Izgalmas napot töltött lapunknál Mózes András, aki azonnal az újságkészítés sűrűjében találta magát, amint belépett a szerkesztőségbe. Nem csupán végignézte a munkafolyamatot, hanem mint egy vérbeli újságíró, cikket írt, szerkesztett, fotókat válogatott és még az online címadás rejtelmeibe is belekóstolt.

Elképesztő csapatmunka van az újságkészítés mögött éppen úgy, mint egy film forgatása alatt” – találta meg a párhuzamot Mózes András a szerkesztőségi kaland és az Elk*rtuk című nagyjátékfilm forgatási időszakában. A színész azt is elárulta, hogy a filmbeli, 2006-os éveket idéző tévés szerkesztőség és a Metropol szerkesztősége között nincs olyan nagy különbség.

Simon László főszerkesztő feladatot is adott az új kollégának, aki érdeklődve hallgatta az instrukciókat Fotó: Metropol/Dombóvári Tamás

A hangulata az ott játszódó jeleneteknek hasonló, mint amit itt is tapasztaltam – persze akkoriban még kevésbé modern eszközökkel dolgoztak az újságírók. Az viszont nagy különbség, hogy a kétezres években még lehetett dohányozni a szerkesztőségekben. Az operatőrrel, Josep M. Civittel beszélgettünk arról, hogy a dohányfüst is teremt egy különleges atmoszférát. Egyébként ritka és örömteli alkalom, ha egy színész belekóstolhat egy általa játszott karakter munkájába” – vallotta be András, aki újdonsült kollégái szerint, megállná a helyét a média világában.

„Vajon milyen címet adjunk ennek a cikknek, hogy kattintós legyen?” Konzultáció Pál Tímea online szerkesztővel Fotó: Metropol/Dombóvári Tamás

A levonatokat alaposan át kell nézni Fotó: Metropol/DT

András a cikkekhez fűzött saját jegyzeteit húzza meg éppen a tördelésben, Neumann Viola művészeti vezetővel és Urmai Gabriella vezetőszerkesztővel Fotó: Metropol/DT

A kávéautomata az újságíróélet hétköznapi kelléke. Úgy tűnik, a színészlétben is fontos szerepe van Fotó: Metropol/DT

A képszerkesztés volt a színész igazi terepe, szituáció alapján választotta ki a fotókat Fotó: Metropol/DT

Mózes András vendégszerkesztő és Mózes András színész Fotó: Metropol/DT