
Budapest közlekedése egyre zsúfoltabb: a biciklisek az autósokat okolják, az autósok a bringások miatt dühöngenek, miközben a fővárosi úthálózat fejletlensége csak tovább súlyosbítja a helyzetet. Karácsony Gergely újabb bringasztrádájának tervei pedig ismét olajat öntöttek a tűzre.
Egyfajta autósüldözés történik a fővárosban, amiről már korábban is beszámoltunk, amikor a Nagykörúton tervezett biciklisztráda tervei napvilágot láttak. Az előző cikkükben megemlítettük, hogy habár a felfestett bringasávok sem biztonságosak, de egy külön bringasztráda, végképp dugóba taszítaná az autósokat.
Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a kerékpáros közlekedés kérdésével, akkor Kőrösi Koppány rámutatott:
a jelenlegi kerékpáros infrastruktúra nemcsak az autósokat hozza hátrányos helyzetbe, hanem sokszor magukat a bicikliseket is veszélybe sodorja, hiszen hamis biztonságérzettel szolgál a számukra.
A jelenlegi szituációban nagyon sok a rejtett konfliktusforrás, hiszen a kerékpár, a gyalogos, meg a parkoló funkció közvetlenül egymás mellett van és nincsenek fizikailag elválasztva egymástól.
Optikailag valamit segíthet, hogy azt látják a kerékpárosok és az autósok is, hogy kvázi más szinten közlekednek, de nem olyan borzasztó nagy a különbség. Ezáltal ajánlott figyelembe venni, hogy a kerékpáros, bár szintén közúti jármű, de az autósok közvetlen közelében veszélynek lehet kitéve
– mondta Kőrösi Koppány. A fejlesztéspolitikai szakértő nem kertel, szerinte a jelenlegi kerékpáros-fejlesztések célja nem más, mint az autósok fokozatos kiszorítása Budapestről.
Kőrösi Koppány fejlesztéspolitikai szakértő szerint Budapest úthálózata fejletlen, és a biciklisávok csak tovább rontanak a helyzeten.
Budapestnek rosszul fejlett útszerkezete van, hiányzik két sugárút. Hiányzik nekünk egy külső körútunk is. Akkor, amikor ilyen fejletlen a közútszerkezet, akkor egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak, hogy egy körutat teljes egészében beáldozzunk a kerékpáros-közlekedés számára.
– nyilatkozta korábban lapunknak. Kőrösi Koppány szerint amúgy sem megoldás az, hogy a forgalmas sugárutakra zsúfoljuk be a bringásokat, hanem inkább az, hogy a biciklisforgalmat a mellékutcákba tereléssel oldjuk meg.
A kerékpárutakat a szakértő problémásnak tartja, mert folyamatos konfliktusforrást jelent az autósok és a kerékpárosok között.
Egy nagyon-nagyon pici, szűk szegmenst, mindent háttérbe szorítva próbálunk kiszolgálni
– hangsúlyozza Kőrösi Koppány. A szakértő szerint egyébként sokkal többen utaznak tömegközlekedéssel és használják gyalogosan a várost, mégis jelenleg az autósokat ellehetetlenítő, és a bringásokat favorizáló intézkedések születnek.
Úgy tűnik, hogy a kerékpárutak még a bicikliseknek sem jók, mert tele vannak balesetveszélyes pontokkal, ugyanakkor a dugókat sem oldja meg, amit a biciklis közlekedés okoz. Mert amióta biciklisáv van, folyamatosak a dugók. Ez a helyzet pedig egyre rosszabb lesz.
Mutatjuk a hét 5 legolvasottabb híreit!
Ezekre figyeljünk a kínai éttermekben Wang mester szerint.
Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki ilyet szeretne!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre