
Több mint három hónapja beszakadt, de még semmit nem tettek a Gubacsi híddal
A balesetveszélyes szakasz júliusban roggyant meg, a gyalogosokat elterelték, a fővárosi cégek ígéreteket tettek, de semmilyen érdemi munka nem indult meg. A Gubacsi híd déli járdáját nem is akarják most kijavítani.
A Gubacsi híd Csepelt és Pesterzsébetet köti össze, a nyáron beszakadt a déli járda a hídon. Kiderült: a híd egyik betonpillére megroggyant, ezért a Budapest Közút azonnal lezárta a gyalogosjárdát. A lezárt szakaszt figyelmeztető szakaszokkal vették körbe, a gyalogosokat pedig a vasút melletti, északi oldali kerékpárútra terelték.

Fotó: Markovics Gábor
A helyzet azóta változatlan.
A híd járdáját teljes hosszban megvizsgáljuk, a szükséges javítási munkákat előkészítjük és megkezdjük
– írta júliusban a Budapest Közút a Metropolnak.

Azóta eltelt több mint három hónap, de a járdához azóta sem nyúlt senki. A Gubacsi híd legutóbbi átfogó állapotvizsgálata még 2020-ban készült. A jelentés szerint „a korrózió minden ismert formája megjelent” a szerkezeten.

Legutóbb 1995-ben végeztek rajta részleges korrózióvédelmi munkát, azaz újrafestést. A szakértők már akkor felújítást vagy akár teljes újjáépítést javasoltak.

A Budapest Közút évek óta figyelmeztet: a híd biztonságos, 10 éven át tartó üzemben tartásához legalább 500 millió forintot kellene elkölteni a legsürgősebb karbantartásokra.
Megtudtuk: a gyalogosjárda cseréjének és felújításának teljes költségét 800 millió forintra becsülik. Mindezt a Fővárosi Önkormányzat is tudja, mégsem történt semmi. A felújítást jelenleg azzal halogatják, hogy meg kell várni az új vasúti híd megépítését, amely a mostani mellett épülne fel. Erre már kiírták a közbeszerzést, a tervek szerint 2026 és 2029 között valósulhat meg az építkezés. Csakhogy a jelenlegi híd addig is napi szinten szolgálja a forgalmat: rajta halad át a Csepeli Szabadkikötő áruforgalmának döntő része, és a nemzetgazdasági jelentőségű autó- és akkumulátorgyárak beszállítói is ezen a hídon keresztül közlekednek. Más szóval: a város egyik legfontosabb hídja rohad szét, miközben mindenki a jövőbeli tervekre mutogat.
A híd déli járdája ma is le van zárva. A gyalogosok továbbra is az északi, vasút melletti kerékpárúton közlekedhetnek, a helyszínen pedig egyik oldalon kordon, a másik oldalon csak a figyelmeztető szalagok és néhány beton elem jelzi a veszélyt.

A BP Műhely szerint a főváros tudatosan halogatja a Gubacsi híd körül a döntést
A Fővárosi Önkormányzat a Budapest Közút figyelmeztetései ellenére sem indította el a műtárgy régóta esedékes felújítását. Felelősséghárítás helyett azonnal cselekedni kellene
– írják közleményükben.
A Gubacsi híd déli járdája tehát továbbra is le van zárva, a felújítás nincs ütemezve, a forrás hiányzik. A szervezet javasolja, hogy a 2026-os fővárosi költségvetésbe különítsenek el legalább 500 millió forintot a halaszthatatlan javításokra.
Top hírek


A tudósok elárulták, hogy lehetséges-e szexelni az űrben
A legnagyobb akadály a zéró gravitáció.

„Azt hittem, valami belement a szemembe – végül elveszítettem az egyik szemgolyómat”
Hírlevél-feliratkozás
Hírlevél-feliratkozás
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre