Magyarország legnagyobb autós civil szervezete szerint szakmai egyeztetésekre lenne szükség a helyzet tisztázása érdekében.
Kemény kritikával illette a fővárosi baloldali vezetést a Magyar Autóklub. Lapunk arra volt kíváncsi, mit szólnak ahhoz a hírhez, hogy Karácsony Gergelyék a hármas metró felújítása után se adnák vissza a pótlóbuszok buszsávját az autósoknak.
Az autóklub közlekedési kérdésekben az autós társadalom érdekeit jeleníti meg, de egyben támogatja a fenntarthatósági célokat, így a racionális léptékű kerékpáros infrastruktúra- és zöldfelület-bővítést. Nem tudja támogatni viszont a főváros vezetése részéről a közútikapacitás-visszaépítéseket úgy, hogy nincsenek (vagy nem megnyugtató módon vannak) meghatározva a döntések keretéül szolgáló stratégiai célok
– mondta lapunk megkeresésére a Magyar Autóklub.
A szervezet szerint jelen helyzetben különösen hiányzik a forgalomáramlás minőségének a minimálisan garantált értéke, és aggodalomra ad okot az is, hogy a kapacitás-visszaépítések és az üzemanyagárak csökkenése nem teremt majd a későbbiekben elviselhetetlen forgalmat.
Az M3 metró vonalában ideiglenesen létrehozott buszsávok egyes helyszínein ugyan felvethető a rendelkezésre álló közúti kapacitás (kisebb kihasználtságú forgalmi sáv) átalakítása kerékpáros és zöldfelületté, azonban áthidalhatatlannak tűnő probléma, hogy ez messze nem áll fenn a kritikus csomóponti zónák esetében
– hívták fel a figyelmet.
Az autóklub szerint az lenne a legjobb, ha a kérdésben szakértői egyeztetések kezdődnének azzal a feltétellel, hogy a megbeszélések tárgya és célja a merényletszerű kapacitás-visszaépítési dömpinget felváltó minőségi minimumok és döntési keretek közös, konszenzusos deklarálása.
Mint ahogyan arról beszámoltunk, nemrég nyílt levélben üzent számos, a baloldalhoz köthető civil szervezet a főpolgármesternek, hogy a 3-as metró felújítása után se adja vissza a pótlóbuszoknak kialakított buszsávot az autósoknak, mert így sokkal zöldebb lenne a főváros.
Az ügyben megkerestük az Autósok Szövetségének elnökét. Bögös Sándor a Metropolnak azt mondta, hogy súlyos problémát vet fel az, ha valaki egyszemélyben akarja eldönteni, miképp közlekedjenek a fővárosban az emberek, mindezt úgy, hogy arról semmiféle hatástanulmány nem készült. Arról nem is beszélve, hogy a mai napig nem értik az emberek, miért zártak le a Bajcsy-Zsilinszky úton két sávot. A szakember szerint ráadásul az sem igaz, hogy ritkábbak lennének a dugók, sőt az értelmetlen szabályozás csak növeli azokat.
Ha elindulok a Népliget irányából, az utolsó híd, ahol balra tudnék fordulni, az a Petőfi híd, onnantól viszont egyetlenegy hídnál se tudok balra fordulni
– hívta fel a figyelmet az Autósok Szövetségének elnöke.
A hármas metró felújítási munkálatai már jó ideje komoly fejtörést okoznak a budapesti autósoknak. A közúton közlekedőknek a megszokottnál hosszabb utazási időre kell számítaniuk, különösen azoknak, akik az északi városrészek felől, a Váci úton közelítik meg belvárost. A metrópótló buszok az eddigiekhez hasonlóan buszsávban haladnak, emiatt pedig több helyen is megváltozott a forgalmi rend.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre