Óriási a káosz a belvárosi közlekedésben. A főváros és az érintett kerületek vezetői a BKK-val együtt úgy változtatták meg a forgalmi rendet, hogy teljesen átláthatatlan lett Belső-Erzsébetváros közlekedése. A Wesselényi utcában például egy sarok megtételéhez 550 métert kell kerülni. Aki pedig rutinból a régi szabályok szerint vezet, azt sorba büntetik a közteresek.
Vakarhatja a fejét az a fővárosi autós, aki manapság az Andrássy út - Nagykörút - Rákóczi út - Károly körút közötti területre téved. A BKK, a főváros, valamint a VI. és VII. kerületi vezetéssel együtt ugyanis a feje tetejére állította a forgalmi rendet. Lezárt útszakaszok, megfordított forgalmi irányok, új táblák mindenütt. Az értelmetlen és érthetetlen változások jelképe a Wesselényi utca Nyár utca és Klauzál utca közti szakasza, ahol a változások miatt egy sarok (60 méter) megtételéhez egy egész háztömböt kell megkerülni, így 550 métert kell megtenni. Mindez csúcsidőszakban akár 10-12 perccel is megnövelheti a menetidőt. Az autósok bosszúságát tetézi, hogy, ha elvétik és megszokásból a régi útvonalon haladnak tovább tucatnyi közterület-felügyelő várja őket, akik senkit sem figyelmeztetnek, kivétel nélkül mindenkit megbüntetnek.
Kígyózó kocsisor, türelmetlen, dudáló sofőrök fogadták a Metropolt a Wesselényi utcában a hét valamennyi munkanapján, hétfőn, kedden és szerdán is. A káoszt tetézi az a 60 méter, amelyet elzártak az autósoktól. A Körút felől csak a trolibuszok és a kerékpárok hajthatnak a Kéthly Anna tér előtti rövid szakaszra. Autó csak az ellenkező irányból jöhet. Emiatt kell megkerülni az egész háztömböt. A változásokat korábban a BKK azzal indokolta, hogy „az intézkedések eredményeként a környéken várhatóan csökken a zaj-, illetve a levegőszennyezés mértéke.” A Metropol éppen ennek ellenkezőjét tapasztalta. Maguk a közteresek pedig azzal hárították a felháborodott autósok panaszait, hogy ők nem tudják a változás okát, akinek mindez nem tetszik az „írjon a városvezetésnek”.
A szabályszegőket figyelmeztetés helyett azonnal kőkeményen 30 ezer forintra büntetik a helyszínen folyamatosan nagy létszámban jelen lévő közterület-felügyelők. A Metropol tíz perc alatt hét darab megbüntetett autóst számolt össze. Mindez 210 ezer forintot jelent. Ha ilyen ütemben osztogatják a bírságot az egy óra alatt akár 1,2 millió forintot is beszedhetnek a gyanútlan autósoktól.
– Nagyon bosszantó, hogy ahelyett, hogy először figyelmeztetnének, egyből büntetnek a közteresek. Ezért a pár méteres szakaszért 30 ezer forint bírság jár. Felháborítónak tartom – mondta Bea a Metropolnak.
– Gyakran motorral járok, de így is zavarnak a dugók. Nagy érvágást jelenthet a büntetés azoknak, akik rutinból vezetnek. A körúti biciklisávok és a mellékutcák megkavarása sem tűnik jó döntések – vélekedik Péter.
– Ez közlekedési barbarizmus, itt soha nem volt ekkora a dugó, mint mostanában. Tele a környék egyirányú utcákkal, behajtani tilos táblákkal. Mindez nagyon veszélyes. Más megoldást kellene találni – állította Gábor.
– Megfordul az utca egyirányúsága az alábbi utcákban:
– A közúti forgalom számára megfordul az utca egyirányúsága (a trolibusz és a kerékpár önálló sávon továbbra is haladhatnak a jelenlegi irányban):
– Korlátozott forgalmúvá válik:
– Zsákutcává válik:
– Sebességkorlátozás:
– 30 km/h-s sebességkorlátozás hatálya alá kerül:
– Megszűnik a parkolási lehetőség, ezáltal bővül a szabad közterületek mérete:
[most_read_articles]
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre