Így takarékoskodnak Karácsony Gergelyék, hatalmasat bukott a főváros a reklámtender miatt

Felelőtlenül spórol a főpolgármester és a baloldali többség, mostanra ugyanis csak a BKV-reklámtender üggyel 3,5 milliárd forint veszteséget okoztak Budapestnek. Wintermantel Zsolt kormánypárti frakcióvezető szerint ebből a pénzből fejleszthették volna a közlekedést, sőt a fogast is működtethették volna.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.11.18.
Módosítva: 2022.12.01.
karácsony káosz

„Ebből a pénzből több mint harminc új, saját buszt is vásárolhatott volna a BKV, vagy négy új CAF-villamost, és nem kellene bezárnia a fogaskerekűt, vagy éppen kivilágíthatnák az ünnepekre Budapestet” – emelte ki a Magyar Nemzetnek a frakcióvezető.

Wintermantel Zsolt szerint négy új CAF villamost is vásárolhatott volna a főváros a pénzből Fotó: Vitézy Dávid Facebook

Mint emlékezetes, a főváros baloldali többsége 2019 végén akadályozta meg, hogy a JCDecaux nevű francia cég követelményeknek megfelelő ajánlata nyerjen a BKV hirdetési közbeszerzésén. Karácsony Gergely kezdeményezésére ezzel elmeszelték a fővárosi közlekedési vállalat reklámfelületeinek négy évre szóló bérbeadását. Az eset miatt a BKV még 120 millió forintos bírságot is kapott. A főváros ugyan egy év után vissza akart táncolni az üzletbe, vagyis mégis tető alá hozta volna a koncessziót. Az érvényes ajánlatot benyújtó cég a világjárvány okozta válságra hivatkozva azonban visszalépett. A Világgazdaság által megismert adatokból az ügy összesen 2022 végéig közel 3,5 milliárd forint kiesést okozott a fővárosi tömegközlekedés költségvetésében.

 

 

Évi 1,7 milliárdot is hozhatott volna a BKV reklámfelületeinek hasznosítása

 

A reklámtendert egyébként még a korábbi, Tarlós István-féle városvezetés írta alá, az eredményhirdetés azonban az önkormányzati választások utánra csúszott át. A JCDecaux azonban hiába indult kedvező ajánlattal a tenderen (havi 142 millió forintos bérleti díjat ígérve, ami éves szinten 1,7 milliárd forint), amelyet a BKV járműágazatához, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek hasznosítási jogáért írtak ki. Sajtóhírek akkoriban kiemelték azt is, hogy a francia cég ajánlata nemcsak érvényes volt, hanem a bírálat során kifejezetten magas pontszámot is kapott, de ez is kevésnek bizonyult. Karácsonyék az elutasító döntésükkel azt is megakadályozták, hogy a fővárosi cégek egy évnél hosszabb időre kössenek szerződést a reklámfelületeik hasznosítására. A BKV ugyanis négy plusz négy évre kötött volna szerződést, de ezek után képtelen volt teljesíteni a koncessziós eljárást.

Évi 1,7 milliárdot is hozhatott volna a BKV reklámfelületeinek hasznosítása Fotó: Markovics Gábor MG Ripost

 

Azóta sem írt ki újabb tendert a főváros

 

Wintermantel Zsolt az esettel kapcsolatban úgy fogalmazott: „már nem tud másra gondolni, mint hogy a főpolgármester szándékosan okozott kárt a budapestieknek, hiszen évek teltek el, és nem írt ki újabb eljárást a BKV reklámfelületeinek értékesítésére”. „A főpolgármester tehetetlensége mostanra 3,5 milliárd forint veszteséget okozott Budapestnek” – mondta a frakcióvezető, hozzátéve, hogy ebből a pénzből a közlekedést is lehetett volna fejleszteni. – Arról ne is beszéljünk, hogy esély sem lenne azokra a csődközeli állapotokra, amelyekkel Karácsony folyamatosan fenyegetőzik, hacsak nem éppen az a főpolgármester célja, hogy a jövőre kezdődő önkormányzati választási kampány idejére szándékosan csődbe vigye a fővárost.

Még mindig nem írták ki az új reklámtendert Fotó : Markovics Gábor MG
Ripost

 

A dosszié további cikkei








Top hírek





Hírlevél-feliratkozás