A brutális Árpád hídi halálos biciklisgázolás után kellett valamit csinálni – de így? Karácsony Gergelyék megint hozzák a formájukat...
Újabb kerékpáros útvonalak létesítését jelentette be a BKK az Árpád fejedelem útján. Ahogy írják: ,,Az Árpád fejedelem útján új, egybefüggő kerékpározható útvonal jön létre a Germanus Gyula parktól a Szentlélek téren át egészen a Flórián térig. Ennek köszönhetően biztonságosan kerékpározhatóvá válik a főútvonal”. Ez eddig nem hangzik rosszul. Kimentünk a helyszínre, hogy megnézzük a frissen felfestett sávokat, de olyan ,,karigeriséget” tapasztaltunk, ami talán Budapest-szinten is páratlan... A helyzet olyan, mint mindig, ha Karácsony hozzányúl valamihez: veszélyesebb lett a hely, mint volt!
Bohózatba illő látványnak lehetnek tanúi néhány napja azok az óbudai lakosok, illetve az északi agglomerációból Budapestre ingázó autósok, akik az elmúlt héten az óbudai Árpád fejedelem útján hajtottak keresztül. Ahogy a helyszínre értünk, azt láttuk, hogy új biciklisávot festettek fel az Árpád fejedelem útjának mindkét irányú forgalmi sávjába, aminek az volt az ára, hogy megszüntettek a centrum felé haladó oldalon a két sávból egyet. De miért? Tettük fel a kérdést a Timár utcai HÉV-megállónál állva, hiszen azt láttuk, hogy az úttól néhány méterre biztonságos zöldövezetben, susogó fák lombjai között egy különálló, saját bicikliút van kiépítve a kerékpárral közlekedőknek. A forgalmas úttól, az autók kipufogójától és az új biciklisávoktól néhány méterre.
Erre már tényleg nem lehet azt mondani, hogy biztonságosabb a bicikliseknek ott az út két oldalán – közvetlenül az autósok mellett – mint a saját, elkülönített bicikliútjukon. Ráadásul az út Duna felé eső oldalán a biciklisáv egyben lehajtósáv is az egyik benzinkúthoz.
A folyó felé eső biciklisávból csak balra – a forgalmas Árpád fejedelem útját keresztezve – lehet kihajtani, hiszen jobbról a HÉV kerítése van. Közhely, hogy minden szintbeli kereszteződés veszélyt hordoz, ezért jobb, ha nem keresztezik egymást ilyen módon az utak, ha megoldható. Pontosan ez volt a helyzet korábbi bicikliút esetében, amit lehet, hogy hamarosan megszüntetnek, mindenkit a forgalmas útra kényszerítve?
Ez a „fejlesztés” a biciklisek életét veszélyezteti, az autósok életét pedig megnehezíti, hiszen amellett, hogy ők sem akarnak balesetet, a forgalmas úton megszűnik egy sáv. A reggeli csúcsban amúgy is dugó van az úton, így még nagyobb fennakadás lesz.
Érdekes tapasztalat volt, amikor ott jártunk pénteken, hogy az elhaladó több száz autó mellett csak néhány biciklis közlekedik, de a bringások nagy része is a régi, biztonságos bicikliutat használta, ahol ugyan felfestések már nem voltak, de a táblákat még nem szerelték le.
Nem értem, miért kell kivinni a bicikliutat a főútra? Hát itt sokkal nyugodtabb, jobb biciklizni. Még fentebb is a Szentlélek tér előtti részen, ahol a járda és a bicikliút együtt van, ott is sokkal biztonságosabb, mint az úton. Amúgy ha Karácsony biztonságosabbá akar tenni valamit, akkor azt a járdát kellett volna már évek óta megjavítania, mert úgy feltúrták a gyökerek, hogy a gyalogosok is bukdácsolnak rajta, de csak ezek az értelmetlenül létesített biciklisávok érdeklik, mintha ezért fizetnék
– nyilatkozta lapunknak Tibor, aki biciklivel közlekedett, de mivel futárkodik, autóval is járja a fővárost. Ennek kapcsán azt mondta, hogy a dugó reggel kb. pont a Timár utcától szokott kezdődni, de most már hogy egy sávot elvettek, sokkal rosszabb lesz a helyzet.
Karácsonyék „forgalomszervezése” a helyi közösségi médiás felületeken sem váltott ki osztatlan sikert. Egy idézet: „Nem tudom, mit szed, aki ezt kitalálta és engedélyezte, de nekem is adhatnának a cuccból! Én erre a bagázsra szavaztam, de most már szánom-bánom bűnömet!”
Íme videónk a helyzetről:
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre