Rácz Jenő és ByeAlex is kiakadt a fővárosi kátyúhelyzet miatt – mutatjuk, milyenek az utak





A fővárosi utakon rendesen megszaporodtak a kátyúk, súlyosan veszélyeztetve az autósok és gyalogosok biztonságát. A városi infrastruktúra hanyatlása mögött pénzhiány és a Karácsonyék közútkezelési feladatainak elhanyagolása áll, aminek hatását már a celebek is tapasztalják.



Megosztás
Szerző: F. R.
Létrehozva: 2024.01.20.
kátyúk Rácz JEnő Budapest ByeAlex

A budapesti utak az utóbbi időszakban katasztrofális állapotba kerültek, és az autósoknak naponta több több száz kátyút kell kerülgetniük. Ezek a kátyúk a járműveikre, azok futóművére is súlyos veszélyt jelentenek. A téli időjárás tovább súlyosbítja a helyzetet, és az utak szinte szétrohadnak. A gyalogátkelőhelyeken található kátyúk, valamint a lekopott zebrák a gyalogosokat veszélyeztetik. A városvezetés láthatólag elsősorban a biciklisávok kijelölésére összpontosít, más feladatait pedig elhanyagolja.

Veszélyes kátyú a Vágóhíd úton  Fotó: Fügedi Richárd

Hírességek is kiakadnak a kátyúk miatt

Nemcsak az átlagos autósokat érinti a kátyúprobléma. Számos híresség is nyilvánosan kifejezte felháborodását a budapesti utak állapota miatt. Például Rácz Jenő, a Konyhafőnök sztárséfe, aki autójának két felnijét is elveszítette egy kátyú miatt. Instagram sztorijában azt írta:

Komolyan mondom, gyerekek… nem akarok káromkodni, komolyan mondom. Most kaptunk egy dupla defektet egy rohadt kátyútól. Még a felni is széttört, mind a kettő, és komolyan mondom nektek, ez nem az első. Ez nem az első! Ezt nem hiszem el, ilyen utakat!

  Nemrég pedig a zenész-celeb ByeAlex fakadt ki a budapesti utakról, kijelentve, hogy a kátyúk helyett repülő autókat várt volna az utakra.

ByeAlex is pórul járt

Több ezer kátyú, csupa ideiglenes "megoldás"

A Budapest Közút Zrt. számolt be arról, hogy a fővárosban több mint 3200 úthiba van jelenleg. A hidegaszfalt-technológia segítségével próbálják javítani a kátyúkat, de a beavatkozások csak ideiglenes megoldást nyújtanak. Ráadásul a hideg-fagyos időjárás a már korábbi toldozott-foltozott részeken is újabb kátyúk kialakulásának kedvez.

Gigakátyú Óbudán  Fotó: Fügedi Richárd

Ki a felelős? A szükséges pénz egyötödét adja a főváros

A fővárosi utak kezelése megoszlik a Budapest Közút és a kerületek között. Az önkormányzati törvény a fővárosra ruházza a felelősséget a kiemelt közlekedési területek kezelésére és fejlesztésére. Általánosságban azt mondhatjuk, hogy ahol tömegközlekedés jár, az tuti a fővároshoz tartozik. Csakhogy, ahogy látjuk a fővárosi utak állapota az elmúlt időszakban látványosan romlott, főként azért, mert a főváros nem biztosít elegendő pénzt saját közútkezelő cégének, a Budapest Közútnak. 2022-ben például Karácsonyék mindössze csak 11 milliárd forintot biztosítottak a közutak operatív kezelésére, ami csupán egyötöde a szükséges összegnek, amivel az utak minősége nem romlana tovább, mint azt saját maguk is közzétették. Az úthibák emiatt sajnos jelentősen veszélyeztetik mind az autósok, mind a gyalogosok biztonságát, és rávilágítanak a városi infrastruktúra karbantartásának sürgető szükségességére.





 





Top hírek







Hírlevél-feliratkozás