Jó ideje írunk már egy súlyos és életveszélyes úthibáról, ami a Mátyáshegyi úton található. Az önkormányzat a napokban lezárta az utat javítás céljából, de az út legnagyobb problémája kapcsán semmi érdemi változás nem történt.
Az óbudai Mátyáshegyi út áldatlan állapotáról már jó ideje cikkezünk. Ez az az út, ami egy százmilliós projekt részeként „forgalomcsillapító virágládákat” kapott, illetve biciklis jeleket is festettek az aszfaltra, noha az út nagy részén záróvonal sincs. Az út állapota kapcsán pedig bárki megállapíthatja, hogy teljesen széttöredezett már az egész. Ez a probléma ugyanakkor eltörpül az út alsó részénél tapasztalt állapotok mellett.
Ahogy korábban bemutattuk, az út alsó részén hatalmas víz- és sártenger alakult ki, mert az út alacsonyabban van, így a környék vize oda folyik. A hidegben nyilván a víz jéggé fagyott, így a beltenger jégpályává alakult. Egy kis iróniával fogalmazva: Bús Balázs óta szokás Óbudán ingyenes jégpályát biztosítani télen a lakóknak, csak hát a baloldali vezetés ezt így akarja megoldani... Ahogy a bicikliseknek is csúszós hóban kellett közlekedniük, mert a virágládák miatt a hókotrók nem tudták síkosságmentesíteni a kerékpárosok útvonalát.
Az önkormányzat közleményt adott ki, hogy javítani fogja súlyos úthiba miatt a Mátyáshegyi utat, emiatt lezárják annak nagy részét.
A lakók elmondták, arra számítottak, hogy végre megcsinálják az út alsó részét, ami miatt sokszor szó szerint járhatatlan. Még azt se bánták volna, ha tényleg a közterület-felügyelők ragadnak lapátot és tömik be a lyukakat, mint ahogy a közlemény fogalmaz. Bíztak benne, hogy végre kialakítanak egy árkot az út mellett, ami elszikkasztja majd a domboldalról lefolyó sáros vizet, így nem az úton áll hetekig a beltenger. Sajnos csalódniuk kellett, nem ez történt.
Hiába volt lezárva az út reggeltől délutánig, az út alsó részével csak annyit csináltak, hogy kiszivattyúzták a vizet. Még a sarat is otthagyták az úton. Így egy napig járható lett az út. De mivel még egy vízelvezető árkot sem ástak, így egyből visszatöltődött a „beltenger”, és így ismét víz alatt van az egyik sáv. Egészen elképesztő, hogy a városvezetés meddig akarja halogatni ennek a problémának a megoldását, miközben 2024-re több mint 500 millió forintot fordít a saját kommunikációjára, ami egy kisebb település éves költségvetése. Megvannak a prioritások...
Ahogy pedig olvad a hó vagy esik egy kis csapadék, rövid időn belül ismét mindkét sáv járhatatlanná válik majd. Ha pedig jön egy erősebb fagy, akkor kész a jégpálya, amivel csak az a baj, hogy az autók csúszkálnak rajta, így baleset- és életveszélyes.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre