Most már kijelenthető: példátlanná nőtt a káosz a fővárosban, és ennek oka Karácsony Gergely városvezetése, amikor logikus tervezés helyett egyszerre akarnak mindent megcsinálni. Sokkal biztosabban haladhattak volna, ha nem tesznek mást, mint folytatják a Tarlós István által megkezdett munkát.
Karácsony Gergely 2019-es főpolgármesterré választása után azzal kezdte a munkát, hogy elrendelte számos olyan projekt felülvizsgálatát, amelyeket lényegében startra készen kapott az előző főpolgármestertől, Tarlós Istvántól. Hogy ennek mi volt az oka, azt nem tudhatjuk, az eredmény azonban világos: miközben csúszott a projektek megvalósítása, még drágultak is. Mindeközben a fővárosi vezetés azzal volt elfoglalva, hogy a késlekedésért és lényegében minden másért is a kormányt hibáztassa. Így alakulhatott ki az a helyzet, amellyel a budapestiek 2021 júniusában szembesültek: a sokáig halogatott és időközben megdrágult építkezéseket egyszerre kezdték el, ezzel aztán megbénították a város autósforgalmát.
Karácsonyék a metrófelújítás idején fogtak bele a pesti alsó rakpart átépítésébe a Margit híd és az Országház közötti szakaszon, Dél-Pesten pedig az 50-es villamos vonalának korszerűsítése érintett több forgalmas helyszínt. Június 16-án kezdődött el a Lánchíd felújítása, majd június 19-én jött a Nyugati pályaudvar lezárása. A folyamatot a Blaha Lujza tér renoválásának megkezdése tetőzte be, ami tovább lassította a forgalmat a belvárosban. Az építkezések hatása azonnal érződött, az autós közlekedés lényegében ellehetetlenült Budapesten, ahol a belvároson való átjutás többórás vánszorgássá változott. És mindez még csak a kezdet volt: ekkor még hónapokra voltunk a szeptemberi iskolakezdéstől.
Lapunk 2021 októberében visszalátogatott a Blaha Lujza térre, ahol semmi nem változott: káosz, dugók és mocsok. Akkor így számoltunk be a látottakról:
Mint arról korábban írtunk, a Blaha Lujza tér felújítása az eredeti, Tarlós István korábbi főpolgármester által megrendelt tervekhez képest 400 millió forinttal drágult, miközben kevesebb műszaki tartalommal valósul meg. Kimaradnak a különböző térépítészeti, közlekedési, közműkiváltási elemek, és nem épül buszváró, sem pavilonépület kávézóval és nyilvános illemhellyel. Az aluljáró bővítését szintén kihúzták a feladatok közül. Mindeközben kérdéses, hogy egyáltalán elkészülnek-e a felújítási munkálatok 2022. IV. negyedévére, ahogyan az a tervekben szerepel. Több videót is készítettünk arról, hogy a melósok unatkoznak és olyan is előfordult, hogy munka helyett az aluljáróban fociztak.
Elkészült a Metropol Nagy Budapesti Korrupciótérképe! Nézd meg, melyik kerületben mennyit loptak – kattints a milliárdokért!
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre