Megugrottak a légszennyezettségi adatok. Még egy hónapja sem adták át a VIII. kerületi Magdolnanegyedben az új „forgalomcsillapítást”, ami olyan jól sikerült, hogy azóta ott is dugók vannak, ahol előtte sosem volt...
Korábban már írtunk róla, hogy milyen közlekedési káoszt okozott Pikóék nyolcadik kerületi túltolt „forgalomcsillapítása”. Október 25-én adta át Józsefváros vezetése a régóta tervezett Magdolnanegyed forgalomcsillapítását, ami komoly vitákat robbantott ki. Az azóta eltelt idő bebizonyította, az átalakítástól teljesen összeomlott a városrész közlekedése. A forgalomcsillapítás önmagában hasznos dolog persze, de vigyázat! A forgalomtervezés, forgalomszervezés egy szakma, amit ha kontárok vesznek a kezükbe, abból semmi jó nem sül ki...
Korábban sosem voltak dugók a Magdolnanegyedben. Minden utcáról tisztességesen rá lehetett hajtani a gyűjtőutakra, amiről gyorsan a főutakra értek az autósok, azok pedig megfelelően elvezették a forgalmat a főváros különböző részeibe. Most azonban a forgalmat annyira sikerült
„lecsillapítani”, hogy teljesen beállnak az utcák, dugókkal szembesülnek az arra hajtók mindkét forgalmi sávban.
Megkérdeztünk néhány ott lakót, mit szól a változásokhoz. Vanessza erről így számol be:
Rosszabb lett a helyzet, nem tudnak közlekedni az emberek, nem csökkent, hanem lelassult a forgalom a korlátozások miatt. Rendes dugó volt a Karácsony Sándor utcán nemrég, amit én még sosem tapasztaltam, pedig már jó ideje járok erre, itt sose volt fennakadás, most meg be volt állva az egész utca.
Először is 6 mellékúton megváltoztatták a forgalmi irányt. Majd kereszteződéseket vágtak ketté, sávokat szüntettek meg „járdafelszabadításra” hivatkozva, amivel több mint 300 parkolóhelyet toltak rá az utakra, szűkítve azokat, emiatt volt, ahol egyirányúsítani kellett. Több parkolóhelyet is megszüntettek, valamint forgalomlassító útszűkületeket csináltak „gerikarókkal”.
Ezzel sikerült elérniük, hogy egyrészt a mellékutcákból labirintust csináltak, amik kvázi autóscsapdaként működnek, másrészt minden forgalmat a gyűjtőutakra vezettek, ahol szintén útszűkületeket hoztak létre, ahogy Pikóék írják: „A lassabb gépjárművezetés elősegítése érdekében szűkítjük a forgalmi sávot.” Ez annyira „jól” sikerült, hogy a busz épphogy elfér. De a megnövekedett és tovább lassított forgalmat már nem bírták a gyűjtőutak, és egymás után estek el, hatalmas dugók alakultak ki rajtuk. Ezzel pedig az elképzelés pont az ellenkezőjébe fordult.
A forgalomcsillapításból „dugógyár” lett, ami nem kevesebb, hanem jelentősen több légszennyezést okoz a lakóknak.
Olvasónk küldte, az ablakból vette fel a dugót:
„Az erős autóforgalomnak számtalan rossz hatása van a lakókra: hangos és az általa okozott rossz levegő ideg- és légzőszervi megbetegedéseket okoz” – írják Pikóék a forgalomcsillapítás reklámoldalán, mint elérendő célt. Azonban ahogy mondani szokták, a tények makacs dolgok.
Nézzük a tényeket, hogy hogyan sikerült vagy nem sikerült élhetőbbé tenni Józsefvárost. Szerencsére a Magdolnanegyedben pont van egy mérőállomása az Országos Meteorolológiai Szolgálatnak, ami pontos adatokkal szolgálhat számunkra. Ha megvizsgáljuk 2022 és 2023 novemberének azonos időszakát, mi a hónap 3. hétfőjét (a mostani hét kezdetét) vizsgáltuk, akkor azt látjuk, hogy több dugókhoz köthető légszennyező anyag tekintetében jelentősen megnövekedtek a mért értékek.
„Az erős autóforgalomnak számtalan rossz hatása van a lakókra: hangos és az általa okozott rossz levegő ideg- és légzőszervi megbetegedéseket okoz. Ezért olyan városnegyedeket szeretnék létrehozni, amelyek nem az autók, hanem az emberek számára vonzóak. A Magdolnanegyedben új forgalmi irányokat jelölünk ki, átalakítunk kereszteződéseket, szélesebb járdafelületeket és járdaszigeteket hozunk létre.” (Részlet a nagyra törő célokból a projekt weboldaláról (https://rev8.hu/magdolna-forgalomcsillapitas), amiből pont az ellenkezője lett.)
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre