
Brutális: A szörnyeteg apa veszélyes túrára vitte gyerekeit, szörnyű kínok közt hagyva őket
Az önző férfinak több váddal is szembe kell néznie.
A döntés jó hír, hiszen a híd állapota évek óta romlik, azonban a kivitelezés a legoptimistább forgatókönyv szerint is csak 2028–2029-ben kezdődhet meg. A Petőfi híd felújításának előkészítését a fővárosi közgyűlés egyhangúlag elfogadta.
A Petőfi híd felújításának előkészítését a Fidesz javaslatára tárgyalta szerdán a fővárosi közgyűlés. Ez a döntés azért számít mérföldkőnek, mert a híd műszaki állapota hosszú évek óta romlik, mégsem történt valódi előrelépés a rekonstrukció érdekében. Most viszont megnyílik az út a tervezés és az engedélyezés előtt, igaz, a tényleges munkák még messze vannak.

A Petőfi híd állapota évek óta aggodalomra ad okot. A híd szerkezete elöregedett, a szigetelések élettartama lejárt, a saruk nagy valószínűséggel cserére szorulnak, és egyre több elemet érint a korrózió. Mindezek ellenére eddig még a tervezési közbeszerzés sem indult el.
Erre hívta fel a figyelmet lapunknak korábban Almássy Kornél, a BP Műhely kutatási és elemzési vezetője, aki szerint a halogatás minden nappal drágábbá és kockázatosabbá teszi a jövőbeni felújítást. Úgy fogalmazott: a Petőfi híd már akkor megérett volna a felújításra, amikor a Lánchíd rekonstrukciójának tervezése elkezdődött. Akkoriban a Margit híd után gyakorlatilag fej fej mellett állt a két jelölt: a Lánchíd és a Petőfi híd. Végül a Lánchíd felújítása valósult meg, „kínkeservvel”, amelyet csak 2022 végén adtak át a forgalomnak – a Petőfi pedig maradt a maga romló állapotában.
Az elmúlt hónapokban többször felmerült, hogy a Petőfi híd állapota a Margit híd történetét idézi: ott is hosszú halogatás után indult meg a felújítás, végül 2008–2009-ben kezdődött el a munka. A Petőfi híd esetében viszont most még a folyamat legelején járunk. Bár a jó hír, hogy döntés született, a kivitelezés leghamarabb 2028–2029-ben indulhat el. Ehhez már most ki kellene írni a tervezési közbeszerzést, az év végéig pedig meg kellene kötni a tervezői szerződést ahhoz, hogy az engedélyezési és kiviteli tervek 2026–2027-re elkészülhessenek. Ha minden ideális tempóban halad, akkor lehet reális cél a híd 2030 körüli átadása.
A felújítás nemcsak műszaki, hanem közlekedéspolitikai kihívás is lesz. Ha a Petőfi hidat lezárják a munkák idejére, jelentős torlódások alakulhatnak ki a déli átkelőkön, és újra előkerülhet a Lánchíd autós forgalmának évek óta húzódó kérdése. A szakértők szerint a fővárosnak erre már most fel kell készülnie, hogy a rendszer ne omoljon össze egy többéves lezárás alatt.
A Közgyűlés a döntéssel felkérte Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy a következő ülésen számoljon be a híd aktuális műszaki állapotáról és a rekonstrukció várható költségeiről. A városvezetésnek meg kell vizsgálnia azt is, hogy a felújítás ütemezhető-e, illetve mely beavatkozások halaszthatók anélkül, hogy a szerkezet kritikus sérülést szenvedne. Emellett a főpolgármester feladata lesz a tervezési közbeszerzés mielőbbi kiírása és a projekt pénzügyi fedezetének biztosítása a fővárosi költségvetésben, majd a szükséges állami és uniós források felkutatása.
Bár a munka még nem kezdődhet el, egy dolog biztos: a Petőfi híd sorsa végre kikerült a fiókból. A döntéssel a város évek óta húzódó mulasztást pótolt, és ha minden a tervek szerint halad, az évtized végére Budapest egy újabb felújított híddal gazdagodhat.

Az önző férfinak több váddal is szembe kell néznie.

Dr. Póka László egykori triatlonos és öttusázó nem élte túl a gyászt.

A kisfiút családja és iskolatársai gyászolják.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélrePortfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.