„Csodálatos! Pláne a parkolási sarc és az utcák felforgatása!” – írta egy kerületi Pikó András posztjához arra reagálva, hogy a baloldaliKarácsony Gergely megszórta haverját, a baloldali Pikó Andrást egy úgynevezett „Smart Budapest” díjjal. A főpolgármester ezzel ismerte el az új józsefvárosi parkolási rendszert. Belterjes balos buli az egész, hiszen Pikó önkormányzati képviselője, Könczöl Dávid az adományozó fővárosi szervezet titkársági referense is egyben. A kerületi polgármester posztban büszkélkedett a díjról, de amit a kommentelőktől kapott, nem tette zsebre.
A büszkélkedő Pikó a parkolási rendszerről azt írta: „Mi már tudjuk, mit jelent a közterek demokratizálása és a közterületi parkolás társadalmi költségeinek csökkentése. Az új parkolási rendszernek köszönhetően felszabadult a parkolóhelyek negyede, ami elsősorban a helyi autósok érdekét szolgálja... Büszke vagyok, hogy Józsefváros tette meg az első, talán legfontosabb lépést egy élhetőbb, minden lakosával méltányosan bánó és fenntartható jövőjű város felé” – fogalmazott a polgármester, de a kerületiek homlokegyenest másképp gondolták. Sőt, a kommentelők egyenesen szétszedték, miután velük fizetteti ki Pikó és csapata a legdrágább éves parkolási díjat a budapestiek között, és ebben a városrészben vett el a legtöbb parkolóhelyet a baloldali városvezetés anélkül, hogy kompenzálta volna azt, vagy előtte társadalmi egyeztetést tartott volna.
„Hibás a felsorolás: az autósok érdekeit soha nem vették figyelembe”
„Hibás a felsorolás: az autósok érdekeit soha nem vették/veszik figyelembe. Csak pénzbehajtásnál jutnak eszükbe” –jegyezte meg egy józsefvárosi a poszt alatt. „A Telekin kész életveszély az a »fejlesztés« vagy »racionalizálás«, amit csináltak! Tessenek szívesek megnézni, hétköznap délután 16.30-tól este 19.00 óra között. Mindenki csak panaszkodik, önök pedig nem akarják meghallani. Mint ahogyan sok mást sem” – írta egy hozzászóló. Egy másik józsefvárosi szerint: „A közlekedés racionalizálása, na ez a hónap vicce”. Egy harmadik kommentelő azt írta: „Hát ahogy ezt a katyvaszt kialakította, az minősíti a szakmaiságát az úrnak”. Egy másik hozzászóló szerint: „Körülbelül olyan mint mikor Róbert bácsi megérkezik Amerikába, és az automata elnyeli a pénzét, mire az öreg: »ügyes!«”.
Mint ahogyan megírtuk, korábban ingyenes volt az éves parkolási díj, de Pikó András komoly összeget fizettet a lakossággal azért, hogy egy évig parkolhassanak a saját házuk előtt.
Budapesten eltérő a lakókra kirótt éves parkolási díj, a Pikó András vezette Józsefvárosban azonban több mint tízszerese az átlagnak… Az első autóra alapesetben az A zónában 30 ezer, a B zónában 24 ezer, a C zónában 18 ezer forint a díj, míg a második családi autóra már zónánként eltérően 72 ezer, 60 ezer, illetve 48 ezer forint a díj! Vagyis az A zónában, ha egy családnak 2 autója van, 100 ezernél többe kerül az éves parkolás a saját házuk előtt!
A baloldali testület második húzása volt, hogy rengeteg parkolóhelyet megszüntetett, és ez még folytatódik városrészszerte. A baloldali kerületvezetők aztán egymás után nyúlnak bele zöldpolitikára hivatkozva a forgalmi rendbe olyan változtatásokkal, amelyek miatt több helyen összeomlott a közlekedés. A közelmúltban írtuk meg például, hogy az egyik utcát úgy egyirányúsították, hogy a parkolási rendet nem igazították hozzá. Azaz csak menetiránnyal ellentétesen, visszafele lehet beállni a várakozási helyre, ami miatt állandó lett a sor, amit persze így a parkoló autó maga mögött tol. Így már érthető, miért is lép ki mindenki felfokozott állapotban az önkormányzat parkolási cégének Német utcai ügyfélszolgálatáról…
Újabb 158 parkolóhelyet számolnának fel Pikóék
Egészen pontosan 158 parkolóhely esne áldozatául négy utca – a Német, a Dankó, az Illés és a Práter utca Illés és Szigony közötti szakasza – rendezésének, ha beválik Pikó Andrásék terve és sikeresen tudnak pályázni EU-s forrásokra. A legutóbbi képviselő-testületi ülésen ugyanis arról döntött a baloldali többség, hogy négy utcával indulnak az Egészséges utcák pályázaton. Ez önmagában rendben is lenne, csakhogy ezen közterületek rendezését úgy képzelték el Pikóék, hogy utcánként 20-30 vagy annál több parkolóhelyet számolnak fel. A Práter utca Illés és Szigony közötti szakaszán például 118-ból mindössze 81 maradna. A helyi Fidesz számításai szerint az intézkedésnek összesen 158 hely esne áldozatul, ami a jelenlegi parkolóhelyek egyharmada. A józsefvárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője szerint Pikóék becsomagolják az autósüldözést hangzatos szavak mögé.
Úgy tűnik, a baloldali városvezetés az autósokat erővel szeretné leszorítani a gépkocsihasználatról. Az eddigi intézkedéseikkel azonban csak annyit értek el, hogy nőttek a dugók, ráadásul még meg is sarcolták őket azért a szolgáltatásért, amit aztán elvesznek tőlük, aminek eredményeként a lakók nem tudnak megállni a házuk előtt
– mondta az ülésen Vörös Tamás fideszes önkormányzati képviselő.