottam, hogy a felüljárók állapota rossz, ennek a javítása biztosan nagy forgalmi akadályt jelentene. Én semmiképpen nem bontanám le, szerintem fel kéne újítani.
Mariann: „Hülyeség. Butaságnak tartom a lebontás tervét, inkább másra kéne fordítani a pénzt.”
Erzsébet: „Én nagyon sajnálnám, ha elbontanák, mivel nagy forgalmat bonyolít le a felüljáró. Az autósoknak is kell valahol menni, nekem nincs autóm, de akkor is velük értek egyet. Semmiképpen se kéne elbontani.”
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre