A BKK nem lát semmi kivetnivalót a nem mindennapi beruházásban, a helyiek viszont úgy vélik, hogy inkább másra kellett volna költeni, mert ez teljesen felesleges.
Forgalomtechnikai beavatkozásokkal együtt másfél millió forintba került az a pár méteres bicikliút, amit nemrég adtak át Rákospalotán, derült ki abból a válaszból, amit a BKK küldött a Metropolnak. A társaság szerint a XV. kerületi projekt tervezésekor a cél az volt, hogy könnyebb és biztonságosabb legyen a közlekedés kerékpárral a kerület köz- és oktatási intézményeibe, valamint az üzletekbe és a közösségi közlekedés megállóihoz.
Fontosnak tartottuk továbbá azt is, hogy egyszerűbben megközelíthetők legyenek a szomszédos kerületek, ezzel ösztönözve a kerékpárhasználatot, társítva azt akár a közösségi közlekedéssel is
– emelték ki.
Mint ahogyan fogalmaztak, a BKK kisebb korrekciókat végez azért, hogy lehetővé tegyék, illetve elősegítsék a Széchenyi úti, a Szent Korona úti, a Wesselényi utcai, valamint az Arany János utcai gyalogos-felüljáró megközelítését, csökkentve ezzel az M3 okozta elvágó hatást. Bár az Arany János utcai gyalogos-felüljárót járdán meg lehetett közelíteni, ám a társaság mégis úgy döntött, hogy segíteni kívánja a kerékpárosokat azért, hogy ne egy kitaposott ösvényen keresztül érkezzenek a lépcsőhöz.
Mint ahogyan arról beszámoltunk, nemrég sajátos beruházást valósítottak meg a Cserdiné Németh Angéla által vezetett Rákospalotán, ahol egy mindössze ötméteres bicikliutat adtak át a Kozák tér Damjanich János utca felőli oldalán. A szakasz alaposan kiverte a biztosítékot a helyiek körében. Az általunk megkérdezett lakosok azt mondták, szerintük teljesen felesleges ez a bicikliút, ebből a pénzből inkább a Rákos utat kellene újraaszfaltozni, mivel az több helyen is gyalázatos állapotban van.
Erre aztán mi szükség van? Azt a pénzt, amibe ez került, más, hasznosabb dologra is el lehetett volna költeni
– írta felháborodva az egyik helyi lakos a Facebookon.
A legtöbben teljesen értetlenül állnak a „fejlesztés” előtt, azt mondják, a környéken kevesen közlekednek kerékpárral, ugyanakkor sokan úgy vélik, hogy a most kialakított biciklisávra sem az autósok, sem az áruszállítók nem lesznek tekintettel, ráhajtanak és úgyis tönkreteszik majd.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre