Így úszott át a fővárosi hajómutyi a Tiszáról a Dunára

Minden költséget a BKV fizetett, de a profitot a szabálytalanul tendert nyerő vállalkozó tette zsebre. A hajómutyi tisztázását sürgeti a Fidesz.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2025.03.04. 05:00
Karácsony Gergely BKV hajó

BKV-hajók üzemeltetésére még 2021-ben a főváros pályázatot hirdetett, hajómutyi lett belőle. A  nyertes ajánlattevő, a Magyar Kikötőfejlesztő és Hajózási Üzemeltető Zrt. nem rendelkezett megfelelő referenciákkal, mégis ők nyerték meg a tendert.

hajómutyi
Ordas nagy hajómutyi folyik a fővárosban Fotó: Bánkúti Sándor

Hamis dokumentumokkal nyert el 5,1 milliárd forintot a BKV-tól, és rendkívüli előnyhöz jutott: három + három év időtartamra nyerte el a jogot a BKV hajói és kikötői üzemeltetésére.

A Közbeszerzési Döntőbizottság vizsgálatot  indított az ügyben. A vizsgálatot a tendert elveszítő kft. kérte, mert hiába kért vitarendezést , a Karácsony Gergelyhez tartozó Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV Zrt.) nem vizsgálta meg a cég által benyújtott referenciákat, így nem is érvénytelenítette azokat.

Az 5,1 milliárdot kamatokkal vissza kellene követelni és perelni is kártérítésért. Ugyanakkor csalás és közokirat-hamisítás miatt is elővehető a cég

– mondta a Metropolnak egy tenderekkel foglalkozó jogász. 

Karácsonyék csak annyit mondtak az ügyről, hogy állnak minden vizsgálat elé. 

A rendőrségi nyomozás nemrég zárult le a tender ügyében. Az ügyészségi határozat szerint a Magyar Kikötő Zrt. valótlan tartalmú referencianyilatkozatot és referenciaigazolást nyújtott be a közbeszerzési eljárás során. 

Az is kiderült, hogy a hamis referenciát adó Silverline Kft.-nek nem volt megfelelő, az eljárás során megkövetelt engedélye. A Silverline ügyvezetője – aki korábban a Magyar Kikötő Zrt. vezérigazgatója volt – pedig ügyészségi megrovásban részesült.

Beúszott a szokásos baloldali biznisz.  Vajon a kartellezésért megbírságolt tiszás Ordas Eszter mit tud arról, hogy a BKV-hajók üzemeltetésére kiírt pályázatot a Magyar Kikötő Zrt. hamis dokumentumokkal nyerte el 

– tette fel a kérdést Facebook-videójában  Radics Béla fővárosi képviselő.

 

Van egy hajókartell, amelynek részese volt Ordas Eszter fővárosi képviselő. De ez egy szűk kör. Ezért a mi részünkről kérdésként merül fel, hogy a legutóbbi hajómutyi, amiben a Magyar Kikötő Zrt. és a BKV érintett, abba mennyire volt benne a keze Ordas Eszternek, akiről saját szövetségese, Karácsony Gergely mondta ki azt, hogy a hajólobbi keretében akadályozta a fővárosi önkormányzat működését

– magyarázta a Metropolnak Radics Béla.

A Magyar Kikötő Zrt.  kötött egy megállapodást a BKV-val a tömegközlekedésben használt hajók üzemeltetésére. Viszont a Magyar Kikötő Zrt.-nek a vezetője erre az 5,1 milliárdos tenderre hamis dokumentumokkal pályázott. Ez már a pályázási időszakban a nyilvánosságra került, tehát van itt egy elég nagy értékű hajómutyi, amelynek keretében a vízi közlekedést szabályozza Magyar Kikötő  Zrt.

 Megtudtuk: ennek az előző ügyvezetőjét az ügyészség megrovásban is részesítette. 

„Ordas” nagy hajómutyi: van egy szűk kör, akik most élősködnek a dunai hajózáson

 

Az összeférhetetlenséget  már korábban megállapították, ezért  nem szavazhatott Ordas Eszter. A kérdés az, hogy ő tudott-e bármiről vagy bármiben benne volt-e. Én benyújtottam egy közadatigénylést a BKV Zrt. igazgatóságának, személyesen a vezérigazgatónak, amiben rákérdezek arra, hogy mennyibe került ezeknek a hajóknak az üzemeltetése, milyen bevételek és milyen kiadások származtak ebből. Ha ezek az információk a rendelkezésünkre állnak, akkor egyszerűen ki tudjuk majd deríteni, hogy ezek a bérleti díjak, illetve azok a költségek, amelyek ezeknél a hajóknál jelentkeztek, pontosan hol és kiknél landoltak

– tette hozzá Radics. 

A fideszes képviselő rámutatott: havonta több millió forint közpénzt költött a fővárosi vállalat  a hajók üzemeltetésére,  a profit viszont az üzemeltetési pályázatot hamis dokumentumokkal elnyerő cégnél landolt. 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás