A közlekedési dugók és a romló levegő ellenére újabb „gerikarókat” akarnak telepíteni Karácsonyék

Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke szerint a főváros vezetése mindent jól csinál... De közben csupán 707 ember akaratára hivatkozik.



Megosztás
Szerző: F.R.
Létrehozva: 2023.09.06.
Módosítva: 2023.09.06.
főváros Karácsony Gergely dugó

Amikor azt hinné az átlag budapesti, hogy a dugókat, a közlekedési káoszt már nem lehet fokozni, és nem akarják tovább rontani a tavalyinál sokkal rosszabb légszennyezettségi adatokat, megszólal a budapesti városvezetés, hogy ,,na fogd meg a söröm”. Kiderült ugyanis, hogy nemhogy nem szedik le az Üllőin és a Váci úton a zöld „gerikarókat”, hanem újakkal fogják városszerte megbénítani az autós közlekedést. Az Üllői út példája talán az egyik legjobban mutatja be az egész fővárosban kialakult helyzetet. Az utat háromsávosról kétsávosra szűkítették mindkét oldalon, hogy helyet adjanak a biciklisávnak. Emiatt sok autós úgy érzi, hogy ez az intézkedés nemcsak lassítja, akadályozza a forgalmat, hanem olyan dugókat eredményez, ami kimondottan rontja az emberek életminőségét. Az autósok ezen elégedetlenségüknek többször hangot is adtak, ahogy ezt megírtuk korábban.

ezt használd
Dugó és kihasználatlan biciklisáv Fotó: Metropol

Balogh Samu kabinetfőnök nyilatkozott a Népszavának a napokban, amiből kiderül, hogy nem érdekli, hogy az ürességtől konganak az Üllői út „biciklis sztrádái”, miközben az autósok a dugóban rostokolnak. Ugyanezt a politikát fogják folytatni, sőt fővárosszerte hasonló megoldásokon törik a fejüket. 

A budapestiek akaratára hivatkoznak

A baloldali lap kérdésére, miszerint hiába háborognak az emberek, nem fogják leszerelni az oszlopokat? Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke így reagált:

Semmiképpen, hiszen a közösségi költségvetés nyertes projektjeként, a budapestiek döntése nyomán valósult meg a védett biciklisáv.

Utánajártunk, hogy mire hivatkozik a kabinetfőnök, hogy vajon hol döntöttek arról a budapestiek, hogy kihasználatlan biciklisávokkal szűkítsék városszerte a közlekedést. Megtaláltuk a ,,Kerékpárutak és kerékpársávok biztonságának növelése” című ötletet a főváros közösségi költségvetés projektjében. A jószándékú javaslat kerékpárutak, gyalogosfelületek biztonságosabbá tételéről, apró fejlesztéséről szól. Tehát ahogy látható erre nem hivatkozhat a főváros, hiszen ebben szó sincs Budapest közlekedésének indokolatlan módon megvalósított kerékpársávokkal való szétveréséről. Mondhatnánk, hogy a jó szándék nem elég, a közlekedésszervezés pedig egy szakma…

Balogh Samut arról is megkérdezte az interjút készítő újságíró, hogy a „gerikarók” kihelyezése előtt milyen egyeztetések voltak a különböző szakmai szervezetekkel. A kabinetfőnök válaszában kifejti hogy kivel mikor egyeztettek, majd az alábbi megjegyzést teszi: „Ugyanakkor megjegyezném, hogy sok európai városban alkalmazott megoldás ez és mindenütt meg tudták oldani ezeket a helyzeteket.” 

Folytatják...

Végül a tervekről kérdezi az újságíró a kabinetfőnököt, aki megerősíti, hogy folytatják ezt az irányt, mint mondja,  

az idei forduló pedig éppen most zajlik, és az újabb védett biciklisávokra vonatkozó javaslatok egyelőre elég előkelő helyen állnak. A budapestiek igénylik ezeket.

Gyorsan megnéztük, Budapestnek milyen tömegei „igénylik” a legújabb fordulóban ezt az őrületet. Nos, 707 ember, a másfél milliós városból. Az elmondottak alapján felkészül: Erzsébet körút, a Teréz körút, Ferenc körút, a József körút, a Bartók Béla út, a Baross utca, a Kerepesi út, az Irinyi József utca, az Andrássy út, a Bajcsy-Zsilinszky út, a Bajza utca, a Kassák Lajos utca, a Szent István körút és a Nagykörút is.

707 ember igényli a "gerikarókat" Fotó: otlet.budapest.hu

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás