A III. kerület egyik legforgalmasabb sugárútjából, a háromsávos Vörösvári útból egy sávot elvettek Karácsony Gergelyék, hogy ott indokolatlanul busz- és biciklissávot hozzanak létre.
Elképesztő jelenséggel szembesültek Óbuda lakói. A kerület egyik legforgalmasabb sugárútjából, a háromsávos Vörösvári útból egy sávot elvettek Karácsonyék, hogy ott indokolatlanul busz- és biciklisávot hozzanak létre. Ezen a részen sosem volt gond a buszoknak a haladással, így élünk a gyanúperrel, hogy a főpolgármester a buszsávot csak alibiből jelölte ki, hogy csökkentse a főútvonal szűkítése miatt kitörő elégedetlenséget.
Ezen a részen volt nemrég, hogy a Flórián téren megcsinálták a ,,Jólvanazúgy” biciklisávokat, ami közröhej tárgyává vált. Akkor még nem voltak tervben sem ezek az új felfestések a tervdokumentumok szerint. Most azonban a Bécsi utat az Árpád híddal összekötő fő útvonalra festettek fel biciklis buszsávot, ami még jobban kiverte a biztosítékot az erre közlekedők körében.
A Vörösvári út annyira forgalmas út kifelé és befelé is, ha abból elveszünk egy sávot, hát akkor lesz itt egy kis probléma
- mondta el a véleményét László, majd hozzátette, hogy minden környezetbarát kezdeményezést fontosnak tart, de ha értelmetlenül csinálják, abból csak nagyobb baj származik.
Semmi értelme. Itt nincs olyan dugó, ami miatt ez indokolt lenne. Ez a buszsáv itt teljesen felesleges, ez nem a belváros. Bosszantó
– nyilatkozta Sándor.
Itt elég nagy forgalom bonyolódik a Vörösvári úton és ezáltal, hogy biciklisáv lett és buszsáv, elvettek egy sávot az autósoktól. Tehát még nagyobb dugó lesz valószínű a Bécsi úton és a Vörösvári úton
– mondta Dezső.
A főpolgármester bárhogy is erőlteti, a fizikai realitásokat a liberális elképzelések sem tudják felülírni. A forgalom különböző résztvevőinek sajátos tulajdonságai vannak, amiket a forgalom tervezésekor illik figyelembe venni. A biciklik és a gépjárművek között például a méretbeli különbségeken kívül alapvető különbség, hogy más sebességgel közlekednek. Míg egy autó néhány másodperc alatt felgyorsul és 50-nel halad lakott területen belül, addig egy biciklis 20-30 km/h-val halad. Ez a törvényszerűség igaz a buszokra is, így ha egy sávba tereljük a bicikliseket és a buszokat, könnyen látható, hogy a végeredmény az lesz, hogy az egész sávot elfoglaló széles buszok még annyira sem tudnak majd haladni a biciklisektől. Így már nyilvánvaló, hogy a buszsáv ebben az esetben csak alibi az autósüldözés keretében létrehozott főútszűkítésre, egy újabb biciklisáv érdekében.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre