Nem tudom ölbe tett kézzel nézni azt, ami Budapesttel történik. Én a szívet és a munkát is bele fogom tenni, mert a nemzet fővárosa nem állhat koszban és szemétben – vallja a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje, aki szerint Karácsony Gergely teljesítményével csak Gyurcsány Ferenc elégedett, a budapestiek nem.
– Ha a fővárosban élők megválasztanak, Budapest végre egy közlekedhető város lesz – mondta Szentkirályi Alexandra, akinek tervei között szerepel, hogy újra a tízszeresére emelje az útfelújítási alapot Budapesten. Célja, hogy kitakarítsa a Városházát Gyurcsány bukott politikusaitól és a haveri körüktől. Mert mint mondta, „amíg Karácsony Gergely összes ideje azzal megy el, hogy kiszolgálja Gyurcsány Ferenc embereit, addig a budapestiek problémái csak egyre rosszabbak lesznek”. Szentkirályi felszámolná a városházi korrupciót is és búcsút intene a pazarló bürokráciának.
Biztonságosabbá tenné a bulinegyedet, ahogy egész Budapestet is.
A Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje azonban nemcsak ígér, hanem cselekszik is. Már most megmutatta: ha Budapest és a kormány között jó a viszony, Magyarország fővárosa is szárnyalhat. Ennek előnyeit a BKK-BKV 15 ezer dolgozója látta elsőként, akikről Karácsony Gergely „csődpolgármester” egyszerűen elfelejtkezett – ahogyan a Budapest-bérlet lejáró szerződéskötéséről is anno. Szentkirályinak köszönhetően a fővárosi cégek dolgozói vállalati országbérletet kapnak kedvezményes áron, 1250 forintért. A közelgő, június 9-ei önkormányzati választáson a politikus szerint az forog kockán, hogy Budapest megragad-e a Gyurcsány-korszakban, vagy fejlődő pályára tud állni: „Én mindent meg fogok tenni, hogy ez a város végre haladhasson, a szó szoros és átvitt értelmében is” – hangsúlyozta Szentkirályi.
Szentkirályi szerint a „csődpolgármester” nemtörődömsége az utak állapotán is meglátszik.
2019-ig még zajlottak útfelújítások, mert a főváros együtt tudott működni a kerületekkel.
Korábban a városrészek vállalták a tervezést, az engedélyeztetést, a főváros pedig finanszírozta a felújítást. De megérkeztek Karácsonyék és tizedére csökkentették az útfelújítási alapot, és már korábbi útfelújítási megállapodásokat is felmondtak. Főleg a külső kerületek szenvednek, mert már ígéreteket sem kapnak arra, hogy mikor lehet majd újra biztonságosan közlekedni. Ezen is változtatni fogunk
– mondta Szentkirályi Alexandra.
A „csődpolgármester” ámokfutása a közlekedésben hagyott leginkább nyomot. Giga dugók, balesetveszélyes bicikliutak, rosszabbodó levegőminőség, autósüldözés. Ez körülbelül a summája „fejlesztéseinek”, de Szentkirályi Alexandra Karácsony olyan, a háttérben készülő titkos tervéről is lerántotta a leplet, amelyről a főpolgármester a választási kampány idején hallgatott volna, annak ellenére, hogy a fővárosi autósok 61 százalékát érintené nagyon rosszul.
Karácsony káoszt teremtett a főváros közlekedésében, erre most kitiltaná a 10 évnél idősebb autókat –a fővárosi autók kétharmadát. Karácsony először lebukott, hogy kitiltaná az idős autókat, majd hazudott. Ahelyett, hogy P+R-parkolókat épített volna, hogy közösségi közlekedést fejlesztett volna és ezekkel oldaná meg a forgalomnövekedést, inkább tiltanak
– mutatott rá a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje.
„Karácsonyék másik – a választási kampány idején titkolt terve –, hogy örökre kitiltsák az autókat a rakpart Lánchíd és Szabadság híd közötti szakaszról, ez pedig kegyelemdöfés Budapest közlekedésének” – fogalmazott Szentkirályi, aki bemutatta azt a térképet, amelyet már elfogadott a DK-s többségű közgyűlés Karácsony kezdeményezésére. Szentkirályi szerint ez a húzása a „csődpolgármesternek” pofátlanság. Esztelen tiltások helyett inkább pontos forgalmi modellezést kell végezni és közlekedési szakértőket megkérdezni. Karácsony helyett Szentkirályi Alexandra ezt meg is tette. Kiderült: óránként kb. 2400 autós megy át a rakparton, ha ez a mennyiség, rákerülne a környező utakra, akkor abból drámai helyzetek lennének.”
„A teljes Hungária körúton nőne a forgalom, ahogyan a Fiumei és Rottenbiller úton is. A nagykörúton és a kiskörúton nagyon durván, körülbelül 50 százalékkal. A budai oldal is érintve lenne, a Margit hídfőtől az Alkotás útig jelentősen, a budai rakparton pedig körülbelül 10 százalékkal nőne a forgalom” – ecsetelte a szakértő.
„Karácsony megint hazudott! Ahhoz, hogy a BKK-BKV dolgozói is részesülhessenek kedvezményes vállalati országbérletben, Karácsonynak annyi dolga lett volna, hogy egy jogszabálymódosítást és egy BudapestGO applikációfejlesztést szorgalmaz. Ezt a munkát persze nem volt hajlandó elvégezni. Emiatt 15 ezer ember kedvezményes vállalati országbérlete került veszélybe” – részletezte Szentkirályi, aki számos Budapestet érintő fejlesztésről egyeztetett Lázár János építési és közlekedési miniszterrel, és megállapodtak abban, hogy a BKK-BKV-csoport 15 ezer dolgozója is megkaphassa a kedvezményes vállalati országbérletet, a MÁV-Volán-dolgozókhoz hasonlóan.
Újra bemutattuk, hogy van ellenszer Karácsonyék nemtörődömségére: a munka!
– mondta Szentkirályi Alexandra, akinek segítségét a „csődpolgármester” még gáncsolta is azzal, hogy 7 hónap átfutást jelzett az ügy kivitelezésére. De, hogy ne kelljen ennyit várniuk a BKK-BKV-dolgozóknak, Lázár Jánossal ezt a problémát is megoldotta a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje.
Áll a dugó, megszűnt a buszsáv, a gumikarók nem nyújtanak nagyobb biztonságot a kerékpárosoknak. A jelenlegi állapot rossz az autósoknak, rossz a kerékpárosoknak és rossz a buszoknak is. Így nem lehet közlekedést szervezni. Átgondoltan, a józan ész figyelembevételével tervezem rendbe tenni a mai kaotikus közlekedést, ami úgy lenne biztonságos a bicikliseknek, hogy közben a főváros abbahagyná az autósok üldözését. Jelenleg a közlekedési káosz az élet- és vagyonbiztonságot veszélyezteti. Nem lehet mondvacsinált indokokkal akadályozni a mentők és a tűzoltók közlekedését!
– hangsúlyozta a fideszes jelölt.
Szentkirályi Alexandra Pintér Sándor belügyminiszterrel tárgyalt a Budapestet és a budapestieket érintő kérdésekről. Szerinte a fővárosiak érdekében elengedhetetlen, hogy a Belügyminisztériummal folyamatos párbeszéd és együttműködés alakuljon ki egy biztonságos rendezett Budapest érdekében.
2023-ra drasztikusan csökkent a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság BRFK-val való közös járőrözésének óraszáma. Míg 2019-ben évi 37 ezer órában dolgoztak együtt, addig 2023-ra ez a szám 2 ezerre csökkent. Ezt az együttműködést a 2019 előtti óraszámra kell visszaépíteni a budapestiek biztonsága érdekében. Karácsony nem foglalkozik a hajléktalankérdéssel. Facebook-posztokból nem lehet ezt a kérdést megoldani. Arról egyeztettem a miniszterrel, hogy végig kell gondolnunk azt a jogszabályi környezetet, ami megteremti a lehetőségét a helyzet megfelelő kezelésének. Nem lehet, hogy a közösségi közlekedés, az aluljárók és a közterek használhatatlanok azért, mert mások életvitelszerűen ott tartózkodnak. Áttekintettük még a bulinegyed közbiztonsági helyzetét is. Konkrét megoldási javaslattal fogok jelentkezni
– részletezte Szentkirályi Alexandra.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre