2020-as év sikereit folytatva, 2021 első negyedévében a TV2 Csoport és a TV2 csatorna ismét piacvezető lett mind a három fő korcsoportban az átlag közönségarányt tekintve.
2021 első negyedévében a TV2 lett a legnézettebb csatorna, mivel átlagosan a 18–59 éves nézők 9,2 százaléka, a 18–49 éves nézők 9,6 százaléka és a teljes lakosság 11,6 százaléka választotta, ezzel szemben fő riválisát, az RTL Klub-ot azonos sorrendben csupán 9,1, 8,5 és a teljes lakosság 8,6 százaléka.
Az első negyedév eredményéhez hozzájárult az Exatlon Hungary sikere is. Sok néző követi figyelemmel a bajnokok és kihívók csatáit, így a sport reality a hónap utolsó napjáig bezárólag az idősávja legnézettebb műsora lett a 18–59 és a 18–49 éves korcsoportban. A harmadik évad 68 epizódját átlagosan a 18–59 éves nézők 13,8 százaléka választotta, amivel a műsor 0,3 százalékponttal múlta felül az RTL Klub azonos idősávját. A fiatalabb, 18–49 éves korosztály körében még nagyobb nézői részesedést tudott kihasítani, hiszen az RTL Klub azonos idősávjával szemben 3,1 százalékponttal többen, azaz átlagosan a nézők 15,4 százaléka választotta az Exatlont esti szórakozásnak.
Az első negyedévben ért véget a Doktor Balaton első évada, ami a 45 epizód átlagát tekintve szép eredményt tudhat magáénak, hiszen a 18–59 éves nézők 13,4 százalékát nyerte meg magának, ezzel erősítve a TV2 csatorna eredményeit.
A telenovella rajongók is megtalálhatták kedvenceiket a TV2-n. A hétköznap kora délután futó három sorozat az idősávja legnézettebb műsora lett az első negyedévben. A 14:35-kor kezdődő Tiéd az életem, átlagosan a 18–59 éves nézők 8,6 százaléka választotta, ezzel 2,2 százalékponttal múlta felül az RTL Klub azonos idősávját. Ezt követően Az én lányom már átlagosan 11,3 százalékos közönségarányt tudott elérni, amivel 7,5 százalékponttal teljesített jobban fő konkurense azonos idősávjánál (RTL Klub: 3,8%). A 16:50-kor kezdődő harmadik sorozat, A bosszú csapdájában is magasan nyert, hiszen 10,4 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL Klub azonos idősávja csupán 6,7 százalékot.
A TV2 esti hírműsorait is sok néző választotta, az első negyedévben a teljes lakosság körében az esti Tények 20,0, az azt követő Tények Plusz pedig 14,6 százalékos közönségarányt ért el. Ezzel az eredménnyel a Tények Plusz a saját idősávja legnézettebb műsora lett a teljes lakosság körében.
A hétköznap délelőtt még mindig a TV2 csatornáé, mivel reggeli műsorai töretlenül a nézők kedvencei. 2021 első negyedévében a Mokkát átlagosan a 18–59 éves nézők 15,0, a Mokkacinót pedig 9,4 százaléka választotta. Így mind a két műsor az idősávja legnézettebb műsora lett, hiszen az RTL Klub azonos idősávját a Mokka 6,7 százalékponttal, a Mokkacino pedig 5,4 százalékponttal tudta maga mögé utasítani.
A TV2 kábelportfóliója is szépen teljesített, hiszen az RTL Magyarország kábelportfólióját is legyőzve az első negyedévben átlagosan a 18–59 éves nézők 14,0, a 18–49 éves nézők 13,3 és a 4 éves vagy annál idősebb nézők 13,6 százalékát mondhatta magáénak. A csoport legerősebb csatornája a Mozi+ volt, ami elnyerte januárban, februárban és márciusban is a legnézettebb kábelcsatorna címét a 18–59 évesek körében: az első negyedévben átlagosan a nézők 3,9 százaléka választotta, és ehhez az eredményhez hozzájárultak a csatornán futó magas nézettséget elérő filmek, mint például a március 14-én este, hét órai kezdéssel műsorba került Orvlövész, ami 166 ezres nézettséget ért el, és így 7,1 százalékos közönségarányt mondhatott magáénak ez a korcsoport.
A kábelportfólió közül kiemelkedik még Jocky TV, hiszen 2021-ben folyamatosan növelve nézői részesedését januárban 0,8, februárban 1,1, márciusban pedig már 1,2 százalékot mondhatott magáénak a 18–59 évesek körében.
Ezeknek az eredményeknek köszönhetően 2021-ben a TV2 Csoport megőrizte piacvezető pozícióját és stabilan vezet mind a három korcsoportban, átlagosan a 18–59 éves körében az RTL Magyarországnál 2,4 százalékponttal többet, azaz 23,2 százalékos, a 18–49 évesek körében 2,6 százalékponttal többet, azaz 22,9 százalékos nézői részesedést ért el. A 4 éves vagy annál idősebbek körében 25,2 százalékos volt a nézői részesedése, ami alapján elmondható, hogy 2021 első negyedévében minden negyedik tévénéző a TV2 Csoport valamelyik csatornáját választotta.
Népszerű a TV2 Play** Sikerrel debütált a TV2 új digitális platformja, a TV2 Play is. A február 14-én indult felület 21 százalékkal több, egy napra eső videóindítást generált, mint a korábbi oldal legjobb eredménye. Az oldalon legsikeresebb Exatlon a korábbi Dancing With The Stars napi (2020. november 2.) online rekordját döntötte meg, az új felületen a legsikeresebb napon (2021. február 25.) 57 százalékkal többször indították el a videóit, mint a korábbi oldalon a táncos show-ét. A sport reality a tavalyi év hasonló időszakához képest 61 százalékkal több elindított videóval büszkélkedhet, ami a TV2 Play felületének egyértelmű sikere.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre