Magyar pilóta tartja a világrekordot, kegyetlen diéta is kellett hozzá

Kétszeres világrekordot állított fel Dolhai Krisztián, veszprémi pilóta. A Metropolnak elmesélte, mit kellett tennie a világrekordért.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.11.18.
nincs megállás világrekord repülőgép

Saját építésű repülővel döntött csúcsot

Dolhai Krisztián barátaival saját kezűleg építette különleges, ultrakönnyű első motoros repülőgépét, ami kis súlya és áramvonalassága révén leginkább egy vitorlázógéphez hasonlít. A veszprémi pilóta október közepén két világrekordot is megdöntött: Krisztián egy utassal a fedélzeten 1036 kilométert repült, az átlagsebessége pedig elérte a 155 kilométert. A régi rekord 1023 kilométer táv és 121 kilométeres sebesség volt. – Az unokahúgom, Vivien ült mellettem – kezdte a Metropolnak a világrekorder. – Direkt olyan utastársat kerestem, aki nagyon könnyű, így csak nekem kellett tíz kilótól megszabadulni, hogy esélyesek legyünk...

Dolhai Krisztián világrekorder pilóta

Szigorú diétát tartott

Krisztián közel fél év alatt adott le tíz kilót. Ennek ellenére azt mondja, nem volt túl nehéz, hiszen tisztán lebegett előtte a cél. – Május végétől kezdtem diétázni. Kivontam az étrendemből a szénhidrátot. Eleinte kellemetlen volt, de hamar hozzászoktam. Egyébként is rendszeresen mozgok, azt fenntartottam. Amikor kicsit nehezebb volt tartani a diétát, mindig eszembe juttattam, miért is küzdök, így sokkal könnyebb volt kibírni.

Krisztián több mint 400 órát töltött már a levegőben, saját gépén

Négyszáz órát repült már az Altuson

Az Altus nevű repülőgép három és fél év alatt készült el. Krisztián és barátja saját kezűleg építették a gépet, amibe egy különlegességet is szereltek. - A barátomnak van egy vállalkozása, ami olyan alkatrészeket gyárt, ami a repülőgépekhez is ideális. Ketten összefogva építettük meg a gépet. Két éve májusában szálltunk fel először, azóta is csak én vezetem, mintegy 400 órát töltöttem vele a levegőben - mondta a járműmérnökként végzett pilóta. – Az Altus nevet onnan kapta a gép, hogy ez latinul magasságot jelent. Álló motorral is képes órákig a levegőben maradni, sőt van benne egy biztonsági ernyő, ami a gépet baj esetén az utasaival együtt lassan leereszti a földre.

Ennyire könnyű a gép váza, ketten, egy kézzel meg tudják tartani

„Már 16 évesen tudtam repülni”

Krisztián előbb tudott repülőt vezetni, mint autót. Gimnazista korában lett a sportág szerelmese. – A barátom édesapja helikopterpilóta volt. Mindig is vágyakozva néztem ezeket a gépeket, egyszer pedig elvittek repülni. Visszavonhatatlan szerelem lett, már akkor tudtam, hogy ezt szeretném csinálni. Tizenhat évesen már tudtam vitorlázógépet vezetni, előbb, mint autót - mondta nevetve Krisztián, aki továbbadta gyermekeinek a sportág iráni szeretetet. - Van egy 9 éves kislányom, és egy 7 éves kisfiam. A lányom is imád repülni, de a fiam nemrég azt mondta, „apa, én is pilóta leszek”. Büszke vagyok rájuk, és örülök, hogy nem félnek a levegőben. A feleségem pedig így ismert meg, már megszokta, hogy a család mellett ez a legfontosabb nekem - mondta. A pilóta úgy gondolja, nem áll meg ennél a rekordnál, szeretne további csúcsokat megdönteni, és reméli, a sikerek kapcsán felfigyelnek az általa tervezett gépre és több példány is elkészülhet belőle.

Krisztiánt és barátait az Omikron-Dokk Kft. segítette az építés során

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás