Így falja fel a rozsda a híres K-hidat Óbudán – elképesztő fotók

Tovább romlott a híd állapota. Évek óta ígérgetik az Óbudai-sziget főbejárataként emlegetett K-híd felújítását, amiből mindmáig semmi sem lett.



Megosztás
Szerző: F. R.
Létrehozva: 2024.02.21.
Módosítva: 2024.02.21.
Budapest K-híd Óbuda

A Sziget Fesztivál szimbóluma, a világszerte ismert K-híd Óbuda és az Óbudai-sziget között körülbelül 100 méter hosszú, és ferdén vezet át a hajógyári Duna-ágon.  Sajnos jelentős karbantartásra és felújításra nem került sor évek óta, így rossz a műszaki állapota. Az elmúlt nyáron már korlátozni kellett a híd forgalmát a Sziget Fesztivál alatt, ami miatt jelentős torlódás alakult ki. Az ígéretek ellenére azóta sem történt semmi, csak a rozsda lett több az ikonikus hídon.

A K-híd – Fotó: Fügedi Richárd

Felfalja a rozsda

A rozsda által sújtott híd nemcsak esztétikailag kelt rossz benyomást, de a biztonságot is veszélyezteti, különösen a nagyobb tömegrendezvények idején. Azonban Karácsony Gergelyék továbbra sem tettek lépéseket a híd helyreállítására, vagy legalábbis az állapotromlás lassítására. Ennek eredményeként a K-híd egyre veszélyesebbé válik. 

Minden csupa rozsda... – Fotó: Fügedi Richárd

A helyi közösség és a fesztiválozók aggódnak, hogy ha a problémákat nem kezelik, komoly balesetek történhetnek a jövőben.

Az egész szerkezet elöregedett – Fotó: Fügedi Richárd

Évek óta halasztgatják

A főváros már évek óta halasztgatja a K-híd felújítását. Már a Radó Dezső Tervben leírták többször, hogy „A sziget használatának kulcskérdése a K-híd rekonstrukciója” (Óbudai-sziget Stratégiai Terve – 2022) 

Évek óta tudják, hogy egyre veszélyesebb a híd állapota, mégsem csinálnak semmit – Forrás: Radó Dezső Terv

De az óbudai önkormányzat is csak halasztgatja a felújítást. Sőt, nemhogy a K-híd felújításából nem lett semmi, de még két másik gyalogos és biciklis hidat is ígértek az Integrált Településfejlesztési Stratégiába a sziget fejlesztésére – de persze az ígéret csak ígéret maradt, azokból sem lett semmi.

ITS – Integrált Településfejlesztési Stratégia – Fotó: obuda.hu

Most már pluszforrás is lett volna rá a Sziget Fesztivál által fizetett díjból, hogy elkezdődjenek a munkálatok. 

Karácsony Gergelyék 10 évre megállapodást kötöttek a Sziget Fesztivállal, évente 150 millió forintért. Ezt a 10 év alatt kifizetett 1,5 milliárd forintot kellett volna fordítsák a híd felújítására

– mondta el Bús Balázs.

Fejmagasságban csüng az életveszélyes kábel – Fotó: Fügedi Richárd

A kormány segített volna

A Fővárosi Önkormányzatnak lett volna rá lehetősége, mégsem újította fel. Nemrég kiderült, hogy mind pénzzel, mind alapanyagokkal támogatta volna a kormány a híd rekonstruálását, ám a DK-s Kiss Lászlóék nem fogadták el a felkínált segítséget. Akkor, 2021-ben lehetőség nyílt a K-híd lecserélésére, amikor a Budapest Fejlesztési Központ javaslata alapján a lebontott, de jó állapotú Déli vasúti híd darabjaiból egy új hidat állítottak volna az öreg K (és a H) híd helyére. 

Az aszfalt és a híd is pocsék állapotban van – Fotó: Fügedi Richárd

Hiába volt lehetőség a cserére, hiába vannak százmilliós pluszbevételek a fesztiválból, sem Karácsony Gergely, sem Óbuda baloldali vezetése nem tesz semmit.

Azt várjuk el a Karácsony Gergely vezette Fővárosi Önkormányzattól, hogy ennek a munkának haladéktalanul lásson neki!

 – tette hozzá a politikus.

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás