Káosz 2.0 - mától újabb lezárás bénítja meg a fővárost

Lezárt rakpart, villamospótlás, sávszűkítések, eddig is tarthatatlan volt a közlekedés Budapesten. A dugók még a nyári szünet ellenére is tovább durvultak, ugyanis mától azonban újabb lezárások nehezítik a fővárosi közlekedést.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2025.07.21. 05:00
dugó Karácsony Gergely Budapest

Dugók dugóra halmozva, mától tényleg áll a város. Hiába van nyári szünet és üresek az iskolák, a főváros közlekedése soha nem látott mértékű dugókkal köszöntötte a hetet. Már eddig is alig lehetett eljutni A-ból B-be, de mától (július 21-től) újabb korlátozások léptek életbe.

dugók
Dugók bénítják meg a fővárosi közlekedést Fotó: Gábor Zoltán /  Fotó: Bors

A budapestiek nap mint nap dühödten kommentálják a helyzetet, sokan már lemondtak a pontos érkezésről, mások  home office-ban próbálnak túlélni, gyalogolnak vagy egyszerűen csak feladták. A Waze térképe már kora reggel vörösre vált, minden irányból dugók kígyóznak minden reggel.

Az elmúlt hetekben már nagyon tarthatatlan volt a helyzet, azt hittük, hogy ez már a totális közlekedési káosz Budapesten, ezt már nem lehet fokozni. Ma kiderült, hogy de. Karácsony egy "fogd meg a söröm" lépéssel megfejelte az eddigi káoszt, ugyanis elkezdődött a III. kerületi Mozaik utcai felüljárón a forgalomkorlátozás és az Árpád hídon is nekifogtak a dilatációjavítási munkálatoknak. Igaz, ott azt ígérik, hogy csak éjszaka dolgoznak, nappal járható lesz a híd. 

A főváros vezetése, miközben továbbra is lezárva tartja a pesti alsó rakpartot hétköznapokon is a Lánchíd és az Erzsébet híd között, mától újabb korlátozásokkal súlyosbítja a helyzetet. Közben még mindig tart:

  • a 4-6-os villamos felújítása
  • a Lánchíd zárva
  • sávszűkítések
  • villamospótló buszok akadozó menetrenddel
  • munkálatok a Szabadság híd, a Lágymányosi híd, a Flórián tér környékén is

Alternatív útvonal nincs, mindenhol dugók vannak

A budapesti úthálózat túlterheltsége már nem újdonság, de ilyen szintű összeomlásra nyáron kevesen számítottak. A torlódások városszerte láncreakcióként hatnak, egy-egy baleset, újabb lezárás vagy buszmegállás teljesen megbéníthatja a forgalmat.

Budapest útszerkezete rendkívül kifeszített. Ha kiesik egy híd, egy órán belül áll az egész város. Ez most már rendszeres 

– nyilatkozta korábban a Metropolnak Kőrösi Koppány városfejlesztési szakértő, a BP Műhely alapítója. Szerinte a legnagyobb gond, hogy a városvezetés előzetes modellezés és koordináció nélkül kezd bele párhuzamos munkálatokba, amik így egymás hatását erősítik fel.

A főváros vezetése ötletszerűen, adatok nélkül dönt

- fogalmazott.

Nem használják a forgalmi adatokat. Máshol a világon ilyenkor forgalommodellezést végeznek: megnézik, hol mennyi autó jár, és egy algoritmus kiszámolja, mi fér bele. Itt viszont: ’jó lesz az úgy, majd meglátjuk’ – és most mindenki látja, mi lett belőle.

-magyarázta.

Kőrösi Koppány korábban konkrét javaslatokat is megfogalmazott, van, amivel lehetne javítani Budapesten a most kialakult helyzetet.  Ezeket nem hogy nem vették figyelembe, hanem újabb súlyosbító tényezőkkel terhelték a közlekedést

  1. „A pesti alsó rakpartot legalább nappal nyissák meg újra az autósok előtt. Reggel 7 és este 8 között hadd használják, ha már úgysem megy oda senki gyalog.”
  2.  „A Lánchidat is vissza kellene adni a közlekedésnek. Most, hogy a Margit híd is csökkentett kapacitáson működik, ez logikus lépés lenne.”
  3.  „Be lehetne vezetni a három műszakos munkarendet. Ne hónapokig tartson egy-egy szakasz lezárása, hanem legyen kész, mielőtt megőrül a város.”

 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.