„Ez nem valami vicclapból származó idézet?” – Vitézy Dávid ledöbbent, hogy a DK-s politikus a gyalogosokat okolja a dugókért

Hosszú posztban tette helyre Vitézy Dávid Élő Norbertet, a Fővárosi Önkormányzat fejlesztési tanácsnokát, aki szerint mozgólépcsőkre, alagutakra lenne szükség, hogy a gyalogosforgalom „ne okozzon dugót és így nagyobb légszennyezést” Budapesten...



Megosztás
Szerző: E.Zs.
Létrehozva: 2023.07.27.
Módosítva: 2023.07.27.
csomópont Blaha Vitézy dk gyalogos

„Ez nem valami vicclapból származó idézet? Nem is értem, hogyan lehet a gyalogosokat vádolni azzal, hogy ők okozzák a légszennyezést azzal, hogy át mernek kelni az út egyik feléről a másikra a saját városukban.

Tényleg a végre-valahára létrehozott zebráknak köszönhetően szintben átkelni képes idősek, kerekesszékkel közlekedők, babakocsit toló anyukák okozzák a légszennyezést?

– kérdezte közösségi oldalán Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója, miután Élő Norbert DK-s fővárosi tanácsnok és képviselő arról nyilatkozott a médiában, hogy a budapesti dugókat és ezáltal a légszennyezést azok a gyalogosok okozzák, akik zebrán közlekednek. 

Komolyan gondolja egy fővárosi politikus, hogy a környezetszennyezést a zebrák okozzák a városban és nem az autóforgalom? – tette fel a kérdést Vitézy Dávid – Fotó: Kallus György

Élő Norbert kiemelte a Blaha Lujza téri zebrát: „Elhibázottnak tartom... Ha csak lassítaná a forgalmat, nem lenne vele probléma, de ez konkrétan olyan dugót csinál, ami a BAH-csomópontig visszaduzzasztja az autókat.” Állítása Vitézy Dávid szerint nem igaz.
 

A Blaha Lujza téri zebrák – amiknek a terveit még az előző városvezetés készítette, és nagyon helyes, hogy a mai városvezetés pedig megvalósította – egy az egyben a nagykörúti autó- és villamosforgalom »árnyékában« jöttek létre, egy másodperccel sem csökkentették a Rákóczi út áteresztőképességét – viszont rengeteg embernek nyitották meg az akadálymentes átkelés lehetőségét. Ha a dugó a BAH-csomópontig duzzad vissza, az annak köszönhető, hogy túl sok az autó, és egymást akadályozzák. Ennek az égvilágon semmi köze a Blahán létrejött zebrákhoz és a gyalogosokhoz

– avatott be a részletekbe a közlekedési szakember.

Az, hogy a főútvonalakon zebrák és a főutakon szintbeli keresztezési lehetőségek legyenek, egy városban a lehető legtermészetesebb és elvárható, az akadálymentes közlekedési hálózat alapja – mondja Vitézy, aki egy négy évvel ezelőtti fotót is közreadott összehasonlítva a mai helyzettel 

A DK-s Élő szerint ahelyett, hogy a benzingőzben álldogálnak a gyalogosok a felszíni zebrákon, inkább mozgólépcsőkre és alagutakra lenne szükség. Úgy vélekedett, a Kossuth Lajos utcában a felszíni zebrák borzasztó nagy károkat okoznak az épületekben is.

A DK kritikáját akár magamra is vehetem, hisz a BKK 2014-ben alakította ki a zebrákat a Ferenciek terén. A helyzet itt is ugyanaz, mint a Blahán: a mértékadó kapacitást az Astoria csomópont határozza meg, és azon múlik, hogy mennyi ideig lehet zöld a Kossuth Lajos utcának, hogy a keresztező kiskörúti forgalomnak mennyi zöldidő jut. Mindkét tengelyen tömegközlekedés is jár, ez egy érdemben a belváros közúti áteresztőképességét meghatározó csomópont – de az autókat nem a gyalogosok, hanem a keresztező közúti forgalom »akadályozza«. Tehát, a Ferenciek terei zebrának az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy mekkora a dugó - azt a felvetést pedig józan ésszel értelmezni sem tudom, hogy milyen »borzasztó nagy károkat« okoznak a zebrák (!) az épületekben

– hangsúlyozta a közlekedési szakértő.

Budapesten az emberek 60%-a tömegközlekedik, és aki tömegközlekedést használ, az egyben gyalogos – Fotó: Bánkúti Sándor

A DK-s politikus tévúton jár a közlekedési szakértő szerint

„A dugókat tehát nem a gyalogosok, hanem maga az autóforgalom, a túlzott motorizáció okozza. Teljes tévút a gyalogosközlekedés és a belvárosi zebrák ellen háborút indítani az autóforgalom nevében, úgy környezetvédelmi és klímavédelmi, mint közlekedéspolitikai szempontból” – hangsúlyozta Vitézy.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás