Megkérdeztük a fővárosiakat, hogy mit szólnak az online jegy érvényesítési módjához. A többségük bosszankodott, hogy csak a járművek külsején lehet érvényesíteni az online jegyet.
Az utasok szerint hatalmas káosz alakult ki a budapesti tömegközlekedés résztvevői számára. A régi jól bevált jegylyukasztós rendszer mellé megérkezett a BudapestGo alkalmazás, és ezzel együtt az a könnyebbség is, hogy online is megvásárolhatjuk bérleteinket és eseti utazásra jogosító jegyeinket is. Az emberek szerint azonban az lenne az igazi segítség, ha minden tömegközlekedési eszköz utasterében is elhelyeznék a jegyérvényesítő QR-kódot.
Én nem használok mobiljegyet, mert bérletem van. De szerintem eléggé megnehezíti az utasok életét, hogy csak a villamoson kívül lehet beolvasni a jegyet. Ha siet valahova, akkor nincs idő leolvasni. Este pedig, mikor már sötét van nehezebb a telefon kamerájával beolvasni a QR-kódot
– magyarázta Laura.
Igazán kitehetnék azt a pár képet a villamosok belsejében is. Pár forintos megoldás lenne és az utasok életét nagyban megkönnyítené
– mondta Lilla.
Szerintem jó nagy hülyeség, hogy a legtöbb villamoson csak kívül lehet leolvasni az online jegyet. Nekem bérletem van, de hallottam, hogy bosszankodtak már miatta, hogy lekésték a villamost, vagy nem működött az alkalmazás
– mesélte Roland
Vannak, akik a bliccelőkre hivatkozva mondják, hogy örülnek neki, hogy nem minden tömegközlekedési eszköz utasterében helyeznek el QR-kódot.
Szerintem jó, hogy csak kívül lehet leolvasni a jegyeket, mert így talán kevesebben bliccelnek
– mondta Balázs.
Több fiatalt is megkérdeztünk, hogy használ-e online jegyet, ők azonban nagy többségben azt válaszolták, hogy jobban bíznak a papíralapú bérletben és jegyben.
Én mindig papíralapú jegyet használok, mert félek, hogy egyszer lemerül a telefonom
– mondta Alex.
Az ügyben felkerestük a BKK-t is, ahonnan azt írták: az ügyfelek visszajelzései alapján két lehetséges újításba kezdtek.
Az egyik szerint „a BudapestGO-ban vásárolt termékeket a 4-es és a 6-os villamosok utasterében kihelyezett kódmatricákkal is érvényesíteni lehetett. Ennek tesztelése 2022 decemberében lezárult. A járművek utasterében kihelyezett matricák ügyfeleink kényelmét szolgálják, de a BKK szakemberei azt tapasztalták, hogy az ügyfelek visszaéltek ezzel, és megnőtt a bliccelők száma ezeken a járatokon. Emiatt társaságunk nem bővíti azoknak a járműveknek a körét, amelyeken a kódbeolvasás az utastérben is lehetséges."
A másik a következő: „A BKK ezzel párhuzamosan az egyszerűen és gyorsan, kényelmesen használható NFC-technológia bevezetésének lehetőségét is vizsgáltja. Ezzel a módszerrel egyetlen érintéssel beolvashatóvá válna a digitális jegy, vagy bérlet, ami jelentősen gyorsíthatná a használatot. Szeretnénk minél előbb bevezetni ezt a kényelmi funkciót, azonban a tesztelés és a bevezetés részleteiről csak azok befejezése után szeretnénk tájékoztatni a nyilvánosságot."
A másik a következő
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre