A digitalizáció felgyorsulásával már szinte minden leegyszerűsödött, így a jegyünket és a bérletünket is meg tudjuk vásárolni a telefonunkon. Összeszedtük a papír- ill. az elektromos utazási okmányokhoz kapcsolódó pozitívumokat és negatívumokat.
A hagyományos jegy vásárlásának nagyon sok előnye van és leginkább azok nyúlnak ehhez a módszerhez, akik az informatikához vagy az elektronikus eszközökhöz annyira nem értenek. Emellett látjuk, hogyha lejár vagy már nem használható fel és így biztosan nem feledkezünk meg arról, hogy újat kell vennünk. Ami hátránya, hogy papírból van és szennyezzük vele a környezetünket. Könnyen el is hagyhatjuk, ha az irattartónkba vagy a pénztárcánkba rakjuk. Amivel a legtöbb időt elvesztegethetjük, az a sorban állás, ugyanis ha a hagyományos utazási okmányt vesszük akár a pénztáraknál, akár az automatáknál, a hónap elején gyakran sokat kell arra várnunk, hogy a jegyünket meg tudjuk venni.
Az online minden esetben gyorsabb és kényelmesebb. Nincsen máshogy ez a jegy- és bérletvásárlásnál sem. A legfőbb pozitívum az, hogy bárhol, de tényleg bárhol megvásárolható, akár egy nappal az indulás előtt otthon vagy akár az utolsó pillanatban a megállóban. A jegyváltás nem bonyolult, csak néhány kattintás és már a „kezünkbe is foghatjuk” virtuális utazási okmányunkat. A legnagyobb hátrány, hogy elektronikai eszközre van hozzá szükségünk, ami, ha elromlik, akkor hoppon maradunk, mert az ellenőrnek nem tudjuk bemutatni, de úgy is rosszul járhatunk, ha például nincs a kártyánkon elegendő mennyiségű pénz, mert akkor szintén nem tudunk jegyet váltani.
A Budapesti Közlekedési Központ nemrégiben indította el legújabb applikációját, a BudapestGO-t a régi BKK Futár helyén. A megújult applikációban már nem csak azt tervezhetjük meg, hogy hova és mikorra szeretnénk odaérni, hanem az appon belül vásárolhatjuk meg jegyünket vagy bérletünket. Emellett azonnali értesítést kaphatunk a forgalmi változásokról, beállíthatjuk kedvenc járatainkat és megállóinkat, de arról is értesülhetünk, ha éppen az egyik járat késni fog.
„Én mindig papír alapú jegyet vagy bérletet veszek. Leginkább azért, mert jobban megbízom benne, és már régóta azt veszem, így hozzá is szoktam, hogy mindig, amikor lejár, akkor újat kell váltanom. Emellett egy másik ok, ami miatt nem az online jegyeket választom az az, hogy nem tudom az elektronikus vásárlást kezelni és úgy nagyjából az egész internetet sem. A másik, ami miatt mindig is aggódtam az online vásárlások és különösen az elektronikus jegyvásárlások kapcsán az az, hogy mi van, ha lemerül a telefonom és nem tudom bemutatni az ellenőrnek az utazási okmányomat – mondta Gergő.
„Nemrégiben váltottam online jegyre és nagyon bevált. Sokkal egyszerűbb a használata és a megvásárlása is. Ráadásul ami a legjobban tetszik, hogy nem kell aggódnom azon, hogy lejár a bérletem, ugyanis a legtöbb applikációban be lehet állítani az automatikus megújítást. A vásárlás sem bonyolult, beállítom, hogy melyik jegyet vagy bérletet szeretném megvenni, hozzáadom a bankkártyámat, rányomok a fizetésre és már meg is vettem a jegyet vagy a bérletet” – fejtette ki a véleményét Virág.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre