
Holtan találták az újszülöttet, gyilkossággal vádolják a 14 éves lányanyát
Szörnyű titkot rejtett a táska.
Rettenetes a helyzet, a főváros vezetése mégsem tesz semmit. Noha több budapesti híd állapota katasztrofális, mindezt Karácsony Gergely és csapata tétlenül nézi.
A Gubacsi híd gyalogos része még a nyáron szakadt be. A járdán egész egyszerűen át lehetett látni. Az életveszélyes részt azonban nem hozták helyre, egész egyszerűen a jó egy méter átmérőjű lyukat lezárták a gyalogosforgalom elől. Így a híd déli oldalát egyáltalán nem használhatták a gyalogosok. Nem az egyetlen budapesti híd, amely rettenetes állapotban van.

A Budapest Közút azonnal lezárta az érintett szakaszt, és ígéretet tett a javításra. Három hónappal később visszamentünk, de a hídhoz senki nem nyúlt.

Több, mint négy hónap után ismét visszamentünk. Ez a látvány fogadta a stábunkat:

Magát a lukat ugyan befoltozták, de azt továbbra sem ajánlják senkinek, hogy bemenjen a híd alá. Nem véletlen.
A 2020-as állapotvizsgálat szerint „a korrózió minden ismert formája megjelent” a szerkezeten. Legutóbb 1995-ben végeztek rajta nagyobb munkálatokat, de akkor is átfestették, azóta csak toldozzák-foltozzák.
A főváros természetesen tud a problémáról, mégis a jövőbeli vasúti hídra hivatkozik, ami 2026 és 2029 között épül majd meg. Addig is a Gubacsi hídon zajlik a Csepeli Szabadkikötő és több nagy gyár forgalma, nap mint nap.
Méteres lyukak a Petőfi hídon is vannak, ha nem is járdán. De ahogy a fotóinkon is látszik, a híd több részén is át lehet látni, a vas elemek teljesen szétrohadtak.

Mielőbb el kéne készíteni a felújítás terveit, hogy a tényleges munkálatok legkésőbb két éven belül elindulhassanak. Ehhez 1,5–2 milliárd forint elkülönítése szükséges, már a tervezési szakaszra. A szakértők kiemelik, hogy a felújítás során fontos kérdés lesz, szélesíteni kell-e a járdát, és kialakítható-e biztonságos kerékpárút. A híd állapota a mai, szerdai Fővárosi Közgyűlésen is téma lesz, a Fidesz-KDNP képviselőcsoportja miatt foglalkoznak a kérdéssel.
A Petőfi híd a Duna főmedre felett átívelő hidak közül az Árpád híd után a legrosszabb állapotban van. A híd utolsó teljes körű felújítása 1979–80-ban történt, vagyis 45 éve. Az akkor felvitt acélszerkezeti korrózióvédő bevonat már régen meghaladta tervezett élettartamát, ami mára súlyos műszaki kockázatot jelent. Ráadásul az Árpád híd sincs jó állapotban.
A 2x3 sávos Árpád híd már több mint 40 éve szolgálja a budapestieket jelentősebb felújítás nélkül. Az elmúlt évtizedekben mindössze apróbb karbantartási munkák, dilatációcserék és javítások történtek, de komoly rekonstrukcióra sosem került sor.
A szakemberek szerint korrózióvédelmi beavatkozásra, szigeteléscserére, a pályadilatációk teljes cseréjére és a saruk alapos ellenőrzésére is szükség lenne. Ha ezek a munkák elmaradnak, az Árpád híd rövid időn belül a főváros egyik legkritikusabb közlekedési pontjává válhat.
A Rákóczi hidat 1995 októberében adták át. Már az építéskor problémák adódtak: a hídon alkalmazott festék minőségi hibás volt, a kezdetektől hámlott és lepattogzott. Bár 2011-ben a pilonokat és a korlátokat újrafestették, a híd alján az eredeti, foltos bevonatot meghagyták. Az elmúlt három évtizedben a hídon nem történt teljes körű felújítás.

A híd világítását 2014-ben korszerűsítették, ekkor történt meg az 1-es villamos átvezetésének megépítése is a hídon. A szakemberek szerint mára szükségessé vált a pályaszerkezet teljes cseréje: új szigetelésre, új aszfaltrétegre és az alsó korrózióvédelmi bevonat felújítására is szükség van.
Ahogy tehát egyértelműen kiderül,
És akkor a többi hídról nem is beszéltünk, valóban, csak a legégetőbbeket emeltük ki. A főváros vezetése azonban láthatólag a füle botját sem mozdítja, még csak az előkészületek sem indultak meg, tehát egyhamar egyik hídon sem történik majd egyetlen kapavágás sem.

Szörnyű titkot rejtett a táska.

Érdekes magyarázatot találtak.

Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.