Karácsony Gergely egy sajtótájékoztatón jelentette ki, hogy szólnak érvek amellett, hogy a Lánchídon csak buszok és kerékpárok közlekedjenek. A főpolgármester ezek szerint nem csak a rakpartról tiltaná ki örökre az autósokat.
Mint arról korábban a Metropol többször is beszámolt, hevesen tiltakoznak a fővárosiak a rakpart teljes lezárása ellen, miután Karácsony Gergely teljesen lezárná az autósforgalom elől a pesti alsó rakpartot.
„Szólnak mellette érvek”– válaszolta Karácsony Gergely sajtótájékoztatón a Telex kérdésére, miszerint mennyire támogatja a főváros a civil és zöld szervezetek friss kezdeményezését, hogy a felújított Lánchídról tiltsák ki a személyautókat, és csak buszok és kerékpárok mehessenek át a közúti részén. Mint közölte, a Lánchíd forgalma ugyanis minimális a többi hídhoz képest, a közösségi közlekedés viszont használja.
A főpolgármester hozzátette: hamarosan, még idén letelik az a 18 hónap, ami alatt a főváros vállalta, hogy felújítja a hidat, és megnyitja azt a forgalom előtt. Mielőtt azonban ezt megteszi, a főváros konzultálni fog a civil szervezetek javaslatáról a két érintett kerülettel, a Várnegyeddel és Belváros-Lipótvárossal. Ezeket az egyeztetéseket ősszel le kell folytatni, tette hozzá.
A Pesti alsó rakpart autósok előtti lezárásával, gyalogosok, kerékpárosok előtti megnyitásával kapcsolatban Karácsony kérdésre azt mondta: a lépés a választási programjában szerepelt, és ő ezt a programot szeretné végrehajtani. Hozzátette: Budapest történelmi belvárosa sokkal több annál, hogy autópályaként tekintsünk rá. A főpolgármester úgy nyilatkozott: nyitott a tárgyban megkezdődött társadalmi vitára, amire van még idő, hiszen a beruházás csak a metrófelújítás befejezése után, 2023 második felében tud elindulni.
Karácsony Gergely korábbi rakpart lezárásról szóló posztja alatt óriási mennyiségű hozzászólás gyűlt össze, és csak elvétve találni köztük olyanokat, akik helyeselnék az ötletet. Az elsöprő többség szerint a pesti alsó rakpart lezárása katasztrofális lenne a város közlekedésére nézve.
Néhány hozzászólás a budapestiek kommentjei közül:
Péter: Ebből a kutatásból valójában az jön ki, hogy 51% NEM támogatja ezt a badarságot. Valamint az is világosan látszik, hogy amit Ön jelenleg megvalósít, annak mindössze 17% a támogatottsága. Ez volna Ön szerint a többség???
Tamás: Gergő, nem azt mondták, hogy teljesen adják át a gyalogosoknak a rakpartot. Sőt! Ugye mindketten így látjuk?
János: Minden héten többször járok a budai rakparton! Így is halál. Reggel kifejezetten, de délután is hihetetlen… Szóval, szerintem nem jó ötlet kivonni.
Zsolt: Támogatom, ha kétszintes lesz és alul autók mehetnek! Én autósként élek itt és most nem tudok közlekedni a városban, át kell menni Budára, ha északra vagy délre kell mennem.
József: Ha volna rendes úthálózat Pesten és Budán, nem volna ez kérdés. De így? Közlekedési káosz lesz a vége. Ha mindaz a forgalom, ami a Duna rakpartján zúdul át, majd bejön a kis- és nagykörútra meg a mellékutcák, keresztutcák tömegébe, megnézhetjük magunkat.
Luca: Nincs autóm, rollerrel járok, de ez szimplán őrült ötlet. A város útjai így sem bírják el a forgalmat. Még nagyobb dugó lesz és több szennyezés a belvárosban, aminek már most is szörnyű a levegője…
Norbert: Nem közvélemény-kutatást kell készíteni, hanem hatástanulmányt! Meg alternatív útvonalakat!
Tamás: Tisztelt Főpolgármester Úr! Ön egy 1000 fős reprezentatív közvélemény-kutatásra hivatkozik. Jelenleg 803 hozzászólás van a poszt alatt. Átlapoztam, nem olvastam el mindet, de a nagyobb része a lezárás ellen van. Szerintem ez az igazi közvélemény-kutatás.
Vegyél részt te is a Metropol.hu főoldalán a szavazáson, amelyben arra vagyunk kíváncsiak, hogy a budapestiek hogyan vélekednek az autósok előli teljes rakpart lezárásáról.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre