Mégsem kapják vissza a buszsávokat az autósok a metrófelújítás után?
Nem sok jóra számíthatnak a budapesti autósok, ha a főváros baloldali vezetése most is hallgat az általa eddig legtöbbször meghallgatott baloldali civil szervezetekre…
Nyílt levélben üzent számos, a baloldalhoz köthető civil szervezet a főpolgármesternek, hogy a 3-as metró felújítása után se adja vissza a pótlóbuszoknak kialakított buszsávot az autósoknak, mert attól sokkal zöldebb lenne a főváros – hívta fel a figyelmet a közösségi oldalán a Fidesz fővárosi frakciója. A kormánypárt szerint ez a baloldali elképzelés nettó hazugság, elég csak megnézni bármelyik reggel vagy délután az adott helyszíneken kialakult forgalmat.
Ember legyen a talpán, aki kibírja a kipufogófüstben! A Bajcsy-Zsilinszky úton a kígyózó autósor lépésben is alig tud araszolni. Karácsony Gergelyről tudjuk, hogy képes egyeztetések és szakmai felmérések nélkül elfogadni a hangos kisebbség javaslatait, nehogy most is ezt tegye
– írták a közösségi oldalukon.
A kormánypárt szerint ideje lenne, ha Karácsony Gergely figyelembe venné, hogy Budapesten időnként gépkocsival közlekedő emberek is élnek, akik olykor-olykor közlekednének, és nem a felesleges dugóban töltenék az idejüket – zárták a bejegyzésüket.
A hármas metró felújítási munkálatai már jó ideje komoly fejtörést okoznak a budapesti autósoknak. A közúton közlekedőknek a megszokottnál hosszabb utazási időre kell számítaniuk, különösen azoknak, akik az északi városrészek felől, a Váci úton közelítik meg belvárost. A metrópótló buszok az eddigiekhez hasonlóan buszsávban haladnak, emiatt pedig több helyen is megváltozott a forgalmi rend.
Régóta az egyszemélyes döntések jellemzik a Karácsony vezette városvezetést
Az ügyben megkerestük az Autósok Szövetségének elnökét. Bögös Sándor a Metropolnak azt mondta, hogy súlyos problémát vet fel az, ha valaki egyszemélyben akarja eldönteni, miképp közlekedjenek a fővárosban az emberek, mindezt úgy, hogy arról semmiféle hatástanulmány sem készült. Arról nem is beszélve, hogy a Bajcsy-Zsilinszky úton a mai napig nem értik az emberek, miért zártak le két sávot. A szakember szerint ráadásul az sem igaz, hogy csökkentek volna a dugók, amit még az értelmetlen szabályozás is hátráltat.
Ha elindulok a Népliget irányából, az utolsó híd, ahol balra tudnék fordulni, az a Petőfi híd, onnantól viszont egyetlenegy hídnál se tudok balra fordulni
– hívta fel a figyelmet az Autósok Szövetségének elnöke.
Bögös Sándor szerint Karácsony Gergelyék és a BKK célja, hogy visszahozzák a Demszky-korszak csúfos „labirintusközlekedés” szervezését. A szakember szerint a járható út az lenne, ha a helyieket is bevonnák a párbeszédbe, hogy közösen döntsenek, hogyan, miképp képzelik el Budapest jövőjét. Mint mondta, Karácsonyéknak nem a környezetszennyezéssel van a problémájuk, hanem a forgalommal.
Jelenleg a legnagyobb baj a városvezetéssel, hogy Karácsonyék az autózást még mindig az ördögtől valónak tartják. Ugyanakkor felmerül, hogy ha mindent lezárunk és elkerítünk, akkor vajon hol fogunk majd közlekedni a tisztán elektromos járművekkel?
– tette fel a kérdést.
A szakember szerint komoly problémát okoz Budapesten a parkolás is, ezzel kapcsolatban Bögös Sándor úgy véli, hogy a parkolás szabályozását már rég el kellett volna venni az önkormányzatoktól, mivel azok már számtalanszor bebizonyították, hogy alkalmatlanok a parkolás üzemeltetésére.