Leszűkítették a Sziget fő bejáratát jelentő K-hidat annak pocsék állapota miatt, ezért hatalmas torlódás alakult ki szombat éjszaka. Ahogy korábban írtunk róla, a kormány már évekkel ezelőtt szerette volna kicserélni az elrozsdásodott, kiöregedett hídszerkezetet, minden meg is volt hozzá, de a baloldali városvezetés ezt elutasította. Most akár másfél órát is várhatott a kijutásra, aki haza akart menni a Szigetről.
Már a tartószerkezetet is elrozsdásodott. Forrás: Metropol/NZ
Több mint egy órát is várni kellett a kijutásra
Olvasóink és kollégáink is több mint egy órát álltak a Sziget fő átjárását biztosító K-híd előtt, mire át tudtak jutni a korábban vasúti hídnak épült, de mára teljesen lepusztult szerkezeten. Ivettől megtudtuk, mi okozta a fennakadást:
A péntek esti Imagine Dragons-koncert után körülbelül másfél órába telt kijutni a Szigetről. Hatalmas volt a tömeg, és lépésben haladtunk kifelé. Először nem is értettük, hogy mi ennek az oka, hiszen a korábbi években erre nem volt példa. A híd előtt közvetlenül jöttünk rá, mi okozta a »dugót«: a K-hidat belülről elkordonozták, nagyjából három egyemberes résen lehetett átmenni a város felé.
A biztonsági őrök kérdésükre elmondták: biztonsági okokból, a túlterhelés megakadályozása miatt vezették be ezt a fajta korlátozást. Nagyon helyesen egyébként: első a biztonság.
A rozsdahídra ráférne a felújítás. Forrás: Metropol/NZ
Évek óta tudnak a problémáról Karácsonyék
Az óbudai K-híd állapota egyre romlik, és aggodalomra ad okot, meddig üzemeltethető biztonságosan. Bár a jelenlegi állapota egyre aggasztóbb, a Fővárosi Önkormányzat azt állítja, hogy a híd nincs rossz állapotban. Ennek ellentmond, hogy tegnap a BKK mégis döntött a híd forgalmának szűkítéséről, a Közúttal és a fővárosi önkormányzattal való egyeztetés után. 2022-ben még azt mondták, hogy a Budapest Közút mérnökei szerint a híd teherbírása megfelelő, és hangsúlyozták, hogy a látható felületi problémák nem veszélyeztetik a szerkezet integritását. Hát úgy tűnik, azóta megváltozott a véleményük. A helyiek, beleértve Óbuda korábbi polgármesterét,Bús Balázst, régóta szorgalmazzák a híd felújítását.
Megvolt minden, pénz, paripa, fegyver
Valójában 2021-ben lehetőség nyílt a K-híd lecserélésére, amikor a Budapest Fejlesztési Központ javaslata alapján a lebontott, de jó állapotú Déli vasúti híd darabjaiból egy új hidat állítottak volna az öreg K (és a H) híd helyére. A kormány ajánlatát azonban a híd újjáépítésének támogatására pénzzel és erőforrásokkal, elutasította Óbuda baloldali vezetése. Ezen fejlemények fényében Bús Balázs kiemelte, hogy a helyzet sürgős cselekvést követel a város vezetésétől. Hangsúlyozta, hogy a Sziget Fesztivál szervezőivel kötött 10 éves megállapodás keretében évente mintegy 150 millió forint plusz forrást kapnak, amiből finanszírozható lenne a híd felújítása.
Az elbontott déli vasúti híd egy darabját felhasználhatták volna a K-híd felújításához Fotó: Facebook
Meddig kell még várni?
Hiába volt lehetőség a cserére, hiába vannak százmilliós pluszbevételek a fesztiválból, sem Karácsony Gergely, sem Óbuda baloldali vezetése nem tesz semmit. Ne felejtsük, hogy a Szigetre látogatók egy hétig használják csak ezt a hidat, de az itt élők egész évben biztonságosan szeretnének átmenni a Hajógyári-szigetre.
A K-híd
Az 1955-ben épült K-híd az évek során átalakult: a vasúti közlekedés megkönnyítésétől az ikonikus gyalogoshíddá válásig. Az évek során a híd elengedhetetlen volt az éves Sziget Fesztivál számára, mivel létfontosságú átjáróként szolgált a fesztiválozók számára, de továbbra is népszerű útvonal maradt a gyalogosok, kutyasétáltatók és autósok számára is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.