Sehonnan sehová nem vezet a most átadott ötméteres kerékpárút. A helyiek szerint a felesleges beruházás helyett inkább az autóutakat kéne rendbe tenni.
Sajátságos beruházást valósítottak meg a Cserdiné Németh Angéla által vezetett Rákospalotán, ahol egy mindössze ötméteres bicikliutat adtak át a Kozák tér Damjanich János utca felőli oldalán. A nem mindennapi kerékpárútról Lehoczki Ádám fideszes képviselő is beszámolt közösségi oldalán. Azt, hogy ez mennyibe került az adófizetőknek, egyelőre nem tudni, mint ahogyan azt sem, hogy hány kerékpáros fogja használni az ominózus ötméteres szakaszt.
Erre aztán mi szükség van? Azt a pénzt, amibe ez került, más, hasznosabb dologra is el lehetett volna költeni
– írta felháborodva az egyik helyi lakos a Facebookon.
A Metropol munkatársai a helyszínen is megszemlélték az ötméteres kerékpárutat, a saját szemünkkel győződtünk meg róla, hogy sehonnan sehová nem vezet – de a végére gondosan felfestették az „elsőbbségadás kötelező” útjelet. A szakasz alaposan kiverte a biztosítékot a helyiek körében. Az általunk megkérdezett lakosok azt mondták, szerintük teljesen felesleges ez a bicikliút, ebből a pénzből inkább a Rákos utat kellene újraaszfaltozni, mivel az több helyen is gyalázatos állapotban van.
A legtöbben teljesen értetlenül állnak a „fejlesztés” előtt, azt mondják, a környéken kevesen közlekednek kerékpárral, ugyanakkor sokan úgy vélik, hogy a most kialakított biciklisávra sem az autósok, sem az áruszállítók nem lesznek tekintettel, ráhajtanak és tönkreteszik majd úgyis.
A kerületiek azt is nehezményezik, hogy sok utcában ahelyett, hogy a burkolatot felújítanák, inkább 30-as táblákat és fekvőrendőröket helyeznek ki. A legjobb példa erre az Arany János utca, ahol nemcsak autósok járnak, hanem buszok is.
Szó szerint kerülgetni kell a kátyúkat. Szuper az is, hogy számos utca 30-as övezet lett, de a fekvőrendőrök egyes utcákban olyan magasra sikerültek, hogy a kocsim alját meghúztam vele
– írta felháborodva egy lakos a közösségi oldalon.
A már említett Rákos utca–Dugonics utca kereszteződésében pedig nemrég egy olyan biciklitárolót alakítottak ki, amely közvetlenül az autósáv mellett van, a helyiek szerint balesetveszélyes.
Megkerestük a XV. kerületi önkormányzatot azért, hogy megtudjuk, mi indokolta az ötméteres kerékpárút építését, ez mennyibe került és miért nem kérdezik meg a lakosokat is a közlekedésszervezés során. Amint választ kapunk, frissítjük a cikkünket.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre