
Az autósok szenvednek, a biciklisek rettegnek Budapesten: a helyzet pedig csak egyre rosszabb! Kőrösi Koppány szakértő és a budapestiek szerint tragikus a főváros kerékpáros közlekedése.
Káosz a budapesti kerékpáros közlekedés: egyfajta autósüldözés történik a fővárosban, amiről már korábban beszámoltunk, amikor a Nagykörúton tervezett biciklisztráda tervei napvilágot láttak. Az előző cikkünkben megemlítettük, hogy habár a felfestett bringasávok sem biztonságosak, de egy külön bringasztráda meg végképp nem az, ráadásul dugóba taszítaná az autósokat.
Karácsony Gergely a tervek szerint egyre több biciklisávot alakítana ki, azonban ez sokszor az autósok rovására történik, miközben a közlekedési dugók nem csökkennek, sőt, inkább fokozódnak. Kőrösi Koppány fejlesztéspolitikai szakértő nem kertel: szerinte a jelenlegi kerékpáros fejlesztések célja nem más, mint az autósok fokozatos kiszorítása Budapestről.
A tervezett intézkedés (szerk.: a nagykörúti bringasztráda) ismét egy alig burkolt törekvés az autózás fővárosból történő kiszorítására. Ráadásul ezért semmilyen kompenzációt nem kapnak az autósok, nincs elegendő P+R parkoló
– nyilatkozta korábban lapunknak a szakértő. Szerinte a megoldás nem az, hogy a forgalmas sugárutakra zsúfoljuk be a bringásokat, hanem az, hogy a biciklis forgalmat a mellékutcákba tereléssel oldanánk meg.
Budapesten van egy úgynevezett városszétfolyás, metropolitan-jelenség. Nagyon sokan költöztek ki a városból, elnéptelenedik a belváros, egyre inkább a külső kerületekbe, az agglomerációba költöznek az emberek. Ez is nehezíti a közlekedést, és mivel hiányzik az M0-ás északi és a nyugati része, nagyon nagy az átmenő forgalom. Ha ezeket a problémákat sikerülne megoldani: lenne külső körutunk, lenne M0-sunk, ami teljesen körbezárja a várost, és a tömegközlekedés is fejlettebb lenne, így az agglomerációba is jobban kijárna. Lenne ott megfelelő mennyiségű P+R parkoló, tehát ha lenne megfelelő alternatívája az autósoknak arra, hogy ne a dugóban üljenek, akkor lehetne a Nagykörutat forgalomcsökkenteni, rakpartot lezárni. De jelen pillanatban mindenkinek rossz ez így!
– ecsetelte a szakember.
A kerékpárutakról természetesen megkérdeztük a budapestieket. Problémásnak tartják a helyzetet, mert az folyamatos konfliktusforrás az autósok és a kerékpárosok között.
Nem biztonságosak a kerékpárutak, és ez szüli azokat a problémák, amik általánossá váltak az évek alatt a kerékpárosok és az autósok között
– nyilatkozta Anna.
Mások bizonytalannak érzik a budapesti kerékpáros közlekedés rendszerét, ami mintha nem működne kiforrottan.
„Én a körúton szoktam biciklizni. Na, ott néha félek, hogy rám nyitják az ajtót” – mesélte lapunknak Imre, aki szerint sokan vannak, akik nem bírják a forgalmat, aztán mégis a közúton hajtanak a bicikliutak helyett.
József megerősítette azt a véleményt, hogy rosszul vannak kialakítva a bicikliutak.
Városon belül a kerékpárutak nem biztonságosak, mert nem jó helyen vannak
– erősítette meg József Kőrösi Koppány szakértő fent említett szavait.
Úgy tűnik, hogy a kerékpárutak még a bicikliseknek sem jók, mert tele vannak balesetveszélyes pontokkal, ugyanakkor a dugókat sem oldja meg, amit a biciklis közlekedés okoz. Mert amióta biciklisáv van, folyamatosak a dugók. Ez a helyzet pedig egyre rosszabb lesz.
A fiatal fulladás következtében halt meg.
18 ember utazott a szerelvényen.
Több ezer kilométerre volt fiától, így összetört.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre