Autósok a bringások ellen: Karácsony újabb bringasávjai káoszba taszítják Budapestet

Budapest közlekedése egyre zsúfoltabb: a biciklisek az autósokat okolják, az autósok a bringások miatt dühöngenek, miközben a fővárosi úthálózat fejletlensége csak tovább súlyosbítja a helyzetet. Karácsony Gergely újabb bringasztrádájának tervei pedig ismét olajat öntöttek a tűzre.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2025.03.27.
kerékpárút Kőrösi Koppány bringasáv Budapest autósok

Egyfajta autósüldözés történik a fővárosban, amiről már korábban is beszámoltunk, amikor a Nagykörúton tervezett biciklisztráda tervei napvilágot láttak. Az előző cikkükben megemlítettük, hogy habár a felfestett bringasávok sem biztonságosak, de egy külön bringasztráda, végképp dugóba taszítaná az autósokat.  

autósok
Az autósok dühöngenek, a biciklisek veszélyben vannak Fotó: ripost

Tovább fokozódik az autósok közlekedési káosza 

Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a kerékpáros közlekedés kérdésével, akkor Kőrösi Koppány rámutatott:

a jelenlegi kerékpáros infrastruktúra nemcsak az autósokat hozza hátrányos helyzetbe, hanem sokszor magukat a bicikliseket is veszélybe sodorja, hiszen hamis biztonságérzettel szolgál a számukra.

A jelenlegi szituációban nagyon sok a rejtett konfliktusforrás, hiszen a kerékpár, a gyalogos, meg a parkoló funkció közvetlenül egymás mellett van és nincsenek fizikailag elválasztva egymástól. 

Optikailag valamit segíthet, hogy azt látják a kerékpárosok és az autósok is, hogy kvázi más szinten közlekednek, de nem olyan borzasztó nagy a különbség. Ezáltal ajánlott figyelembe venni, hogy a kerékpáros, bár szintén közúti jármű, de az autósok közvetlen közelében veszélynek lehet kitéve

 – mondta Kőrösi Koppány. A fejlesztéspolitikai szakértő nem kertel, szerinte a jelenlegi kerékpáros-fejlesztések célja nem más, mint az autósok fokozatos kiszorítása Budapestről. 

„Egy fejletlen úthálózatra szabadítják rá a bringásokat” 

Kőrösi Koppány fejlesztéspolitikai szakértő szerint Budapest úthálózata fejletlen, és a biciklisávok csak tovább rontanak a helyzeten

Budapestnek rosszul fejlett útszerkezete van, hiányzik két sugárút. Hiányzik nekünk egy külső körútunk is. Akkor, amikor ilyen fejletlen a közútszerkezet, akkor egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak, hogy egy körutat teljes egészében beáldozzunk a kerékpáros-közlekedés számára.

 – nyilatkozta korábban lapunknak. Kőrösi Koppány szerint amúgy sem megoldás az, hogy a forgalmas sugárutakra zsúfoljuk be a bringásokat, hanem inkább az, hogy a biciklisforgalmat a mellékutcákba tereléssel oldjuk meg. 

A kerékpárutakat a szakértő problémásnak tartja, mert folyamatos konfliktusforrást jelent az autósok és a kerékpárosok között.  

Egy nagyon-nagyon pici, szűk szegmenst, mindent háttérbe szorítva próbálunk kiszolgálni

 – hangsúlyozza Kőrösi Koppány. A szakértő szerint egyébként sokkal többen utaznak tömegközlekedéssel és használják gyalogosan a várost, mégis jelenleg az autósokat ellehetetlenítő, és a bringásokat favorizáló intézkedések születnek. 

Gyakoriak a dugók a biciklisávok miatt Fotó: Ripost

Úgy tűnik, hogy  a kerékpárutak még a bicikliseknek sem jók, mert tele vannak balesetveszélyes pontokkal, ugyanakkor a dugókat sem oldja meg, amit a biciklis közlekedés okoz. Mert amióta biciklisáv van, folyamatosak a dugók. Ez a helyzet pedig egyre rosszabb lesz.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás