Hasznos tippek: így éld túl könnyen a pollenszezont

Ha ezeket a tanácsokat betartod, akkor valamivel könnyebben túlélheted allergiásként a pollenszezont.



Megosztás
Szerző: K.B.
Létrehozva: 2023.04.20.
pollen tippek életmód gyógyír tünetek allergia

A napsütéses időjárás sokakat jó kedvre tud deríteni, de ez azonban nem mindenkire igaz. Minden negyedik ember küzd a szénanáthával, ami épp ebben az időszakban jön elő. Mint arról már beszámoltunk, ráadásul idén korábban indul az allergiaszezon. 

Young,Pretty,Woman,Sneezing,In,Front,Of,Blooming,Tree.,Spring
Képünk illusztráció / Fotó: Shutterstock

Margaret Kelman, az Egyesült Királyság allergia klinikai szolgálatának megbízott vezetője szakértői tanácsokat árult el, hogyan lehet néhány egyszerű praktikával könnyebbé tenni a pollenek elleni védekezést. 

Ezeket építsd be az étkezésbe

Töltsd fel a hűtőszekrényedet olyan élelmiszerekkel, amik bizonyítottan segítenek a szénanátha leküzdésében. Vigyázz a magas hisztamintartalmú ételekkel, például a savanyúságokkal, a kimchivel és a citrusfélékkel. A hisztamin nevű vegyi anyag a felelős az allergiás reakciók miatt a szervezetünkben. 

Tanulmányok bizonyítják, hogy minden alkohol súlyosbíthatja a szénanáthát, de a bor majdnem megduplázza a kockázatát. Ha nem szeretnél lemondani az alkoholról, akkor válts tiszta szeszes italokra, például ginre és vodkára, amelyeknek a legalacsonyabb a hisztaminszintje.

Bizonyos gyulladáscsökkentő ételek, mint például a spenót, a brokkoli és a kelkáposzta, karotinoidokat tartalmaz, ami csökkenti a hisztaminszintet. Az allergiások jobban teszik, ha a cigarettáról is lemondanak a pollenszezon idejére. 

Ezek az innivalók segíthetnek

Sokan azt mondják, hogy napi szinten egy teáskanál elfogyasztása segít az allergiás tünetek enyhítésében. Bár erre tudományos bizonyítékok nincsenek, érdemes kipróbálni. 

Egy jó nagy csésze kávé tele van szénanátha elleni antioxidánsokkal, amik csökkentik a gyulladást a szervezetben és csillapítják a hisztaminfellángolást. Ugyanígy segít a gyógynövényes kamilla vagy csalántea. Utóbbiak csökkentik az allergiás irritációt és erősítik a bőrhártyát. 

Ne vigyél be semmit az otthonodba

Napsütéses időben csábító lehet kinyitni az ablakokat. Ám az allergiások számára fontos megakadályozni, hogy a pollenek bejussanak a lakásba. Ennek érdekében érdemes bent szárítani a ruhákat és rendszeresen porszívózni. Illetve vágott virágokat sem szabad bevinni a lakásba

„Tartsd csukva az ablakokat a kora reggeli órákban, amikor a pollenek felszabadulnak és este, amikor a levegő lehűl. Ez a legfontosabb” – hangsúlyozta Margaret Kelman. 

Az allergiások számára hasznos lehet átöltözni és lezuhanyozni, miután a szabadban jártak. Ne feledjük, hogy a háziállatok is hordozhatják a pollenspórákat a szőrükön, így érdemes őket is nedves ruhával áttörölgetni. 

(VIA)

 

Top hírek









Hírlevél-feliratkozás