BKV-hajók üzemeltetésére még 2021-ben a főváros pályázatot hirdetett, hajómutyi lett belőle. A nyertes ajánlattevő, a Magyar Kikötőfejlesztő és Hajózási Üzemeltető Zrt. nem rendelkezett megfelelő referenciákkal, mégis ők nyerték meg a tendert.
Ordas nagy hajómutyi folyik a fővárosban Fotó: Bánkúti Sándor
Hamis dokumentumokkal nyert el 5,1 milliárd forintot a BKV-tól, és rendkívüli előnyhöz jutott: három + három év időtartamra nyerte el a jogot a BKV hajói és kikötői üzemeltetésére.
A Közbeszerzési Döntőbizottság vizsgálatot indított az ügyben. A vizsgálatot a tendert elveszítő kft. kérte, mert hiába kért vitarendezést , a Karácsony Gergelyhez tartozó Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV Zrt.) nem vizsgálta meg a cég által benyújtott referenciákat, így nem is érvénytelenítette azokat.
Az 5,1 milliárdot kamatokkal vissza kellene követelni és perelni is kártérítésért. Ugyanakkor csalás és közokirat-hamisítás miatt is elővehető a cég
– mondta a Metropolnak egy tenderekkel foglalkozó jogász.
Karácsonyék csak annyit mondtak az ügyről, hogy állnak minden vizsgálat elé.
A rendőrségi nyomozás nemrég zárult le a tender ügyében. Az ügyészségi határozat szerint a Magyar Kikötő Zrt. valótlan tartalmú referencianyilatkozatot és referenciaigazolást nyújtott be a közbeszerzési eljárás során.
Az is kiderült, hogy a hamis referenciát adó Silverline Kft.-nek nem volt megfelelő, az eljárás során megkövetelt engedélye. A Silverline ügyvezetője – aki korábban a Magyar Kikötő Zrt. vezérigazgatója volt – pedig ügyészségi megrovásban részesült.
Beúszott a szokásos baloldali biznisz. Vajon a kartellezésért megbírságolt tiszás Ordas Eszter mit tud arról, hogy a BKV-hajók üzemeltetésére kiírt pályázatot a Magyar Kikötő Zrt. hamis dokumentumokkal nyerte el
– tette fel a kérdést Facebook-videójában Radics Béla fővárosi képviselő.
Van egy hajókartell, amelynek részese volt Ordas Eszter fővárosi képviselő. De ez egy szűk kör. Ezért a mi részünkről kérdésként merül fel, hogy a legutóbbi hajómutyi, amiben a Magyar Kikötő Zrt. és a BKV érintett, abba mennyire volt benne a keze Ordas Eszternek, akiről saját szövetségese, Karácsony Gergely mondta ki azt, hogy a hajólobbi keretében akadályozta a fővárosi önkormányzat működését
– magyarázta a Metropolnak Radics Béla.
A Magyar Kikötő Zrt. kötött egy megállapodást a BKV-val a tömegközlekedésben használt hajók üzemeltetésére. Viszont a Magyar Kikötő Zrt.-nek a vezetője erre az 5,1 milliárdos tenderre hamis dokumentumokkal pályázott. Ez már a pályázási időszakban a nyilvánosságra került, tehát van itt egy elég nagy értékű hajómutyi, amelynek keretében a vízi közlekedést szabályozza Magyar Kikötő Zrt.
„Ordas” nagy hajómutyi: van egy szűk kör, akik most élősködnek a dunai hajózáson
Az összeférhetetlenséget már korábban megállapították, ezért nem szavazhatott Ordas Eszter. A kérdés az, hogy ő tudott-e bármiről vagy bármiben benne volt-e. Én benyújtottam egy közadatigénylést a BKV Zrt. igazgatóságának, személyesen a vezérigazgatónak, amiben rákérdezek arra, hogy mennyibe került ezeknek a hajóknak az üzemeltetése, milyen bevételek és milyen kiadások származtak ebből. Ha ezek az információk a rendelkezésünkre állnak, akkor egyszerűen ki tudjuk majd deríteni, hogy ezek a bérleti díjak, illetve azok a költségek, amelyek ezeknél a hajóknál jelentkeztek, pontosan hol és kiknél landoltak
– tette hozzá Radics.
A fideszes képviselő rámutatott: havonta több millió forint közpénzt költött a fővárosi vállalat a hajók üzemeltetésére, a profit viszont az üzemeltetési pályázatot hamis dokumentumokkal elnyerő cégnél landolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.