Így takarékoskodnak Karácsony Gergelyék, hatalmasat bukott a főváros a reklámtender miatt
Felelőtlenül spórol a főpolgármester és a baloldali többség, mostanra ugyanis csak a BKV-reklámtender üggyel 3,5 milliárd forint veszteséget okoztak Budapestnek. Wintermantel Zsolt kormánypárti frakcióvezető szerint ebből a pénzből fejleszthették volna a közlekedést, sőt a fogast is működtethették volna.
„Ebből a pénzből több mint harminc új, saját buszt is vásárolhatott volna a BKV, vagy négy új CAF-villamost, és nem kellene bezárnia a fogaskerekűt, vagy éppen kivilágíthatnák az ünnepekre Budapestet” – emelte ki a Magyar Nemzetnek a frakcióvezető.
Wintermantel Zsolt szerint négy új CAF villamost is vásárolhatott volna a főváros a pénzből Fotó: Vitézy Dávid Facebook
Mint emlékezetes, a főváros baloldali többsége 2019 végén akadályozta meg, hogy a JCDecaux nevű francia cég követelményeknek megfelelő ajánlata nyerjen a BKV hirdetési közbeszerzésén. Karácsony Gergely kezdeményezésére ezzel elmeszelték a fővárosi közlekedési vállalat reklámfelületeinek négy évre szóló bérbeadását. Az eset miatt a BKV még 120 millió forintos bírságot is kapott. A főváros ugyan egy év után vissza akart táncolni az üzletbe, vagyis mégis tető alá hozta volna a koncessziót. Az érvényes ajánlatot benyújtó cég a világjárvány okozta válságra hivatkozva azonban visszalépett. A Világgazdaság által megismert adatokból az ügy összesen 2022 végéig közel 3,5 milliárd forint kiesést okozott a fővárosi tömegközlekedés költségvetésében.
Évi 1,7 milliárdot is hozhatott volna a BKV reklámfelületeinek hasznosítása
A reklámtendert egyébként még a korábbi, Tarlós István-féle városvezetés írta alá, az eredményhirdetés azonban az önkormányzati választások utánra csúszott át. A JCDecaux azonban hiába indult kedvező ajánlattal a tenderen (havi 142 millió forintos bérleti díjat ígérve, ami éves szinten 1,7 milliárd forint), amelyet a BKV járműágazatához, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek hasznosítási jogáért írtak ki. Sajtóhírek akkoriban kiemelték azt is, hogy a francia cég ajánlata nemcsak érvényes volt, hanem a bírálat során kifejezetten magas pontszámot is kapott, de ez is kevésnek bizonyult. Karácsonyék az elutasító döntésükkel azt is megakadályozták, hogy a fővárosi cégek egy évnél hosszabb időre kössenek szerződést a reklámfelületeik hasznosítására. A BKV ugyanis négy plusz négy évre kötött volna szerződést, de ezek után képtelen volt teljesíteni a koncessziós eljárást.
Évi 1,7 milliárdot is hozhatott volna a BKV reklámfelületeinek hasznosítása Fotó: Markovics Gábor MG Ripost
Azóta sem írt ki újabb tendert a főváros
Wintermantel Zsolt az esettel kapcsolatban úgy fogalmazott: „már nem tud másra gondolni, mint hogy a főpolgármester szándékosan okozott kárt a budapestieknek, hiszen évek teltek el, és nem írt ki újabb eljárást a BKV reklámfelületeinek értékesítésére”. „A főpolgármester tehetetlensége mostanra 3,5 milliárd forint veszteséget okozott Budapestnek” – mondta a frakcióvezető, hozzátéve, hogy ebből a pénzből a közlekedést is lehetett volna fejleszteni. – Arról ne is beszéljünk, hogy esély sem lenne azokra a csődközeli állapotokra, amelyekkel Karácsony folyamatosan fenyegetőzik, hacsak nem éppen az a főpolgármester célja, hogy a jövőre kezdődő önkormányzati választási kampány idejére szándékosan csődbe vigye a fővárost.
Még mindig nem írták ki az új reklámtendert Fotó : Markovics Gábor MG Ripost
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.