Reggelente tüntetnek a szülők Újpesten, mert palira veszi őket a baloldali önkormányzat. A testület mismásol, és „erőből” megépítené a bicikliutat…
Féltik a gyerekeiket, ezért transzparensekkel és élő lánccal igyekeznek tiltakozni azok a feldúlt újpesti szülők, akiknek a csemetéi a Dalos Óvodába és a Szűcs Sándor Általános Iskolába járnak. A baloldali vezetésű önkormányzat ugyanis a két egymással szemben lévő intézmény közé épít bicikliutat, ami a szülők szerint abszolút balesetveszélyes. Ráadásul az önkormányzat – éppen emiatt –, korábban ígéretet tett arra, hogy máshol vezeti el a nyomvonalat. Nem így lett…
Ezen a területen körülbelül 6-700 gyerek szokott ugrándozni, játszanak, krétáznak, de ezen a forgalom elől elzárt úton járnak át a gyerekek az oviból például ebédelni az iskolába. A szülők, nagyszülők itt várják délután a gyerekeket. Ez egy sorompóval elzárt gyalogút 40 éve. Ha itt biciklisáv lesz, nyilván felszámolják majd a sorompókat és az autósok be fognak ide hajtani, ha szabad, ha nem. Az sem megoldás, amit az önkormányzat írt most, hogy forgalomcsillapítókkal látja el a területet. El sem tudjuk képzelni, hogyan gondolják ezt, teljesen balesetveszélyes
– mondta felháborodottan a Metropolnak Nagy Ákos szülő, aki egykor maga is ide járt óvodába.
A helyszínen megtudtuk, tavaly volt egyeztetés arról, hol legyen a nyomvonal, akkor az önkormányzattól ígéretet kaptak az ovi és az iskola vezetői, hogy nem itt, hanem arrébb, a panelek között fut majd. Ehhez képest a múlt héten a két igazgatót berendelték az önkormányzathoz, és közölték velük, hogy mégis a két intézmény között valósítják meg a bicikliutat. Akkor robbant a bomba, azóta tiltakoznak reggelente a szülők, de csak addig, ameddig nem kell elindulniuk a munkahelyükre. Mint ahogyan lapunk is tapasztalta, a munkagépek ezt várják ki, csak a csöndes demonstráció után kezdtek hozzá az építéshez.
Tegnap itt voltunk 50-en, hogy élő lánccal megakadályozzuk a munkagépeket, de ügyesen kivárták, míg elindultunk a munkahelyünkre, csak 8.30-9 óra között álltak ki, és kezdtek dolgozni.
Ma is ugyanez történt és végig ez lesz szerintem. Nem érdekel, mi addig tiltakozunk, ameddig az önkormányzat nem módosítja az útvonal tervét. Ráadásul erről az uniós pályázatról és a nyomvonalról már évek óta hallani, mégsem volt soha lakossági egyeztetés. Soha nem kérdeztek meg bennünket. Innen-onnan hallunk ezt-azt. Tegnap végre kiadott egy közleményt az önkormányzat honlapján az újpesti vezetőség – vagy akárki, mert aláírva sem volt –, hogy bár ők mindent megtettek és megtesznek, valamilyen minisztérium – mert ez sem nevezték meg konkrétan –, nem engedélyezte a munkálatok leállítását, a nyomvonal módosítását
– sorolta Tóth Gábor szülő. Hozzátette: „Legalább egy, de inkább három-négy éve volt az önkormányzatnak arra, hogy módosítsa az útvonalat. Miért nem lépett időben? Miért nem tette meg akkor, amikor még a pályázaton módosíthatott volna? Az feltételezhető, hogy nem egy minisztérium dolga a nyomvonal kijelölése, hanem a helyi önkormányzaté. Úgy hallottuk ugyanis, hogy a fővárossal konzorciumban nyerte el a pénzt Újpest testülete. Úgy gondoljuk, hogy ha nincs más megoldás, függesszék fel a munkálatokat, még ha el is bukik valamennyi pályázati pénzt az önkormányzat”.
A Metropol utánanézett a „Kerékpárosbarát infrastrukturális fejlesztések Budapest IV. kerületében” című projektnek, amelyet 2021 nyarán írtak alá és amelyből kiderül: a Karácsony Gergely vezette főváros, a BKK Zrt, valamint Újpest Önkormányzatának konzorciuma igazgatta. Ez azt jelenti, hogy két éve biztosan lett volna a IV. kerületi vagy a fővárosi vezetésnek arra, hogy lebonyolítsa a társadalmi egyeztetést, ami máig nem valósult meg. A pályázatban vállaltak szerint bruttó 507 millió forintból fejleszt a konzorcium útvonalat, amelynek sajátossága, hogy a helyi, jelen esetben az újpesti önkormányzat készített nyomvonaltervet. Érdekesség, hogy a megvalósítás határideje 2023. 11. 30., tehát az utolsó pillanatban (az utolsó két hétben) építik meg a bicikliutat. Így már csak az a kérdés, Újpest mikor kezdeményezte a szakmai tartalom módosítását annál a minisztériumnál, amelyre mutogat elnagyolt hivatalos tájékoztatójában.
FRISSÍTÉS:
A Metropol megkereste az újpesti önkormányzatot is, és a következőt válaszolták kérdéseinkre:
"Sajnálattal vettük tudomásul, hogy a cikkük előbb jelent meg, mint ahogy a válaszunk megérkezett volna Önökhöz. Önkormányzatunk az intézményvezetőkkel tartott egyeztetés után nyomvonal módosítási kéréssel fordult a Irányító Hatósághoz (minisztérium), akik kategorikusan elzárkóztak minden nemű változtatási kéréstől, válaszlevelükben hangsúlyozták, hogy „a jóváhagyott nyomvonalon kijelölt összeköttetést szükséges megvalósítani.” Mint ahogy írták: „Annak elhagyása olyan fokú eltérés a hatályos támogatási szerződésben rögzítettektől, amely szükségszerűen szabálytalansági eljárást von maga után.„
A minisztérium válaszáról az önkormányzat vezetői személyesen egyeztettek és tájékoztatták az intézmények vezetőit és együtt állapodtak meg a forgalomlassító eszközök használatáról is.
Az önkormányzat közleményét itt olvashatják: https://ujpest.hu/kerekparuttal-kapcsolatos-kozlemeny/
További jó munkát kívánunk!
Tisztelettel,
Sajtóosztály"
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre