Budapest, a kátyúk városa: Karácsonyék csak a tizedét fordították útfelújításra a korábbi évekhez képest

Budapest-szerte egyre több a kátyú az utakon. Az ok egyértelmű: a számokból kiderült, hogyan jutott ide a főváros.



Megosztás
Szerző: F. R.
Létrehozva: 2024.02.07.
Módosítva: 2024.02.09.
útfelújítás főváros kátyú Karácson Gergely Budapest Közút

Megint az autósok kárára spórol a főváros vezetése. Mint kiderítettük, az elmúlt évben brutálisan visszavágták a főváros cégének, a Budapest Közútnak az útfelújításokra szánt költségeit. A korábbi évekhez képest tavaly csupán a szokásos összeg tizedét költötték útfelújításra, miközben a főváros útjainak állapota rohamosan romlik.

Az autókra rendkívül veszélyesek  Fotó: Fügedi Richárd

Karácsonyék nyírták vissza a költségvetést

A Budapest Közút üzemelteti többek között a város legnagyobb és legforgalmasabb útjait. Az elmúlt időben azonban azt láttuk, hogy egész főváros-szerte tele vannak kátyúkkal az utak – ahogy erről korábban részletesen beszámoltunk. Ezek a lyukak több esetben jelentős károkat is okoztak a kocsik kerekében és futóművében, mégse csinálta meg őket senki.

Folyamatosan és jelentősen romlik az utak minősége. Erről nem a cég dolgozói tehetnek, hiszen a főváros vezetése az, aki pontosan megszabja, hogy az évben mennyit költhetnek a főváros kötelező feladatainak ellátására, mint amilyen az utak minőségének fenntartása és javítása is lenne.

KARÁCSONY Gergely
Karácsonyék kezében van a döntés Fotó: Kovács Attila

Tizedére csökkentették

Amint lapunk kiderítette, a Budapest Közút az elmúlt évben – a főváros vezetésének döntése alapján – csupán 281 millió forintot (!) fordíthatott útfelújításra, szemben a korábbi évek 2-3 milliárdos keretével. Ez példátlan csökkentést jelent, amire az utak állapotát figyelve nincs magyarázat.

Útfelújításra költött összegek:

  • 2020-ban bruttó 3,3 milliárd forint
  • 2021-ben bruttó 2,2 milliárd forint
  • 2022-ben bruttó 3,2 milliárd forint
  • 2023-ban bruttó 281 millió forint

Kátyúzásra nagyjából ugyanannyit költött a főváros három éven át, majd tavaly kiugróan többet (2020-ban bruttó 300,8 millió forintot, 2021-ben bruttó 210,2 millió forintot, 2022-ben bruttó 289 millió forintot, tavaly pedig már 536 millió forintot, mint azt lapunkkal közölték) – de ha közben az utak felújítása elmarad, akkor az utak általános állapota romlik, és egyre több lesz a kátyú.

Tizedére csökkentették az útfelújításra szánt összeget Fotó: Fügedi Richárd

Csak a lyukakat tömködik

A baloldali városvezetés ahelyett, hogy a tönkrement utakat felújította volna, csak a kialakult élet- és balesetveszélyes kátyúk betömését engedte a cégnek. Azonban az erre elköltött közpénzt olyan, mintha kútba dobták volna, hiszen egy tönkrement utat ha befoltoznak az egyik helyen, két másik kátyú jelenik meg a másikon, és ennek nincs vége. Ezt jól mutatja az, hogy a Budapest Közút minden eddiginél többet fordított kátyúzásra tavaly. 2023-ban 536 millió forintot nyeltek el a lyukak, ami a korábbi évekhez viszonyítva majdnem duplája. Ez persze azt is mutatja, hogy milyen rohamosan romlott az utak minősége.

Felújítás helyett betömködött kátyú a Ferenciek terénél  Fotó: Fügedi Richárd
Hatalmas kátyú a zebrán, az Üllői út friss biciklisávjai mellett  Fotó: Fügedi Richárd

Itt nézheted meg fotós összeállításunkat a hatalmas budapesti kátyúkról.

És íme videónk Budapest legnagyobb kátyúiról:

 

 

A dosszié további cikkei








Top hírek





Hírlevél-feliratkozás