Veszélyben vannak-e az autósok a Lánchíd pesti hídfője alatt? Ránézésre úgy tűnik, bármikor rájuk eshet a burkolat. A BKK szerint nem, mivel „az elemek rögzítése stabil, a terület nem baleset- és nem életveszélyes”.
Olvasóink figyelmeztetése nyomán kimentünk, és azt tapasztaltuk, hogy az alagút peremén két ponton a burkolat sérült. Első ránézésre úgy tűnik, bármikor tovább omolhat, eltalálva egy autót vagy egy kerékpárost. Be is mutattuk ezt a metropol.hu oldalon, amire reagálva a BKK azt írta lapunknak: „két kamionsofőr figyelmen kívül hagyta a magasságkorlátozást és nekihajtottak a hídfőnek, ez okozta a sérülését a felújított kőfelület burkolatán.”
A BKK szerint a terület nem baleset- és nem életveszélyes. A terelés nem a sérülések, hanem a 2-es villamos vágányzónája feletti munka miatt van. Mint írják, „a homlokfelület sérülését kizárólag akkor lehet javítani, ha ismét lezárják a rakpart érintett szakaszát. Erre egyelőre nincs mód, javításuk a projekt végén történik meg.” A BKK hangsúlyozza: a burkolati sérülés nem baleset-, illetve nem életveszélyes, nem igaz, hogy a burkolat bármikor ráeshet az autósokra, és az sem igaz, hogy az „bármelyik pillanatban tovább omolhat”.
Karácsony Gergely és az új fővárosi vezetés másfél évet késlekedett a Lánchíd előre eltervezett felújításával, majd hirtelen, több más felújítással egyszerre vágtak bele – nem is csoda, hogy a Lánchíd lezárása óriási dugót okozott Budapesten.
Karácsony Gergely teljesen le akarja zárni a Lánchidat
A főpolgármester a teljes pesti alsó rakpartot és a Lánchidat is egyszerre le akarja majd zárni, folytatva az autósok üldözését. De sajnos erről semmilyen szakértőt nem kérdezett meg – teljesen egyértelmű, hogy az ötlet, ha megvalósításra kerül, óriási közlekedési káoszt fog okozni Budapesten. A baj az, hogy Karácsony csak ötletel: átfogó stratégia és tervek nélkül hoz meg olyan döntéseket, amiket megcsinálni egyszerű, de a hatásuk felmérhetetlen. Ilyenek voltak a körúti biciklisávok is: átfogó várostervezés helyett csak felfestettek egy sárga csíkot, óriási dugót okozva városszerte. Ugyanilyen ötlet a híd és a rakpart teljes lezárása: koncepció és építkező várostervező munka nem kell hozzá, csak pár lezáró tábla – így megvalósítani könnyű, de a hatása katasztrofális lesz.
Botrány botrány után: ásítozó melósok a Lánchídon…
Miután a Karácsony-féle városvezetés másfél évig késlekedett a Lánchíd felújításával, tavaly tavasszal végre nekiláttak. De a Metropol riportja szerint az elején alig folyt valami munka: heteken át csak ásítozó, lábukat lógázó melósokat fotózhattunk… Egy idő után kordonokkal kerítették körbe a helyet, hogy ne lásson be senki… Mindenesetre a jelenlegi tervek szerint még több mint egy évig biztosan nem adják át a hidat – aztán lehet, hogy Karácsony végleg lezáratja.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre