A filmek mellett izgalmas közönségtalálkozóknak is helyet ad a MOZ.GO.
A MOZ.GO nemcsak a kis- és nagyjátékfilmeknek, dokumentumfilmeknek kedvez, a hazai filmek legnagyobb mustráján több hazai sorozatból is láthatunk egy-egy epizódot. A mozizás élményén túl ezeknek a vetítéseknek az a legizgalmasabb része, hogy a közönség találkozhat az alkotókkal. A nyitónapon a tavalyi év egyik legambiciózusabb televíziós produkcióját, a Tündérkertet csípte el a Magyar Nemzet.
A Móricz Zsigmond regényéből készült, a sajtóban sokszor szerencsétlenül csak a magyar Trónok harcaként hivatkozott sorozat első évada tavaly ősszel mutatkozott be a köztelevízión, azóta pedig bekerült a Netflix kínálatába is. Bőven volt lehetőségünk végignézni a sorozat mind a nyolc részét. A szervezők azonban jó érzékkel választották ki a harmadik részt a vetítésre, mert ezek után nem is kétséges, hogy érdemes végignézni Báthory Gábornak és Bethlen Gábornak az Erdélyért vívott, intrikákkal teli, súlyos erkölcsi döntésektől terhes, erotikával és vérrel teli küzdelmeit.
A vetítés utáni kerekasztal-beszélgetésen Urmai Gabriella a sorozat alkotóit faggatta a film hátteréről. A Báthoryt alakító Katona Péter Dánielt az erdélyi fejedelem megformálásáról kérdezték a legtöbbet.
„Abban hiszek, hogy egy színész akkor lehet hiteles, ha nem eljátszik egy szerepet, hanem magából hozza elő, azzá válik. Ebben a munkában rengetegen voltak a segítségemre, mindenki azon dolgozott, hogy komfortosan érezzem magam, a rokonaimtól kezdve a forgatásokon jelen lévő intimitás- koordinátorig”
– mondta a fiatal színész.
„Móricz Zsigmond volt az első történelemhamisító” – hangzik el félig viccesen, félig mégis komolyan a beszélgetés egy pontján, arról szólva, hogy a sorozat hogyan viszonyul a tudható tényekhez, illetve az alapjául szolgáló regénytrilógiához.
A készítőket Oborni Teréz történész segítette az adaptációs folyamatokban, maguk az írók pedig azzal töltöttek el hat hónapot, hogy kiválogassák a roppant terebélyes alapműből azokat a szálakat, amik a filmen is megjeleníthetők.
„Az ilyen grandiózus történetekben elkerülhetetlen a cselekményszálak, a helyszínek, a szereplők összevonása”
– tudta meg Horváth Dezső András vezető forgatókönyvírótól a Magyar Nemzet.
Helmeczi Dorottya producer elárulta, hogy a második évad forgatókönyvei már a fiókban lapulnak, de hogy ezek megvalósulnak-e, az sok körülmény szerencsés együttállásának a függvénye, hiszen a Tündérkert nagyon nagy és drága sorozat, aminek már az előkészítése is hosszú éveket vett igénybe. A nézői visszajelzések mindenesetre rendkívül kedvezők, a sorozatot nemrég Latin-Amerikában is értékesítették, a szakma pedig idén tíz díjra jelölte a Tündérkertet – így mindenki joggal reméli a legjobbakat.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre