Budapestiek: Laikusokra támaszkodna szakemberek helyett Karácsony Gergely – Videó!

A káosz és az állandósult dugók generálása után a főpolgármester csökkentené a fővárost terhelő szmogot.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2022.08.25.
szennyezett levegő

Karácsony Gergely szerint a lakosságnak kellene kitalálnia, hogy hogyan is tegye ezt. A Metropol megkérdezte erről a fővárosiakat.

A lakosságtól vár megoldást Karácsony Gergely Fotó: Facebook

„A szakemberek tudnák, hogy mit kellene tenni, de nincsenek szakemberek”

Megkérdeztük a budapestieket, hogy mi a véleményük a fővárosi levegő minőségéről, illetve hogy mit szólnak ahhoz, hogy Karácsony Gergely a budapestiektől várja a megoldást a levegő minőségének javítására.

Gabriella: „Abszolút romlott a levegő. Az autókra és a dugókra vezethető ez vissza. Nálam okosabbaktól kellene megkérdezni, hogy mit lehetne tenni. Nem mindenki akar kerékpározni, veszélyes is. Most egy laikus, amit elmond, azzal mit tudna kezdeni a Fővárosi Önkormányzat?”

Fotó: Metropol

Inci:Pesten sokkal rosszabb a levegő, mint Budán, ahol kisebb a dugó. Valahogy csökkenteni kellene a gépjárműforgalmat. A szakemberek tudnák, hogy mit kellene tenni, de nincsenek szakemberek.

Fotó: Metropol

Klára: „Romlott a levegő. A dugóknak feltétlen szerepe van ebben, és nagy az autófüggőség is. Ha mi azt tudnánk, hogy hogyan lehetne ezen javítani... Hol vannak a szakemberek? Ha van is, akkor az nem a megfelelő helyen ül.

Annamari: „Inkább romlott a levegő. Nehéz kérdés, hogy hogyan javítsunk ezen, talán a tömegközlekedéssel. A szakemberekre kellene ezt bízni, azt lenne inkább érdemes megkérdezni az emberektől, hogy mi az, amit ők megtennének érte. Miben hajlandóak változtatni.”

Fotó: Metropol

Anna: „Romlott egyértelműen a levegő minősége. Túl sok autó, kevés a zöld terület. Szerintem nem feltétlen rossz, hogy megkérdezik az embereket, úgyis ők élnek itt.”

Fotó: Metropol

A levegő károsanyag-kibocsátását megvitató gyűlést két részben tartják meg szeptemberben. Hogy ezt a látszatintézkedésnek tűnő ötletet a főváros – saját bevallása szerint: a kormány okozta pénztelensége idején – mekkora összeggel finanszírozza meg, egyelőre nem tudni. Az viszont biztos, hogy az eseményre regisztráló lakosok közül kiválasztanak 50 embert, akiknek a „szakmai javaslatáért” fejenként 40 ezer forintot fizetnek. A budapestiek szerint ezt a 2 milliót persze hozzáértő szakemberekre is költhetnék, és ennek az eljárásnak olyan „szaga” van, mintha Karácsony hárítani akarná a felelősségét annak, hogy a logikátlan intézkedései miatt romlott és romlik ma is Budapest levegőjének a minősége. Persze előszobája is lehet egy későbbi intézkedéseknek, amely a tőle megszokott módon az autósok ellen irányulhat.

A véletlenre bízzák, hogy kik dönthetnek a témában

10 ezer, véletlenszerűen kiválasztott budapestinek írt 8 oldalas levelet a főpolgármester. Karácsony tervei szerint közülük kerül majd ki egy ötventagú csoport, akik javaslatokat készítenek arra, hogyan javíthatnák Budapest levegőjének minőségét, amelynek romlásáért még szerintük is a közlekedés a felelős. A két alkalom során az önkéntesek szakértői előadásokat hallgatnak meg, ezután pedig a már említett 40 ezerért javaslatokat dolgoznak ki arra, hogy ők miként javítanák a levegőt. Ezt a közgyűlés megvitatja majd, és ezt követően lesz intézkedés.

A szmoggal az emberek egészségét kockáztatják

Ahogy arról korábban beszámolt lapunk: Budapesten 2020 novemberében kifogásoltnak, 2021 decemberében pedig egészségtelennek minősítette a Nemzeti Népegészségügyi Központ a város levegőjét. Ennek pedig egészséget károsító következményei lehetnek.

Az araszolva haladó autók jobban károsítják a levegőt, mint a normál tempóban haladó járművek Fotó: Metropol/Máté Krisztián

A dugók jelentősen rontanak a helyzeten

„Minden autónak van egy optimális kibocsátása. Ez nagyjából 50-60 km/h-nál tapasztalható. Természetesen amikor lassan araszol a dugóban egy autó, akkor a kibocsátása jóval magasabb, mintha 50-60 km/h-val utazna, ami értelemszerűen jobban szennyezi a levegőt” – árulta el lapunknak az általunk megkérdezett levegőhigiéniás szakember. Ennek értelmében igaza lehet dr. Kovács Kázmérnak, az Autóklub Jogi Bizottsága vezetőjének abban, hogy a Terézvárosban, Erzsébetvárosban és Józsefvárosban tervezett 30 km/h sebességkorlátozás bevezetése károsanyag-kibocsátás szempontjából kedvezőtlenül hat majd a budapestiek életminőségére. Pedig a baloldali kerületek vezetőinek szintén az lehet a szándéka, mint a főpolgármesternek: jobb legyen a levegő, és ezáltal a fővárosiak élete is. Úgy fest azonban, hogy ezt elérhessék, nekik is meg kellene kérdezni egy szakembert.









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás