Életveszélyes állapotban a K-híd, pedig nyaranta több tízezer ember sétál át rajta – Videó!





A 66 éves K-hídnak már rég időszerű lenne a felújítása, ezt a BKK is elismerte 2019-ben, ám azóta sem kezdték el a munkákat - pedig minden meglenne hozzá.



Megosztás
Szerző:
Létrehozva: 2022.01.06.
III. kerület érthetetlen döntés

A fővárosi önkormányzatnak lett volna rá lehetősége, mégsem újította fel. Nemrég kiderült, hogy mind pénzzel, mind alapanyagokkal támogatná a kormány a híd rekonstruálását, ám az óbudai baloldali önkormányzat nem fogadta el a felkínált segítséget. Most már pluszforrása is lesz rá, hogy elkezdődjenek a munkálatok.

Az 1955-ben átadott ferde 98 méteres híd korábban a Hajógyári-sziget vonatközlekedését volt hivatott lehetővé tenni, azonban napjainkra kultikus gyalogoshíddá vált, amely évenként egyszer a Sziget Fesztivál legfontosabb közlekedési átjárója is a szigetre. Az év többi részén is használják a Hajógyárira átsétáló kirándulók, és kutyasétáltatók és autósok.

A Hajógyári-sziget emblematikus hídja a K-híd Fotó: Metropol/NZ

Élet- és balesetveszélyessé vált az átjáró

Bús Balázs III. kerületi önkormányzati képviselő egy videóban mutatta meg, hogy milyen állapotban van jelenleg a K-híd.

66 év után már időszerű lenne a felújítása /Fotó: Metropol/NZ

A K-híd az Óbudai-sziget legfontosabb közlekedési kapcsolata. Nagyon régóta érik a felújítása, jelenleg balesetveszélyes és életveszélyes állapotban van” – számolt be róla a III. kerület korábbi fideszes polgármestere. Majd megmutatta a felvétel során, hogy a csavarok rozsdásak, a híd egyes részein le lehet kaparni a bomladozó darabjait a szerkezetének, illetve lyukak vannak a gyalogosoknak készített vaslemezeken, amelyek balesetveszélyesek.

Az átjáró lelakott állapotban van Fotó: Metropol/NZ

Volt rá lehetőség, hogy már korábban megújuljon a híd

Az expolgármester elárulta, hogy a Budapest Fejlesztési Központ egy olyan javaslattal állt elő a fővárosi önkormányzatnak, hogy a déli vasúti híd elbontott elemeiből kicserélné ezt a hidat, azonban végül a helyi önkormányzat nem élt ezzel a lehetőséggel.

Bár a Budapest Fejlesztési Központ felajánlotta a K-híd cseréjét, Óbuda jelenlegi DK-s vezetése elutasította az ajánlatot. A híd fővárosi tulajdonban és kezelésben van, ezért a szigetre látogatók biztonságának érdekében halaszthatatlan a felújítása” – mondta el Bús Balázs.

Az elbontott déli vasúti híd egy darabját felhasználhatták volna a K-híd felújításában Fotó: Facebook

Új forrás is rendelkezésre áll a munkához

Emellett Bús Balázs beszámolt róla, hogy most pluszforrás is rendelkezésre fog állni a fővárosi önkormányzat számára a munkálatok megkezdéséhez.

Karácsony Gergelyék 10 évre megállapodást kötöttek a Sziget Fesztivállal, évente 150 millió forintért. Ezt a 10 év alatt 1,5 milliárd forintot fordítsák a híd felújítására” – mondta el a képviselő a Facebook-oldalára feltöltött videójában.

„Azt várjuk el Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzattól, hogy ennek a munkának haladéktalanul lásson neki” – tette hozzá a politikus.

Csupa rozsda a kultikus híd Fotó: Metropol/NZ

Hatalmas embertömeget veszélyeztet a fesztivál közben a híd

A koronavírus miatt 2019-ben volt utoljára megtartva Magyarország legnagyobb könnyű zenei fesztiválja a Sziget Fesztivál. Elképesztő adat, de például akkor Ed Sheeran fellépésén kb. 100 ezer ember bulizott, ők mindannyian a K-hídon keresztül jutottak a szigetre. Ez az egyetlen ki és bejárat a fesztiválra. Volt már olyan fesztiválhét, amely alatt 565 ezer ember járt a Hajógyári-szigeten összesen.

Még a kerület Párbeszédes képviselője, Szabó Tímea is követelte korábban a híd rekonstrukcióját, ráadásul a kormánytól kért volna rá 500 millió forintos támogatást. Azonban amint a kormány valós alternatívát kínált fel segítségül, azt egyből visszadobta Óbuda vezetése.

Bús Balázs beszámolóját a K-híd állapotáról itt tudjátok megtekinteni:





Top hírek







Hírlevél-feliratkozás