Szétszedik Karácsonyt a „közlekedésbiztonsági” tervei miatt
Kommentcunami zúdult a főpolgármesterre, miután közösségi oldalán bejelentette, hogy jövő héten nyilvánosságra hozza Budapest új közlekedésbiztonsági stratégiáját, amelyen „már jó ideje dolgozik”.
„Ne haljon meg senki közúti balesetben, de kár 2030-ig terveznie” – írja az egyik budapesti hozzászóló a főpolgármester terveiről, miután Karácsony Gergely aközösségi oldalán tért ki arra, hogy régóta dolgozik a főváros közlekedésbiztonsági stratégiáján.
Karácsony Gergely célkitűzése, hogy radikálisan, 2030-ig 50%-kal; 2050-re pedig nullára csökkentsék a közúti közlekedés súlyos sérültjeinek és áldozatainak számát. Maga a törekvés helyes, csak a megvalósítás módja, az nincs jól megválasztva a kommentelők szerint. A főpolgármester mellékelt egy grafikont is, amely bemutatja, hogy Budapesten nemzetközi viszonylatban milyen rossz a helyzet és arra hivatkozott, hogy Budapestnek Oslo és Helsinki mellé kell felsorakoznia, ahol nem gázoltak gyalogost tavaly.
Több sem kellett a budapestieknek, leírták, mit gondolnak
Az említett két városban van kultúra és az utak minősége fényévekkel felülmúlja Budapestét. Amúgy megint nem kellene előjönni az »autósüldözési« mániájának. Minden országban vannak sajnálatos balesetek. Tudnék javasolni pár fontos feladatot ezen kívül. Pl. házszámok kötelező felrakása. Oslóban biztosan az is van.... jelzőlámpák beállítása, mert szép nagy dugókat okoz és pöfékelést az összevissza beállított jelzőlámparendszer a városban. Kerékpársávok kialakítása normális módon. (Körúton, Rákóczi úton a járdából elvéve pl.) Nem lenne dugó! Lehetne még sorolni. (Pártatlan vagyok)
– fejtette ki véleményét az egyik olvasó, hangsúlyozva, hogy véleményének köze nincs a politikához.
Hű, bameg, lesz itt kerékpárút minden utcában, amit a kerékpáros gittegylet ifjú semmihez sem értő tervezői, Biczókkal az élén tervezhetnek sok száz millióból. Ahelyett, hogy a villamosmegállókat biztonságosabbá tennék kidönthetetlen oszlopokkal vagy több kamerát raknának a körútra, Szentendrei, Soroksári, és Váci útra
–utalt a közelmúltban történt halálos balesetre is a hozzászóló.
...Érdemes lenne minél több közterületet emberbaráttá tenni az autóbarát helyett, meg nyugodtan ki lehetne rúgni a fővárosi közútkezelő komplett vezetőgárdáját és rohamosan elkezdeni zebrákat festegetni. Plusz még lehetne kampányokat indítani azért, hogy az autókázók ne gondolják magukat mindenki felett állónak, de feltehetően ezek az intézkedések is úgy fognak megvalósulni, mint a híres-hírhedt Orczy úti zebra a »nyolckerben«, ami kábé harminc éve tervben van, de azóta is vagy fél kilométert kerül az ember, vagy inkább átfut a hatvansávos úton
– írja egy másik fővárosi.
2050? 😃
– a kommentelő szerint ezt mindenki érti ilyen röviden is.
Fontos lenne, hogy minden közlekedő legyen számításba véve. Nem minden gyalogos vétlen, és minden közlekedési módon vannak szabálytalankodók. Láttam olyan gördeszkást, aki villogó gyalogos lámpánál még rágyorsított, hogy átcsusszanjon, ütött már el majdnem biciklis, akinek meg kellett volna állnia a piros lámpánál, autós is, aki nem figyelt, hogy jön-e gyalogos, miközben az előtte haladó autós pont azért állt meg, hogy átengedjen, a bunkó meg kikerülte, de sok gyalogost is látok, akik lusták elmenni egy 10 méterrel arrébb lévő zebráig. Plusz szerintem a nem egységesen váltó gyalogoslámpa nem jó, bár értem a logikáját, miért nem egyszerre vált adott esetben, csak sok félreértés van miatta
–fejtette ki a hozzászóló. Budapestre valóban ráférne egy egységes koncepció szerint szervezett közlekedés – nem a tervezőasztalon, hanem a valóságban. Ez pedig nem ötletszerűen felfestett kerékpárutakat jelent, nem tiltást és a forgalom lassítását ott is, ahol ez indokolatlan – vélekednek a hozzászólók, akik amúgy azt is kétségbe vonják, hogy bármi is történik azalatt, amíg „a teszetosza Karigeri” a főpolgármester.