Egy óra alatt Pesten vagyunk, aztán két órát állunk a körúti dugóban

Pénteken megint forgalmi káosz volt a reggeli csúcsban, amiért ismét szitkozódtak a sofőrök. Mindeközben a pesti alsó rakpart szinte tátongott az ürességtől. A főpolgármester meg Prideot szervez.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2025.06.28. 05:00
Budapest pesti rakpart káosz dugó forgalom

A fővárosban való közlekedése már több napja elviselhetetlen. Ráadásul amióta lezárták a pesti alsó rakpart Margit híd és Erzsébet híd közötti szakaszát, és miközben egy pályafelújítás is zajlik a 4-6-os villamos vonalán, azóta az autósok csak kínlódnak, a városban kilométeres dugók alakultak ki – a rakparton pedig szinte senki sem sétálgat, se kánikulában, a 60 fokos betonon, se esőben. Kong az ürességtől. 

Életemben nem álltam ennyit, mint az elmúlt egy hétben!

– fakadt ki az egyik autós a stábunknak. A forgalomban ragadt autósoknak egyöntetű volt a véleményük: a helyzet tarthatatlan. 

dugó a belvárosban miközben a rakpart táting
Napok óta keseríti meg a forgalmi dugó az életünket. Mindeközben a rakpart üresen tátong. Fotó: Török Gergely / Metropol

„40 fokban nem sétálgat senki!” 

A pesti rakpart lezárásának célja az volt, hogy a gyalogosok és biciklisek "visszakapják" a Duna-partot – de a tikkasztó hőség és az árnyékmentes szakasz miatt ez nem sok embert vonzott oda. 

Semmi értelme az egésznek. 40 fokban az emberek nem sétálgatnak a napon.

– mondta István, aki így most csak a lezárások miatt, a járművében még jobban szenved. Zoltán, aki rendszeresen jár a budai rakparton, sem lát sok javulást: 

„Ez katasztrófa! Ráadásul mivel a pestit lezárták, a budai rakpart kegyetlenné vált” – nyilatkozta lapunknak. 

G_R_9179
A rakpart lezárva, azonban gyalogosoknak nem sok nyoma van Fotó: Gáll Regina /  Metropol

Minden egyszerre omlott össze 

A fő gond nem csak a rakpart lezárása, hanem az, hogy egyszerre több, rosszul összehangolt városi beruházás is zajlik, ráadásul Budapest még mindig szenved az infrastruktúra hiányosságaitól. Kőrösi Koppány, a BP Műhely alapítója szerint hiányzik két új híd (Aquincumi és Galvani), egy új körút, és az M0-s körgyűrű befejezése

Ha elesik az egyik híd, vagy történik egy baleset, egy órán belül áll a város.

– sorolja a városfejlesztési szakértő az okokat, amik miatt könnyen dugó alakul ki a magyar fővárosban. 

Hosszó kocsisorok, szitkozódó sofőrök – ezek jellemzik Karácsony Budapestjének forgalmát Fotó: Török Gergely / Metropol

Most pedig emellé tegyük hozzá, lezárják még a pesti alsó rakpartot is. Ezzel garantálható volt, hogy még komolyabb közlekedési dugóknak teszik áldozatául a budapesti autósokat. 

Két és fél éve itt dolgozom a körúton. Mindig ez van. Teljesen mindegy, hogy van-e lezárás vagy sem, mindig katasztrófa!

– mondta Niki.

„Nincs olyan nap, hogy ne lenne dugó – hiába hétfő, péntek vagy kedd” – tette hozzá Alex. 

De van, aki szerint az egész értelmetlen, más pedig már rezignáltan veszi tudomásul a „szokásos reggeli rémálmot”. 

Egy óra alatt fent vagyunk Pesten, de a maradék kettőt bent a Kiskörúton állunk végig

– panaszkodtak a napi ingázók. 

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás