"A közösségi közlekedés zavartalan volt"
Megkérdeztük a főpolgármestert, miért váltak korcsolyapályává a főváros útjai. Választ a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. FKF Köztisztasági Divízió sajtótól kaptunk, amit szó szerint közlünk:
"Tájékoztatjuk, hogy Budapesten kedd hajnalra a nedvesség - a levegő plusz 2-3 Celsius fokos hőmérséklete ellenére – az intenzív hideg szél hatására ráfagyott a burkolatra. A lefagyás az OMSZ prognózisának ismeretében Társaságunkat nem érte váratlanul. Munkagépeink már az éjszaka folyamatosan végezték fő- és közösségi közlekedési útvonalak preventív szórását. A nappali műszakban 32 szóró munkagéppel folytattuk a síkosságmentesítést. A főutak síkosságmentesítését a reggeli csúcsforgalom előtt befejeztük, a munkát a mellékutak szórásával folytattuk.
Munkavégzésünk eredményeként a prioritásként kezelt közösségi közlekedésben fennakadás sehol nem volt.
A budai, magasabban fekvő hegyvidéki mellékutcák síkosságmentesítését folyamatosan végezzük.
A Társaság Budapest több mint 5000 kilométer hosszúságú szilárdburkolatú úthálózatának takarítását a jogszabályban meghatározott, szigorú prioritási sorrendben végzi:
- a hidak, felüljárók,
- a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető út,
- a Budaörsi út (M1, M7), M3-as, M5-ös autópályák,
- a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai,
- az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai,
- egyéb autóbusz- és közösségi közlekedési útvonalak,
- a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak.
A mellékútvonal-hálózaton csak a főutak rendbetétele után kezdődhet meg a munkavégzés.
Ki kell emelnünk, hogy a fővárosban a síkosságmentesítés és a hóeltakarítás többszereplős feladat. Az ingatlanok előtti járdák síkosságmentesítése az ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek kötelessége, társasházak esetében a lakóközösség köteles gondoskodni az épület előtti járdaszakasz takarításáról.