
"Beleszerettem a munkatársamba – nem tudom, hogy közöljem a hírt a barátommal"
A nő tíz év után továbblépne.
Lezárt rakpart, villamospótlás, sávszűkítések, eddig is tarthatatlan volt a közlekedés Budapesten. A dugók még a nyári szünet ellenére is tovább durvultak, ugyanis mától azonban újabb lezárások nehezítik a fővárosi közlekedést.
Dugók dugóra halmozva, mától tényleg áll a város. Hiába van nyári szünet és üresek az iskolák, a főváros közlekedése soha nem látott mértékű dugókkal köszöntötte a hetet. Már eddig is alig lehetett eljutni A-ból B-be, de mától (július 21-től) újabb korlátozások léptek életbe.
A budapestiek nap mint nap dühödten kommentálják a helyzetet, sokan már lemondtak a pontos érkezésről, mások home office-ban próbálnak túlélni, gyalogolnak vagy egyszerűen csak feladták. A Waze térképe már kora reggel vörösre vált, minden irányból dugók kígyóznak minden reggel.
Az elmúlt hetekben már nagyon tarthatatlan volt a helyzet, azt hittük, hogy ez már a totális közlekedési káosz Budapesten, ezt már nem lehet fokozni. Ma kiderült, hogy de. Karácsony egy "fogd meg a söröm" lépéssel megfejelte az eddigi káoszt, ugyanis elkezdődött a III. kerületi Mozaik utcai felüljárón a forgalomkorlátozás és az Árpád hídon is nekifogtak a dilatációjavítási munkálatoknak. Igaz, ott azt ígérik, hogy csak éjszaka dolgoznak, nappal járható lesz a híd.
A főváros vezetése, miközben továbbra is lezárva tartja a pesti alsó rakpartot hétköznapokon is a Lánchíd és az Erzsébet híd között, mától újabb korlátozásokkal súlyosbítja a helyzetet. Közben még mindig tart:
A budapesti úthálózat túlterheltsége már nem újdonság, de ilyen szintű összeomlásra nyáron kevesen számítottak. A torlódások városszerte láncreakcióként hatnak, egy-egy baleset, újabb lezárás vagy buszmegállás teljesen megbéníthatja a forgalmat.
Budapest útszerkezete rendkívül kifeszített. Ha kiesik egy híd, egy órán belül áll az egész város. Ez most már rendszeres
– nyilatkozta korábban a Metropolnak Kőrösi Koppány városfejlesztési szakértő, a BP Műhely alapítója. Szerinte a legnagyobb gond, hogy a városvezetés előzetes modellezés és koordináció nélkül kezd bele párhuzamos munkálatokba, amik így egymás hatását erősítik fel.
A főváros vezetése ötletszerűen, adatok nélkül dönt
- fogalmazott.
Nem használják a forgalmi adatokat. Máshol a világon ilyenkor forgalommodellezést végeznek: megnézik, hol mennyi autó jár, és egy algoritmus kiszámolja, mi fér bele. Itt viszont: ’jó lesz az úgy, majd meglátjuk’ – és most mindenki látja, mi lett belőle.
-magyarázta.
Kőrösi Koppány korábban konkrét javaslatokat is megfogalmazott, van, amivel lehetne javítani Budapesten a most kialakult helyzetet. Ezeket nem hogy nem vették figyelembe, hanem újabb súlyosbító tényezőkkel terhelték a közlekedést
A nő tíz év után továbblépne.
A férfiért már semmit sem tehettek.
Megújul a magyarországi hulladékudvar-hálózat.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.