Ezzel a belvárosi parkolóhelyek 25-30 százaléka 18 óra és reggel 7 óra között csak a lakosság számára használható.
A napokban újabb 219 olyan parkolóhelyet jelölt ki Belváros önkormányzata, ahol 18:00–7:00 időszakban kizárólag az V. kerületi várakozási engedéllyel rendelkezők autói állhatnak. Belváros ezzel a napokban eléri azt a célkitűzést, amely szerint az összes parkolóhely 30 százaléka kizárólagos lakossági várakozóhellyé válik.
Hét utcában és egy téren –az Akadémia, Aulich, Garibaldi, Honvéd, Nádor, Steindl Imre, Széchenyi és Zoltán utcában és a Szabadság téren– jelölt ki újabb lakossági parkolóhelyeket az V. kerületi önkormányzat. Így a területén található összes parkolóhely 25-30 százalékát teszik majd ki március közepéig a kizárólagos parkolóhelyek, amelyeket az érvényes várakozási engedéllyel rendelkező lakosok vehetik igénybe. Úgy tűnik, Belváros nem viccelt, és valóban a helyi lakosság érdekeit tartja szem előtt döntéseinél. Még az sem vetette vissza a fideszes városvezetést, hogy vélhetően lenyúlták az általa akkor kezdeményezett lakossági várakozóhelyek kialakításának ötletét…
A fideszes vezetésű Belváros már 2020-ban kérte, mint ötletgazda, hogy a kerületi polgármesterek kijelölhessék azokat a parkolóhelyeket, ahol esténként csak a helyi lakosok állhatnak meg autóikkal. A baloldali főpolgármester láthatóan politikai kérdést kreált az ügyből, amivel a belvárosiak érdekeit egyszerűen a szőnyeg alá söpörte. Levette a Fővárosi Közgyűlés napirendjéről, amit azzal indokolt, hogy egy magasabb rendű jogszabály miatt, nincsen lehetősége arra a fővárosnak, hogy módosítsa a parkolási rendeletét és kerületi polgármesterekkel jelöljön ki kizárólagos parkolási helyeket.
Bő fél évvel később ugyanis egy fővárosi sajtótájékoztatón bejelentették, hogy a baloldali vezetésű Terézvárosban és Erzsébetvárosban, valamint Angyalföldön nyugat-európai példára (!) a parkolóhelyek 30 százalékán, 18–07 óra között kizárólag a helyi lakosok autói várakozhatnak majd. Az eseményen Karácsony Gergely maga meg sem jelent – éppen nyakig volt az ellenzéki előválasztásban, hiszen miniszterelnöki álmokat dédelgetett – ezért kabinetfőnöke helyettesítette.
„Ez egy város fejlesztéséről szóló program, kerületeken átívelő, pártpolitika felett álló program, amiben az V. kerület is partner lesz” – nyilatkozta akkor Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke. Erről a partnerségről Szentgyörgyvölgyi Péter belvárosi polgármester akkor azonban mit sem tudott… Hiszen az V. kerület közben beadta forgalomtechnikai terveit is, amelyet féléves várakozás után és zavaros hivatkozásokkal szintén visszautasítottak. Ráadásul Terézváros már akkor megkapta az engedélyt, amikor a belvárosiaknak még vissza sem jeleztek. Az V. kerület fél éven át csak hallgatást és elutasításokat kapott, és egy utolsó pillanatos meghívót a főváros sajtótájékoztatójára a VI. kerületi vívmányokról.
A kizárólagos lakossági parkolási rendszer nem az egyetlen, amellyel a fideszes vezetésű Belváros előrukkolt. Igazi sikersztori annak az app-nak az elkészíttetése is, amely segítségével könnyedén parkolhat egy autós a főváros szívében. Az alkalmazás megmutatja ugyanis, hogy hol találsz szabad helyeket az V. kerületben. Az appal akár 30 percnyi körözést és idegeskedést is megspórolhatsz egy rosszabb napon. A Parker néven futó alkalmazást a Google Playen vagy az Apple Store-ban bárki ingyen letöltheti. A Metropol letesztelte és az app segítségével valóban pillanatok kérdése megtalálni a parkolóhelyet, mi 11 perc alatt tettük le a kocsit.
„A Parker applikációt a parkolási bevételek visszaforgatásából finanszíroztuk. Nemcsak Budapesten, de az országban is az első és egyetlen kerületi önkormányzat által megrendelt fejlesztésű alkalmazás. A fejlesztés sikerességét mutatja, hogy már a XIII. kerület és Pécs belvárosa is átvette és alkalmazza” – válaszolta korábban a Metropolnak Belváros önkormányzata.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre