Buda luxusrészén sem jobb a fővárosi fenntartású utak állapota, mint a főváros egyéb részein.
Buda egyik legszebb és legdrágább részén található a II. kerületben a Kapy út. Az út fenntartója a Budapest Közút, melynek fő feladata a főváros kezelésében álló utak karbantartása lenne. Az út azonban már jóideje töredezett, kátyús, hiszen buszok is járnak rajta. Az utolsó komolyabb felújítás ráadásul még Tarlós István idején volt 2012. év végén. Akkor teljesen új burkolatot kapott az út, amit azóta csak toldoznak-foltoznak. Hiába Budapest egyik leginkább elit környéke a hely, az itt lakók ugyanazt tapasztalják, mint más fővárosi fenntartású úton. Kátyú kátyú hátán.
Nemcsak a lakók fordultak már jóideje az út fenntartójához, azzal, hogy javítsa már a hatalmas keréktörő kátyúkat, hanem a kerület polgármestere, Őrsi Gergely is jelezte már többször a problémát a Budapest Közút felé.
A Kapy út fővárosi kezelésű, ezért jeleztük az ottani kollégáknak – mostanra többször is –, hogy a sürgősen javítsák az úthibát. Ha továbbra sem történik semmi, akkor javítjuk mi ideiglenesen
– írta a polgármester. Tehát hiába a rengeteg bejelentés, a kerület megunta a Budapest Közút tehetetlenségét, és azt tervezi, hogyha a közút nem végzi a dolgát, akkor maga fogja javítani az utat.
Az út állapotának javítása kapcsán levéllel fordultunk a Budapest Közúthoz.
Érdeklődésünkre a következőt válaszolták:
"Társaságunk Útellenőri Szolgálata az üzemeltetésünkben lévő útvonalakat rendszeresen ellenőrzi, és az azonnali beavatkozásra váró hibák javítása érdekében a szükséges intézkedéseket megtesszük. Az illetékességünkbe tartozó üzemeltetési, fenntartási feladatokat a rendelkezésünkre álló források erejéig, a műszaki és gazdaságossági szempontok alapján a rendelkezésre álló kapacitási lehetőségeinkhez mérten folyamatosan végezzük.
A II. kerületi Kapy utcában az elmúlt napokban több ízben is végeztünk úthibajavítást úgynevezett hidegaszfalt technológiával. Útellenőri Szolgálatunk a mai napon is ellenőrizte az útszakasz állapotát és azon kátyút nem észlelt. A csapadékos téli időjárás azonban kedvez az úthibák kialakulásának, így azok a gondos és rendszeres útellenőrzés és elvégzett ideiglenes javítások ellenére is bármikor újra kialakulhatnak. A burkolaton lévő hibákat folyamatosan figyelemmel kísérjük és szükség esetén az ismételt javításokat elvégezzük."
Az sajnos általános tapasztalat a fővárosban, hogy az elmúlt időszakban rendkívül leromlott a budapesti utak állapota, mert a főváros nem ad elegendő pénzt a saját cégének, a Budapest Közútnak az útállomány állapotának fenntartásához sem. 2022-ben Karácsony Gergelyék csak 11 milliárd forintot szántak a Budapest közút operatív közútkezelési tevékenységére, ami ahogy kitűnik a Közút előrejelzéséből, még az utak állapotának stagnálásához sem elég, amihez kb. 50 milliárd kellene a 2021-es árakkal számolva. Így körülbelül a fenntartáshoz szükséges pénz csupán egyötödét fizetik csak ki.
A Közút az útállomány állapotának gyors és jelentős leromlását prognosztizálta az alacsony támogatás mellett pár évvel ezelőtti beszámolójában. Az előrejelzés sajnos kezd valósággá válni...
A törvény a fővárost kötelezi
Az önkormányzati törvény Budapest nagyobb, forgalmasabb útjainak kezelését a főváros feladatai közé rendeli.
,,A fővárosi önkormányzat feladata különösen: törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott kiemelt forgalmú vagy országos közúti közlekedésben fontos szerepet játszó főútvonalak, sugár- és gyűrűirányú közutak, kiemelt tömegközlekedési csomópontok, kiemelt közparkok és közterek kezelése, fejlesztése, üzemeltetése, valamint ezeken a területeken a közterület-felügyelet működtetése, illetve a főváros teljes területén a forgalomtechnikai kezelői és üzemeltetői feladatok ellátása, forgalomszervezés.”
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre