
Bizarr kifogások: ezzel magyarázta tettét az emberrabló, akit nemrég ismét letartóztattak
Az emberrabló nem egyedül hajtotta végre a bűntényt.
Vonat, metró, villamos. De Csepel és Szentendre felé HÉV-en visz az út. Sínen a közlekedés. Íme a HÉV szerelvények 100 éve.
Akár biciklivel, akár gyalog szeretnénk Szentendre vagy Csepel, esetleg Ráckeve felé venni az irányt, az egyik legjobb és leggyorsabb megoldás erre a HÉV, vagyis a Helyiérdekű Vasút. A szentendrei HÉV az egyik leginkább közkedvelt útvonal a budapestiek körében. Rövidebb a MÁV-nál, hosszabb a BKK-nál. Galériában mutatjuk, hogy néztek ki a HÉV vonatok az elmúlt száz évben.
A budapesti helyiérdekű vasút (rövidítése eredetileg BHÉV, köznyelvben csak HÉV) a magyar fővárosban és annak agglomerációjában működő vasúti rendszer. Funkciója alapján a klasszikus helyiérdekű vasútvonalaktól eltérően inkább elővárosi vasútnak számít. A négy fővonalon a MÁV Személyszállítási Zrt. bonyolítja le ő forgalmat. A vonalak nem alkotnak összefüggő hálózatot. Délről Csepelt és Ráckevét, északkeletről Csömört és Gödöllőt, északról Szentendrét kötik össze Budapesttel.
A HÉV sajátossága, hogy a Budapest környéki településekig kifejezetten szép és sokatmondó látképet ad az utasoknak. A története során számtalan járatot elbontottak vagy használaton kívül helyeztek. A képeken is látszik, hogy a szerelvények, a járatok nem változtak olyan jelentősen, de már a századforduló elején is részét képezték Budapest városi közlekedésének.
Az alábbi képgaléria 1900-tól a 80-as évekig tartalmaz pillanatképeket a HÉV életéből.
Az emberrabló nem egyedül hajtotta végre a bűntényt.
Nem sokat bízott a képzeletre!
Lehet, hogy tényleg szemmel tartanak minket?
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre