
Kiakadtak a Havanna lakótelepen: gáz nélkül maradt több száz lakó
Már egy hónapja nincs gázszolgáltatás!
Minden költséget a BKV fizetett, de a profitot a szabálytalanul tendert nyerő vállalkozó tette zsebre. A hajómutyi tisztázását sürgeti a Fidesz.
BKV-hajók üzemeltetésére még 2021-ben a főváros pályázatot hirdetett, hajómutyi lett belőle. A nyertes ajánlattevő, a Magyar Kikötőfejlesztő és Hajózási Üzemeltető Zrt. nem rendelkezett megfelelő referenciákkal, mégis ők nyerték meg a tendert.
Hamis dokumentumokkal nyert el 5,1 milliárd forintot a BKV-tól, és rendkívüli előnyhöz jutott: három + három év időtartamra nyerte el a jogot a BKV hajói és kikötői üzemeltetésére.
A Közbeszerzési Döntőbizottság vizsgálatot indított az ügyben. A vizsgálatot a tendert elveszítő kft. kérte, mert hiába kért vitarendezést , a Karácsony Gergelyhez tartozó Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV Zrt.) nem vizsgálta meg a cég által benyújtott referenciákat, így nem is érvénytelenítette azokat.
Az 5,1 milliárdot kamatokkal vissza kellene követelni és perelni is kártérítésért. Ugyanakkor csalás és közokirat-hamisítás miatt is elővehető a cég
– mondta a Metropolnak egy tenderekkel foglalkozó jogász.
Karácsonyék csak annyit mondtak az ügyről, hogy állnak minden vizsgálat elé.
A rendőrségi nyomozás nemrég zárult le a tender ügyében. Az ügyészségi határozat szerint a Magyar Kikötő Zrt. valótlan tartalmú referencianyilatkozatot és referenciaigazolást nyújtott be a közbeszerzési eljárás során.
Az is kiderült, hogy a hamis referenciát adó Silverline Kft.-nek nem volt megfelelő, az eljárás során megkövetelt engedélye. A Silverline ügyvezetője – aki korábban a Magyar Kikötő Zrt. vezérigazgatója volt – pedig ügyészségi megrovásban részesült.
Beúszott a szokásos baloldali biznisz. Vajon a kartellezésért megbírságolt tiszás Ordas Eszter mit tud arról, hogy a BKV-hajók üzemeltetésére kiírt pályázatot a Magyar Kikötő Zrt. hamis dokumentumokkal nyerte el
– tette fel a kérdést Facebook-videójában Radics Béla fővárosi képviselő.
Van egy hajókartell, amelynek részese volt Ordas Eszter fővárosi képviselő. De ez egy szűk kör. Ezért a mi részünkről kérdésként merül fel, hogy a legutóbbi hajómutyi, amiben a Magyar Kikötő Zrt. és a BKV érintett, abba mennyire volt benne a keze Ordas Eszternek, akiről saját szövetségese, Karácsony Gergely mondta ki azt, hogy a hajólobbi keretében akadályozta a fővárosi önkormányzat működését
– magyarázta a Metropolnak Radics Béla.
A Magyar Kikötő Zrt. kötött egy megállapodást a BKV-val a tömegközlekedésben használt hajók üzemeltetésére. Viszont a Magyar Kikötő Zrt.-nek a vezetője erre az 5,1 milliárdos tenderre hamis dokumentumokkal pályázott. Ez már a pályázási időszakban a nyilvánosságra került, tehát van itt egy elég nagy értékű hajómutyi, amelynek keretében a vízi közlekedést szabályozza Magyar Kikötő Zrt.
Megtudtuk: ennek az előző ügyvezetőjét az ügyészség megrovásban is részesítette.
Az összeférhetetlenséget már korábban megállapították, ezért nem szavazhatott Ordas Eszter. A kérdés az, hogy ő tudott-e bármiről vagy bármiben benne volt-e. Én benyújtottam egy közadatigénylést a BKV Zrt. igazgatóságának, személyesen a vezérigazgatónak, amiben rákérdezek arra, hogy mennyibe került ezeknek a hajóknak az üzemeltetése, milyen bevételek és milyen kiadások származtak ebből. Ha ezek az információk a rendelkezésünkre állnak, akkor egyszerűen ki tudjuk majd deríteni, hogy ezek a bérleti díjak, illetve azok a költségek, amelyek ezeknél a hajóknál jelentkeztek, pontosan hol és kiknél landoltak
– tette hozzá Radics.
A fideszes képviselő rámutatott: havonta több millió forint közpénzt költött a fővárosi vállalat a hajók üzemeltetésére, a profit viszont az üzemeltetési pályázatot hamis dokumentumokkal elnyerő cégnél landolt.
Már egy hónapja nincs gázszolgáltatás!
Kivételes helyzetben vannak a magyar nyugdíjasok.
A fővárosi Fidesz–KDNP kérdőre vonja Karácsonyt.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre