A K&H immár hatodik éve hirdetett díjat a magyarországi családi tulajdonban lévő vállalkozások számára azzal a céllal, hogy támogassa és elismerje azok hozzájárulását a magyar gazdasághoz és elkötelezettségét a társadalom iránt. 2021-ban a példamutató vállalkozásokat négy kategóriában ismerték el. A pénzintézetnél hiszik, hogy a sikertörténetekkel további fejlődésre inspirálhatnak más családi cégeket is Magyarországon.

A díjakat szeptember 2-án csütörtökön a Forbes Családi Vállalatok Gálán hirdették ki. A társadalmi felelősség-vállalás és környezet-védelmi fenntarthatóság kategóriában elismerést vehetett át a Wagner Solar Hungaria Kft.

A cég a pályázatban átfogó képet adott arról, hogy mennyire elkötelezettek a társadalom iránt, hogyan, milyen tevékenységgel járulnak hozzá a helyi közösség, a társadalom tagjai életminőségének fejlődéséhez, a környezetvédelmi fenntarthatósághoz.

Iskolás koruktól részt vettek a gyerekek a cég életében

A vállalkozást 2002-ben alapította meg Beleznai Nándor, aki Fóton nyitotta meg irodáját és bemutatótermét. Az első napelemes és napkollektoros rendszer is ekkor került telepítésre. Azt a célt tűzte ki maga elé, hogy minél több háztartás és vállalkozás számára biztosítson olyan energiahatékony fűtési, hűtési és áramtermelési megoldást, mely hosszú évtizedeken keresztül garantálja a hatékony energiatermelést. Ezt a célt szem előtt tartva lett bővítve a kínálat hőszivattyú és pellet kandalló és kazán, később hővisszanyerő szellőztető és elektromos fűtést támogató berendezésekkel, készülékekkel. 2004-ben a vállalat ISO minősítést is szereztek.

2009-ben a cég Fótról átköltözött Dunakeszire, és 2012-ben elkezdődött a nagykereskedelmi partnerhálózat kiépítése is. Az évek során az egyszemélyes kisvállalkozás egy 60 fős csapattá nőtte ki magát és 2019-től új irodákat is nyitott az ország különböző pontjain, Kecskeméten és Debrecenben.

A vállalkozás életében Beleznai Nándor két gyermeke, Beleznai Csanád és Beleznai Orsolya iskolai tanulmányaik alatt is, majd azt követően egyre nagyobb szerepet vállaltak, megismerkedtek a cég célkitűzésivel, piaci helyzetével, tevékenységével, az általa képviselt értékekkel. Míg Orsolya a marketingtevékenység irányítását végzi, addig Csanád ügyvezető igazgatóként kamatoztatja tudását. Munkájukban további segítséget jelent Orsolya férje, Házi Ádám, aki több mint egy évtizedes céges tapasztalatával kereskedelmi igazgatóként irányítja a beszerzési, értékesítési folyamatokat.