A menetrend szerint 6-7 percenként közlekedő reptéri busz jelentős késésekkel közlekedik a kerékpársávok kialakítása óta, a szokásos 30-35 perces menetidő majdnem a duplájára nőtt. Vitézy szerint felülvizsgálatra szorul az Üllői út megváltozott forgalmi rendje.
Vitézy Dávid már másodjára szólalt fel az Üllői út forgalmi rendjének átalakítása óta. Az egykori közlekedési államtitkár szerint rossz döntés volt a buszsáv megszüntetése az Üllői úton, amit mi sem mutat jobban minthogy a 100E reptéri busz menetideje a duplájára nőtt, már a szeptemberi iskolakezdés előtt. Vitézy szerint fontos, hogy felülvizsgálják a megváltozott forgalmi rendet, egyúttal a teljes sáv szélességű kerékpársávokat.
„Az amúgy menetrend szerint 6-7 percenként járó reptéri 100E busz az imént épp 21 percen át nem indult a Deák térről most (17:44 és 18:05 között). Minden busz megvan a vonalon, nem robbant le egy sem (még jó, vadiúj járművek járnak itt), de akkora a dugó, hogy 56 perc alatt ért be a busz a szokásos 30-35 helyett a reptérről, ezért nem tudott időben megfordulni és visszaindulni. Az Üllői úti dugó az iskolakezdés közeledtével nem javul és a buszsáv megszüntetése miatt továbbra is gondot okoz az itt közlekedő buszjáratoknak. És ne feledjük: a BKK ezért a szolgáltatásért 2200 forintos jegyárat kér és milliárdos profitot termel” – írta csütörtökön Vitézy, aki már augusztus 23-án is hosszas posztban fejtette ki, hogy a buszok a dugóban állnak csúcsidőben.
A volt közlekedési államtitkár arra is kitért a posztban, hogy tisztában van vele, hogy sokak szerint a hármas metró lenne a megoldás, de szerinte nem véletlenül használja heti 40-50 ezer ember a repülőtéri buszt. „A 100E népszerűsége az átszállás nélküli közvetlen belvárosi kapcsolatból, illetve a város jelentős részéről egy átszállással bejárható kapcsolatból ered. A légkondi nélküli, sokszor zsúfolt metrózás és a Kö-Ki átszállás közel ennyi utast nem tudott hozni anno - nyilván lehet kísérletezni, de a 100E sikere azt igazolja, hogy van erre a járatra igény” – fejtette ki Vitézy, aki azt is hangsúlyozta, hogy továbbra sincs a kerékpáros közlekedés fejlesztése ellen, de az nem mehet ilyen mértékben a közösségi közlekedés rovására. „Ahogy írtam korábban is, lehet olyan megoldás, ahol a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad, de az Üllői út belső szakaszán a forgalmi rend felülvizsgálatra szorul, a teljes sáv szélességű kerékpársávok, az itt-ott leszakadó funkciótlan közterületek mellett a buszok a dugóban állnak csúcsidőben” – írta.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre